Kétszáznál blokkoló hátsó kerék: szívás

A brazil srác hallhatóan igyekszik kiélvezni, hogy az öreg, de ránézésre jó állapotú Honda CBX-ét elviszi megfuttatni. Lobog a "The Doctor" feliratú kulcstartó a szélben, megtekeri a markolatot, és teli torokból üvölteni kezd a blokk. Sajnos nem egy hathengeres CBX-en "ülünk" - az az a motor, amiről egyszer azt olvastam valahol, hogy állítólag úgy kellett megkonstruálni, hogy olyan hangja legyen, mint egy F-104 Starfighter vadászgépnek felszálláskor, bekapcsolt utánégetővel. De azért ez a négyhengeres, régi vágású levegős blokk is szépen szól, megy is felfelé a sebességmérő, kiabál emberünk, hogy "130-140-170 huhhúúú!" Aztán megelőz egy kocsit, még ráteker egy kicsit a gázra, a fordulatszámmérő belenyal a pirosba, a sebességmérő valahol kétszáz körül, amikor hirtelen leesik a fordulat, a blokk elhallgat, és a motor elkezd szambázni...

tovább »

A Harley-Davidson kisorsolja átépített motorját

 7.jpg

Mielőtt az ember nagyon beizgul, sajnos nem Sapka Scramblerét, de az alap ugyanúgy az XG 750: a H-D Budapest által kicsinosított darabról van szó. Ez majdnem széria motor, de el vannak tüntetve az alaptípus faragatlanságai: szebb kipufogó, markolatok, lábtartók. Bárki megnyerheti, aki eljön Alsóörsre a hagyományos Open Road fesztiválra június 10. és 14. között. 

6.jpg

Az ország legnagyobb motoros rendezvényének mondható talán az Open Road fesztivál a Harley-Davidson Budapest szervezésében (35 ezer embert várnak), amelynek sajtótájékoztatóján jártam annak ellenére, hogy valószínűleg nem leszek ott.

Mert éppen Franciaországban leszek, sőt remélem ott motorozok is, már előre komoly logisztikai kérdést okozva magamnak azzal, hogy hogyan vigyek sisakot.

Az ugyanis nem fér bele a bőröndbe. Integrál sisak-párti vagyok, a braincap meg nem barátom nekem. A valószínűség egyébként itt van, hogy ha összejön, azért mégiscsak lemegyek, hátha ti is ott lesztek: ez attól függ, hogyan érek vissza a H-D Battle Of Kings döntőről.

4.jpg
Szóval a sajtó tájékoztatva lett, illusztris társaságban. Ott volt Big Daddy Laca, aki eleve tök illusztris személy, mivel megvette Sámpi haverom '94-es Electra Glide-ját.  Neki kellett egyébként bemutatni a nyeremény Streetet; még szerencse, hogy fejből mindent tud a típusról. Valójában egyáltalán nem, de küzdött. 

3.jpg
Az egyik legfontosabb közérdekű infó, hogy időjárás-figyelő állomás lesz telepítve a helyszínre, így online megnézhető, hogy jó idő van-e.

Ott voltak az ufók is, ahogy azok mondják, akik nem vágják, hogy az UFO rövidítés azonosítatlan repülő tárgyat jelent, azaz a legjobb esetben is űrhajót, nem űrlényt. Pataky Attila tuti hozott párat magával: esküszöm, én láttam őket és nem a lányok voltak azok a  képen. Ott volt a Kowalsky meg a Vega, Vega nélkül. A hoszteszlányoknak egyébként majdnem mindenki udvarolt meg célozgatott, aki csak mikrofont kaparintott a kezébe: kétségkívül ez volt az esemény legbénább pontja. De mindez nem lényeg: a lényeg az, hogy nagy buli lesz és sok zene.

2.jpg
Mivel kapszula hotel szállást lehetett nyerni, a Safety Hungary instruktora ügyességi versenyt szervezett a nyerés folyamatát elősegítendő. Építettek egy pályát bójából, tök egyszerűt: szlalom és nyolcas. A gond az volt, hogy senki sem akart versenyezni. Jani haverom azt mondta, hogy szégyellős; mondtam neki, hogy én is az vagyok, de leszarom. Szóval semmi értelme nem volt, de hogy legyen mezőny, megkértek, hogy vegyek részt én is ebben a gyerekjátéknak tűnő versengésben, hogy aztán pofára essek vagy kétszer, ha nem is szó szerint.

9.jpg
Az első pofára esés, hogy robogóval kellett menni, amit hagyományosan gyűlölök, főleg a budi üléshelyzetre optimalizált típusokat. A második, hogy nem bírtam megcsinálni a nyolcast, költői túlzással majdnem felborultam. Mondjuk a többiek se nagyon. Ezen úgy felhúztam magam, hogy amíg mindenki lelépett kajálni, ott maradtam gyakorolni, egész addig, amíg nem sikerült.

8.jpg

Mondjuk nem tartott soká, mert összesen negyedikre összejött: egészen adagolhatatlannak tűnik az a fék ilyen szituációban, ami közúton simán jó, ezért nem kell adagolni, hanem be kell húzni és játszani a gázzal. Aztán megpróbáltam az XJR-rel is, de az már aztán tényleg nem fért el a nyolcasban. Mondta is az instruktor, hogy nem kéne ezt erőltetni ezen a csúszós talajon, mert még eltaknyolok, de nem tettem meg ezt a szívességet.

Az Open Roadra egyébként stílusidegen módon az XJR-rel megyek, ha tudok, mert az kétszemélyes, és viszem az asszonyt is, szemben a csopperemmel. Ráadásul az éppen a Monster Customsnál várja, hogy levágjuk végre a hátulját.

Kéne új motor 160 ezerért?

 

A luxustól könnyű megcsömörleni. Amikor napok óta olyan autók veszik körbe, amelyekből otthon egy is megállítaná az életet, eltelik az ember. Tudják, jó dolog a rántott csirkemell, de ha napokig csak azt eszik, valahogy már nem is olyan finom. Hogy egy kicsit csökkentsem a túltengést, benéztem egy boltba, amely előtt napok óta elmegyek a hazaúton.

DSC 3156

tovább »

Az új évezred Vespája

dsc04906.jpg
A bölcsek két köve egyben: egy Iphone és egy Tesla. Mindez két keréken – hol másutt találták volna fel mindezt, mint Tajvanon? A Gogoro még nem kapható, de szalonja már van Taipei központjában. Ahogy odabent körülnéztem, rögtön elém pattant egy látszólag régi haverom, Andy, a névjegye szerint evangélista. Szakasztott mint egy rajzfilmben, amit Steve Jobs rendezett.

tovább »

Még mindig nehezen hiszem el, hogy Magyarországon van ilyen

Az első rétsági Extrém Nap három évvel ezelőtt volt – akkor néhány helyi fiatal fejéből pattant ki az ötlet, akik szerettek motorozni, bringázni, autózni, csapatni. Szereztek támogatókat, rávették a többi barátjukat, hogy segítsenek, és némi önkormányzati segítséggel saját fesztivált raktak össze maguknak a város melletti egykori laktanyában.


retsag1.jpg

tovább »

Hirdetés

Hirdetés

Friss topikok

Hirdetés