Jobb félni mint megijedni?

Utálok youtube videókat mutogatni, de ez minden bizonnyal a hónap poénja lesz: állítólag arról adott interjút a nem túl bizalomgerjesztő motoros, hogy mostanában a környéken dolgozik, de fél, mert sok a motoros baleset errefelé.

Aztán miután körültekintően elindul, meglátod, hogy jogos volt-e a félelem. 

 Mondhatni: van csattanója.

Salakmotorral a hegyre? Hülyék ezek?

Látszik, a taurint is túl lehet adagolni. Különben hogy juthatna eszébe a redbullosoknak, hogy felzavarjanak két salakmotorost egy hegy tetejére? Ez nem pálya, itt nincs palánk, meg szalmabála, a külső íven egy dolog van, a szakadék. Még az a szerencse, hogy nem szerpentinen kellett veretniük, mert ezekkel a gépekkel a jobbra kanyarodás nem megy olyan könnyen...

Az igazat megvallva, azt gondoltam, már annyiféle extrém(nek tűnő) videót dob elém a net, sok újat, meglepőt ebben a motorsport témában nem tudnak kitalálni. Hát, most sikerült. De ezek után tényleg nehéz lesz olyan járművel félelmeteset csapatni, amit még nem volt virális videóban.

A Jawa California nem is létezik?

A motorokkal kapcsolatban is rengeteg városi legenda van: totális a katyvasz a típusok között

Kaptam egy olvasói levelet, a múltkori Jawa 350 hobbimotor téma kapcsán, amiben számomra új, fontosnak tűnő információk vannak. Úgy gondolom, a levél lényegi tartalma érdeklődésre tarthat számon. Kicsit talán a Simson Suhl sztorira hasonlító történet.

Nagyon megtettszett cikked címe, hiszen ott egy Jawa 350 California-t írtál. A cikk nagyon érdekes és nagyon tetszik, mivel nekem ennek a gépnek az utódja van (Jawa 350 Typ 638, alumíniumhengeres) és szeretem. Igazi cseh technika, cseh megoldásokkal (berugó-váltókar, közös bowdenes féklámpakapcsoló első és hátsó féknek, félautomata kuplungszerkezet).

Amiért viszont írok, az az, hogy megpróbáljak eloszlatni egy Magyarországon még a szocializmus idejéből származó tévhitet.

Jawa_634_4.jpgJawa 350 Typ 634

Az általad bemutatott motor egy Jawa 350 Typ 634, abból is egy későbbi altípus, hiszen krómdekni nélküli tankja és kis lámpafeje van. Ezt pedig a magyarok California-nak nevezik, mivel ugye az eredeti Californian-t (n-nel a végén) soha nem importálták Magyarországra.

Ebből a típusból jutott ugyan a cseh (szlovák) rendőrségnek néhány, de igazából Németországban és Hollandiában volt kapható a Neckermann által, valamint az USA-ban, ahova eredetileg szánták.

Itt én a Jawa 350 Typ 362 Californian-ról beszélek, aminek eredeti nevében is szerepel a "Californian" megnevezés. Ennek aztán volt 4 altípusa: az utolsó, 362-IV. számú modell különolajozásos volt, ami Jawa-ból nem létezett más motoron. (Csak CZ-ből).

Jawa_362_Californian.jpgJawa 350 Typ 362 Californian

Érdekessége még a felhúzott kipufogó, a cross-kormány, a gázkarrögzítő csavar, valamint a csak ezen a modellen létező egyedi hengerfej, mely bordáinak teteje erősebben lejtett, mint a 634-es modelleken.

Állításaimban azért is vagyok ilyen biztos, mivel Édesapámnak és nekem van jó pár 350-es Jawa-nk. Egy 634-es felújításra vár, az én 638-asom pedig még üzemképes gyári állapotban van, és tavaly sikerült importálni egy 362-IV.-es Californian-t külföldről (hosszú út volt...), amely ilyen megnevezéssel (tehát Jawa 350 Typ 362) az egyetlen itthon, ami rendszámmal van ellátva - ezt a Közlekedési Hatóság vizsgabiztosa állította a rendszerük alapján.

Info a Jawa típusokról.

 Köszönet Gábornak!

Újoncként a felhők fölé

Az elektromos motorok tavalyi fölénye után kissé talán meglepetésként hatott, amikor idén június végén ismét benzines gép nyerte a legendás Pikes Peak-i hegyi felfutóversenyt. A Kawasaki ZX10R nyergében ráadásul Jeremy Toye személyében egy újonc ült, aki magabiztos, hat másodperces előnnyel zárt az élen.

10505193 10152564342216639 7904946540215949216 o

 

tovább »

Feje tetejére rakta a motort

Na kérem, így kell ezt csinálni. Indiában is vannak, akik ha messzire utaznak, nem ülnek végig a nyeregben, mert az fárasztó. A motort felpakolják, ők meg csak ülnek a kényelmes buszban, aztán a célnál lemálházzák a motort a csomagok közül, felpattannak a gépre, és már el is tűnnek a helyi forgatagban.

Csakhogy ez India, itt a motorszállítást sem úgy csinálják, mint ahogy azt mi megszoktuk. Mert a motort nem tréleren transzportálják, hanem a helyközi járatú busz tetejére teszik fel, a zsákok, bőröndök és dobozok közé. Oké, ezen nem lepődünk meg nagyon. De hogy viszik fel Indiában a busz tetejére a motort? Tisztára, mint egy automata gépsor, hiszen szinte emberi kéz érintése nélkül történnek a dolgok. Radzsif se nagyon fogja a motort, hiszen a kezeivel a létrába kell kapaszkodni. Ezért a fekete dögöt a feje tetején egyensúlyozza fel vagy négy méter magasba. Egyedül. Pedig a motort négyen emelték fel, és tették a feje búbjára rakott kis párnára. Az emberi test csodákra képes.

Hirdetés

Hirdetés

Friss topikok

Hirdetés