Zephyr 750

kawasaki_zephyr_750_1.jpg

Józsival a Parkoló Parádén találkoztam. Be is írtam a számát a telefonba mint Zephyr Józsi, hogy később felvegyük a kapcsolatot, mert szép motorokra vadásztam. Az volt a terv, hogy ha érdekes motorokat találok ('80-as, '90-es évek, tudjátok) és megvan a tulaj is, megdumálunk tesztet meg ilyesmit.

tovább »

Dagadt bolond vagy? Tök mindegy, imádni fognak!

Ki a tököm speciál: Streetbike Tommy

streetbiketommy1
Figyeljék meg jól: így néz ki egy ember, akinek bejött az élet

 

Tommy Passemante a Nitro Circus tagja, ám ő úgy került be a világhírű show-ba, hogy egyetlen extrém sportban sem tartozik az élvonalba. Sőt, testalkata miatt a világ sportjainak nagy részére kapásból alkalmatlan. Viszont akkorát esett pofára, hogy a sokat látott motokrosszosok is földig lengették a sisakjukat.

 

Tommy, a Streetbike előnevet nem félelmetes közúti gyakorlatairól kapta, hanem egy Darwin díjra felterjesztéssel egyenértékű hülyeségről: fogadásból bevállalta, hogy egy szivacsgödör felett beadja egy GSX-R1000-rel az előre szaltót. Nehéz megítélni, hogy tökösségre, vagy éppen komplett hülyeségre vall, hogy egyáltalán megpróbálta beadni a trükköt a kétezer dolláros tétért, de én az utóbbira voksolnék, hiszen az ember például azért lett a Föld leginkább meghatározó faja, mert pont az ilyen ötletekre megtanult nemet mondani.

streetbiketommy4
Csúcsformában: a mester éppen rákészül egy mutatványra

 

Az első próbálkozásnál látszik, hogy az elmélet megvolt, de nagyobb tempó kéne. A második nekifutás viszont enyhén horror lett: valahogyan elkottázták a rámpa és a szivacsgödör közti távot, és Tommy bőven túlrepülte a biztonságos landolásra esélyt adó vermet. Az előzetes feltevéseknek megfelelően a szaltó sem sikerült, és orbitális pofára esés lett a vége. A betonra, ha nem lett volna világos.

 

 

 

Végül megkapta a kétezer dollárt, de ennél sokkal többet adott az életéhez, hogy a videó hatalmas karriert futott be az interneten – ám míg hasonló sztárok, mint például a Star Wars kölyök vagy az Afro Ninja ebből azért nem éltek meg, Tommy-t elismerésre méltó teljesítményéért/hülyeségéért leigazolta a Nitro Circus, és mint hivatásos bohócot azóta is folyamatosan foglalkoztatják.

 

Pastranáék szokatlan döntését az idő igazolta, Streetbike Tommy azóta a közönség egyik kedvence lett, a teljes stáb is rajong érte, ő pedig azt csinálja amiben a legjobb: teljes erőbedobással adja a hülyét. Hát lehetséges, hogy valakinek ennél jobban bejött az élet?

 

steetbike tommy2
Az É-L-E-T C-S-Á-S-Z-Á-R-A
A Nitro Circus Moto Mayhem 2015. június 14-én érkezik Magyarországra a Groupama Arénába, ahol Streetbike Tommy és társai bemutatják egyedülálló mutatványaikat.

Sons Of Budapest

soa3.jpg

Jön a Sons Of Anarchy ötödik évad az AMC csatornára, ezért körbemotoroztuk a várost. 

A világsikerű sorozat épp annyira motoros, hogy hozza a hangulatot, még akkor is, ha a motoroknál kicsit több a hulla. Az ötödik évad promóciójára szervezett forgatásra kaptam meghívást és meg kell mondjam, szívesen veszek részt ilyesmiben, mert csípem a sorozatot, ráadásul elszórakozunk a motoros kollégákkal, miközben össze-vissza motorozgatunk a városban.

soa_1.jpg

Megkaptam a vezető Go Pro kamerát  a hátamra, amit tulajdonképpen szakmai továbbképzésnek is felfogható, mivel még soha nem forgattam a hátammal. (Go Proval sem, mert utálom.) Stábot viszont nem vittem, így nincsenek motorozós felvételeim, úgyhogy be kell érni ezzel:


VIDEÓ!





A forgatást a H-D Budapest szervezte és ha már ott voltunk, mentem egy kört a Forty Eight-tel, ami egy 1200-es Sportster, így élből nagy rajongója vagyok.

forty_eight.jpg

Azt hittem tökön fogom szúrni magam a lefordított tükörtől, de meg bírtam szokni, a rezgéseit meg nem kommentálom: ez kell azoknak, akik nem világmegváltó túrákra mennek, hanem csak motorozni akarnak, de azt egyszerre intenzíven és ép eszűen.

street_bob.jpg

Majd Street Bob-bal kanyarodtam egyet, ami majdnem hiteles jármű volt ez esetben, hiszen a SOA preferált motorjai a Dyna típusok, a 103 köbinch pedig önmagáért beszél, főleg, hogy nem jár olyan simán, mint a Softtailek. A lábtartó viszont nem elöl volt, így lényegében görcsöt kaptam - többet kéne balettozni.

sr_500.jpg

A nap kétségtelen sztárja viszont egy Bratstyle-ra pimpelt Yamaha SR500, ami ugyan néha eldobta az alapjáratot, ezért esélyes volt, hogy világrekordot döntünk SR500 tolásban, de végül mindig beindult.

soa4.jpg

A program egyébként újságírók motoroztatása volt részben, ezt két-három motoros vállalta be közülünk, mivel nekik volt hátsó ülésük. A sajtó képviselői nagyon zsír ajándékokat kaptak, mi pedig megtarthattuk a colort. 

