Sok hülyét láttam már...

Ez a majom benne van a top tízben, simán. Parti a medence szélén, menő motorok és egy Datsun 240 Z leparkolva a parton, a DJ tolja a zenét, mi kell még? Hát persze, tiltásig forgatva füstöltetni a gumit a jobb sorsra érdemes Honda CBR 600 RR-en. Mekkora móka már, de tényleg, annyira jó, hogy nagyon.

És mi az ami még ennél is jobb poén? Hát naná, hogy egykerékre kapni. Aztán hanyatt esni. És nézni, ahogy... Óómájgád, ómájgááád, óó-máj-gád.

Onnan is látszik, hogy sosem tudtam rendesen, önfeledten partizni, hogy elkezdtem számolni, mi mindent vágott tönkre az ökör ezzel a csudijó mutatvánnyal. Lyukasra égette a betont az erkélyajtó előtt, szétkaristolta a térkövet, de ami a legklasszabb, hogy egy menetkész motorból olaj, fékfolyadék, akkumulátorsav, meg a fene tudja mi oldódik a vízbe ilyenkor. Hogy micsoda egy földhözragadt, lelazulni képtelen alak vagyok, azt tökéletesen bizonyítja, hogy míg én sajnálkozom, az igazán menők még egy pocketbike-ot is a vízbe vágnak, úgy, hogy majdnem a haverjuk fejére ugratnak. Party hard, srácok, így kell ezt. Hát nem??

medencés parti2

Aki tud, villannyal is tud

A KTM évekkel ezelőtt állt elő egy villanyhajtású krosszmotor ötletével. Viszonylag hamar el is készültek a Freeride E névre keresztelt géppel, azonban annak tesztelése elhúzódott, a forgalmazás megkezdését pedig évről évre tologatták. Idén ősszel végre megvolt a hivatalos bemutató, jövőre pedig a kereskedésekbe is kerülhet a krossz és enduró változatban is készülő Freeride E.

freer2

Az osztrákok azonban nem akarták megvárni 2015-öt, és már most odaadták két igazi profinak újdonságukat. Az egyik kiválasztottjuk az a Jonny Walker lett, akinek a neve az Erzberg Rodeo kapcsán már ismerős lehet a motorsport-rajongók számára. A másik pedig Danny MacAskill, skót triálkerékpáros, aki egy videó erejéig biciklijét cserélte le KTM motorra.

Ők ketten egy elhagyatott angliai erőműben próbálgathatták a villany-krosszgépet. Volt itt minden: egykerekezés, lépcsőzés, szűk folyosón kanyargás, liftezés. Hiába, ha valaki tud, akkor mindegy, hogy benzines, vagy elektromos gép van alatta – MacAskillt az sem zavarta meg, hogy ezúttal nem kell tekernie.

Érdemes végignézni a videót, a bringás ugyanis azt is megmutatja, mihez tud kezdeni saját munkaeszközével. És mivel kölcsönkenyér visszajár, Jonny Walker sem marad adós.

Most hétvégén: így tolják a magyar menők

A magyar motokrossz szezon csúcspontja jön most vasárnap, a hagyományos szezonzáró összecsapás, a csapatbajnoki versengés. Ennél komolyabb motorversenyt nem láttál még ebben az évben. A legmenőbb hazai arcok (Németh Kornél, Szvoboda Bence, Firtosvári Gábor, Hugyecz Erik) és a legjobb csapatok (HTS KTM, Maurer Husqvarna, Yamaha Fehér) egyszerre a pályán.

1

Jönnek szlovén élmenők, nemzeti színekben indul a magyar válogatott, de ott lesz a rajtnál egy amerikai srác is, aki a legnagyobb világsztárokkal versenyzett egész évben, és csak ezért az összecsapásért látogat el hozzánk. Ja, még nem mondtuk volna?! Az amerikai motoros nagyszülei magyarok, és már korábban olvashattál vele egy interjút itt. Alex Nagy most találkozik Nagy Alexszel, tehát a saját szemeddel győződhetsz meg arról, hogy két srácról van szó. Sőt, az is kiderülhet, melyikük megy jobban.

Az esemény Facebook oldalára ide kattintva juthatsz.

Parádézz velünk újra!

Amikor megrendeztük az első Parkoló Parádét, talán még mi sem gondoltuk, hogy ennyire népszerű lesz. Most, a hatodik alkalomra készülődve azonban már elmondhatjuk, ritka az ilyen jó hangulatú autós-motoros találkozó. Itt ráadásul a hangsúly rajtatok és gépeiteken van. Nincs felesleges motorbőgetés, gumiégetés, száguldozás – eddig minden alkalommal sikerült kulturáltan együtt tölteni azt a néhány órát.

IMG 0243

tovább »

Most már talán neked is lehet Harley-d!

HD Street (2).jpg

Van olyan, hogy egy gyártó kihoz valami döbbeneteset, és néha az új produktum a hierarchiában lefelé döbbent, azaz a nyitás a hétköznapi vevők felé történik.

A HD már rég nem a szakállas tetovált bőrbefingó szararcok márkája, sokkal inkább üzletembereké, de amit a HD-ről képzelünk az mindig a nagy, nehéz, hangos, tökkel ülős vasak világa. Persze ott vannak a Sportsterek (pénzügyileg) a kínálat alján, de a Harley-Davidson most mert csinálni valami urbánusabbat, városi közlekedésre. Annak, aki nem akar robogózni és azért részese akar lenni a legendának. Csak sokkal olcsóbban, mint eddig bármikor.

HD Street (1).jpg

Az XG750 Street pontosan ez, épp ezért vigyázni is kell, hogy ne azt várjuk tőle, amit nem ígér. Ez egy robusztus városi jármű, amelynek célja hogy stílusossá és élvezetessé tegye a városi közlekedés.

HD Street (5).jpg


Ez alatt azt is lehet érteni, hogy van rajta pár kazánlemez szintű elem (ami érdekes kontrasztban van 1-2 finomsággal, mint az igényes mart felnikkel), mégis könnyed tudott maradni. De azt is, hogy ez nem 7 milliós árszint, a fele sincs egy komolyabb Harley-nak. Nyilván ez nem egy olcsóbb Sportster, hanem teljesen más. Ez egy néhol darabos, de alapvetően finom motor, fürge 750-es V2-es vízhűtéses blokkal, amit tényleg a városban érzi magát elemében. 

Most már annak is lehet Harley-Davidsonja, aki eddig nem tudta, vagy nem akarta megengedni magának.

Hirdetés

Hirdetés

Friss topikok

Hirdetés