Csoda történt, visszament a fogyasztás!


Vannak dolgok, amiket csak Magyarországon kapni. Ilyen például a mangalicakolbász, a Kőbányai Világos, a Túró Rudi... és a Suzuki Gemma Questo benzincsap. Néhány troll most nyilván megjegyzi, hogy az első háromból más országban is találni, de a benzincsapban biztos vagyok, olyan újonnan nincs, csak itthon.

DSC05537
Tiszta volt a légszűrő

Aki nem tudná, mi az a Suzuki Gemma Questo: legyen róla elég, hogy egy apró és régi robogó, amit azért vettem, hogy a szétesett futóművű nem annyira apró, de szintén régi Honda Spacy-met nyugodtan szét tudjam szedni, meg tudjam rendelni hozzá az alkatrészeket, majd pár hónap kiesés után visszaülhessek a csodásan megnyugtató és kellemes foteljébe.

tovább »

Nincs több szenvedés a lakattal

Amikor a Bion-X hajtású Smart biciklit hoztam el tesztre, akkor találkoztam először zollstock szerűen összehajtogatható biciklilánccal. Praktikus dolog, mert kis helyen, kulturált formában tárolható, miközben elég hosszú és erős. Egyetlen hátránya talán, hogy nincs rajta textilborítás, mint a klasszikus láncokon szokás, ezért minden fel- és levételnél attól féltem, hogy lepattintja a festéket a majd' 700 ezres bicikliről.

Ebbe a videóba Papp Tibi futott bele a Fecebookon. A két srác továbbgondolta a hajtogatós lakatot és beleépítették a nyeregbe. Az Seatylock ötlete zseniális, hiszen vagy le van kötve a bicikli, vagy ülünk rajta, a két állapot tehát kizárja egymást. A csőről egy gyorszárral tudjuk lecsatolni a nyerget, és abból kihajtogatni a lakatot. A gyártáshoz szükséges pénzügyi hátteret, ahogy a startupoknál divat, egy tőkegyűjtő honlapon, jelen esetben a Kickstarteren szedték össze. A 40 ezer dolláros célt hamar elérték, jelenleg 85 ezer dollár felett járnak.

A nyereg-lakat kétféle kialakításban (keskenyebb trekking és szélesebb comfort), sok színben és több mintával is rendelhető. A legolcsóbb változat 85 dollár, az Amerikán kívüli szállítás pedig további 15. Ez pont száz dollár, ami kb. 25 ezer forint. Első hallásra talán soknak tűnik, de egy jó minőségű, összehajtogatható kerékpárzár bőven 10 ezer forint felett van, a nyereg árak pedig nagyjából 5 ezertől indulnak. Ha így nézzük, pár ezer forint felárat pedig lehet, hogy megér ez a kombinált megoldás. Én megkívántam.

Sok hülyét láttam már...

Ez a majom benne van a top tízben, simán. Parti a medence szélén, menő motorok és egy Datsun 240 Z leparkolva a parton, a DJ tolja a zenét, mi kell még? Hát persze, tiltásig forgatva füstöltetni a gumit a jobb sorsra érdemes Honda CBR 600 RR-en. Mekkora móka már, de tényleg, annyira jó, hogy nagyon.

És mi az ami még ennél is jobb poén? Hát naná, hogy egykerékre kapni. Aztán hanyatt esni. És nézni, ahogy... Óómájgád, ómájgááád, óó-máj-gád.

Onnan is látszik, hogy sosem tudtam rendesen, önfeledten partizni, hogy elkezdtem számolni, mi mindent vágott tönkre az ökör ezzel a csudijó mutatvánnyal. Lyukasra égette a betont az erkélyajtó előtt, szétkaristolta a térkövet, de ami a legklasszabb, hogy egy menetkész motorból olaj, fékfolyadék, akkumulátorsav, meg a fene tudja mi oldódik a vízbe ilyenkor. Hogy micsoda egy földhözragadt, lelazulni képtelen alak vagyok, azt tökéletesen bizonyítja, hogy míg én sajnálkozom, az igazán menők még egy pocketbike-ot is a vízbe vágnak, úgy, hogy majdnem a haverjuk fejére ugratnak. Party hard, srácok, így kell ezt. Hát nem??

medencés parti2

Aki tud, villannyal is tud

A KTM évekkel ezelőtt állt elő egy villanyhajtású krosszmotor ötletével. Viszonylag hamar el is készültek a Freeride E névre keresztelt géppel, azonban annak tesztelése elhúzódott, a forgalmazás megkezdését pedig évről évre tologatták. Idén ősszel végre megvolt a hivatalos bemutató, jövőre pedig a kereskedésekbe is kerülhet a krossz és enduró változatban is készülő Freeride E.

freer2

Az osztrákok azonban nem akarták megvárni 2015-öt, és már most odaadták két igazi profinak újdonságukat. Az egyik kiválasztottjuk az a Jonny Walker lett, akinek a neve az Erzberg Rodeo kapcsán már ismerős lehet a motorsport-rajongók számára. A másik pedig Danny MacAskill, skót triálkerékpáros, aki egy videó erejéig biciklijét cserélte le KTM motorra.

Ők ketten egy elhagyatott angliai erőműben próbálgathatták a villany-krosszgépet. Volt itt minden: egykerekezés, lépcsőzés, szűk folyosón kanyargás, liftezés. Hiába, ha valaki tud, akkor mindegy, hogy benzines, vagy elektromos gép van alatta – MacAskillt az sem zavarta meg, hogy ezúttal nem kell tekernie.

Érdemes végignézni a videót, a bringás ugyanis azt is megmutatja, mihez tud kezdeni saját munkaeszközével. És mivel kölcsönkenyér visszajár, Jonny Walker sem marad adós.

Most hétvégén: így tolják a magyar menők

A magyar motokrossz szezon csúcspontja jön most vasárnap, a hagyományos szezonzáró összecsapás, a csapatbajnoki versengés. Ennél komolyabb motorversenyt nem láttál még ebben az évben. A legmenőbb hazai arcok (Németh Kornél, Szvoboda Bence, Firtosvári Gábor, Hugyecz Erik) és a legjobb csapatok (HTS KTM, Maurer Husqvarna, Yamaha Fehér) egyszerre a pályán.

1

Jönnek szlovén élmenők, nemzeti színekben indul a magyar válogatott, de ott lesz a rajtnál egy amerikai srác is, aki a legnagyobb világsztárokkal versenyzett egész évben, és csak ezért az összecsapásért látogat el hozzánk. Ja, még nem mondtuk volna?! Az amerikai motoros nagyszülei magyarok, és már korábban olvashattál vele egy interjút itt. Alex Nagy most találkozik Nagy Alexszel, tehát a saját szemeddel győződhetsz meg arról, hogy két srácról van szó. Sőt, az is kiderülhet, melyikük megy jobban.

Az esemény Facebook oldalára ide kattintva juthatsz.

Hirdetés

Hirdetés

Friss topikok

Hirdetés