A Sons Of Anarchyt mindenkinek ajánlom, akinek van tévéje: nem sétagalopp, de érdemes nézni, és a hét évad legvégén van egy jó tanulság is. Eddig akinek mondtam, mindenki rákattant.

Kipucoltam, aztán bűzlött, mint a döglött macska

Amikor elmeséltem a halas sisakom történetét, akkor azt írtam, hogy már koszos, de még nem gusztustalan. Igazából nem is tudom, miért vállaltam be egy ekkora arcátlan hazugságot, mert hát valójában már úgy nézett ki, mint a magukra hagyott idős emberek konyhája, csak nekem nem tűnt fel.

DSC00539
Látszik, hogy az arcpárna melyik részét takarja más elem. A galériában látszik a megtisztulás teljes folyamata


Nem is tudom, mi adta meg a lendületet a mosáshoz, de azt hiszem az arcomon megjelenő kiütések tették be a kaput. Mondjuk a sisak retkessége és a piros pöttyök között nem volt kimutatható összefüggés, de én már csak olyan vagyok, hogy még a Gyurcsányt is képes lennék egy ilyen ügybe belekeverni. Kirámoltam a bélést, és rémlett valami, hogy Mike Tomi a festés után megjegyezte, hogy nagyon könnyű volt darabjaira kapni a sisakot. Én is valami nehezebb küldetésre számítottam: egy mozdulattal kint volt tarkópárna, aztán jöttek az arcpárnák, végül a koponyát támasztó rész. Egyedül az állnál fityegő kis szélterelőt hagytam benne, mert azt már túl sok macerának éreztem volna, illetve máig kísért a IKEA-s Pello fotel, aminek a huzatát mosás után már soha nem lehetett normálisan visszahúzni szivacsra.

DSC00558
Az első lé elég sűrű


Én mondjuk simán bedobáltam volna mindent a mosógépbe, de az ötletről le lettem tiltva, ezért kézzel sikáltam egyenként az elemeket. A legretkesebbnek tűnő részekről háromszor is leöntöttem a fekete vizet, döbbenetes, hogy két év alatt mennyi mocskot magába szívott. Ebben mondjuk én is sáros (!) vagyok, egyrészt simán leraktam bárhol a földre, és más, a sisakok tisztasága elleni 9/11-nek számító gaztetteket is csináltam, például a kesztyűt is bele szoktam gyűrni. Aki kényes a tiszta bélésre, ilyet tényleg ne csináljon, egyes nézetek szerint ez az egyik fő koszoló/bűzösítő tényező.

DSC00564
Tisztaság


Első körben mosószeres vízben masszíroztam, ami érzésre inkább csak a belsejéből áztatta ki a mocskot, a világosodást a szappanos dörzsöléssel értem el. Mivel minden egyes darabbal körülbelül tíz percig foglalkoztam, egy óra simán ráment az estéből, de megérte: ha tökéletes nem is lett lényegesen jobb belenézni. A szivacsok körülbelül egy nap alatt ki is száradtak, összerakni sem volt különösebben nagy feladat, nem is értem, hogy miért halogattam idáig. Az viszont továbbra sincs meg a fejekben, hogy a bukósisak egy elég egyszerű történet, hiszen van egy műanyag héj, ami megadja a keretet az egésznek, abba jön némi hungarocell, ami a biztonságért felel, és a többi az kényelmi kárpitozás. Tehát minden, amit ezeken felül fizetünk, az már a luxus, tehát hogy könnyű és halk legyen, jól szellőzzön, jól nézzen ki, szép legyen, stb... vagyis a sokat hangoztatott biztonsághoz a nagy felárat jelentő extrák egy fikarcnyit sem tesznek hozzá, míg az olyanok, mint például a beépített napszemüveg, vagy felnyitható állrész, inkább elvesznek.

DSC00577
Vékony héj, alatta a hungarocell: az adja a biztonságot, minden más már a kényelemről szól


Az elején említett szélfogót viszont nem sikerült tökéletesen átmosni, így az csak pár óra motorozást jelentő szellőztetés után lett elviselhető. Azóta szellőzött annyit, hogy már ne legyen bántó, de elégedett csak az után lettem, hogy bőségesen megküldtem az asztalomon kallódó, egy korábbi kampányból visszamaradt Motul M2 sisakbelső tisztítóval, ami igazából nem tisztít, hanem fertőtlenít. A tapasztalatot levontam: mosni vagy alaposan, vagy sehogy, mert a megbolygatott rétegekből elég durva buké tud felszabadulni.

Björn és a gátló

Részlet a TB levlistájáról, a 400 ezres motorokról szóló threadből

Amikor motort akartam venni, a Yamaha XJR 400 is rajta volt a listán. Megnéztem: a hátsó Öhlins állítható rugóstagok 400 ezerbe voltak, de van nem állítható is, 250-ért. Letettem a Yamaháról.
yellow4004.JPG
Ja igen, és 4 kiló lett volna a motor.
- Pt -
Egyszer majd valaki magyarázza el nekem, mi kerül ennyibe egy ilyen szaron. Türelmesen fogok hallgatni és benyelem az űrutazásos, fénysebességes, lézerkardos jedi dumát. Ígérem.
- Pere Laci -

 

tovább »

Hirdetés

Hirdetés

Friss topikok

Hirdetés