Motorok a Walking Deadből

wd3.jpg 
Azt mondta nekem valaki, hogy a Walking Dead új évadában átépített (cafe raceresített, retkesített) XJR 1300 van, amiben én őszintén kételkedtem, mert csak megismerek már egy XJR-t?!

És valóban nem.

Megtévesztő a léghűtéses blokk, ami hasonlít, de csak avatatlan szemnek. Először is az XJR olajhűtője sokkal nagyobb, mint amit a világ legsikeresebb zombisorozatának mechanikus szereplőjén láthatunk. Másodszor az XJR se nem berúgós, se nem dobfékes hátul.

De ne szaladjunk ennyire előre.

wd1.jpg
Sokak kedvenc karaktere, a hallgatag, ámbár íjpuskával zombikat szívesen öldöső Daryl nem az első motort nyűvi. Eddig egy iszonyatos chopperen nyomult, ami a hülyébbek szerint Harley-Davidson, hiszen egy chopper csak H-D lehet. Ez ehhez képest egy sorkettes Triumph-átépítés volt.

Nem éppen ideális motor egyébként zombi-apokalipszis esetére. Csak szólok, hogy amikor a vég óráiban minden mindegy alapon motort megyünk lopni, érdemes egy masszív, dobozos túraendurót választani. Például a 2014-es európai motoreladások top 10-ében szereplő egyetlen váltós motort, egy BMW GS-t, ami hallatlan népszerűsége ellenére amúgy engem annyira izgat, mint egy műkörmös tanfolyam. De lehet, hogy ez egyszerűen a karakter saját motorja volt már előtte is.

cb_750_1.jpg

Az aktuális motor alapja egy Honda CB 750 Night Hawk a 90-es évek elejéről. A sólyom az amerikai verzió, gyakran illették ezzel a becenévvel a Honda típusait a nyolcvanas évek óta.  A 90-es évek eleji retro/naked bike korszak hozta vissza a 70-es évek klasszikus UJM motorjának modern megvalósulását. A Honda CB 750 ma is az egyik legszebb klasszikus sornégyes japán motor: ha utadba akad, azonnal vedd meg.

cb_750_2.jpg
Az amerikai verzió azonban korántsem néz ki ilyen jól: sajnos ott átrajzolták a vonalakat, ha nem is softchopperesre, de mindenképp bénára.  Ráadásul elvettek a fékből: elöl egy tárcsa maradt hátul meg dobfékes lett. Nem mondom, hogy lehánynám a Nigh Hawkot, mert azért adjuk meg neki, ami jár, de az európai egyszerűen szebb és jobb. Viszont az amerikai ritkább errefelé.

wd4.jpg

A Yamaha téma ugyan mellényúlás, de van az épített motorban Yamaha: a komplett eleje egy R6-osé teleszkópszárastul, radiális fékestül.

wd2.jpg
A motor a Classified Motors műve és mindössze hat hét alatt készült el a szokásos tizenkettőhöz képest. Mondjuk az ilyen meglepetés-határidő nem biztos, hogy furcsa a filmes/tévés világban.

A berúgókar egyébként kamu, mind a Mad Maxben a kompresszor.

A bejegyzés trackback címe:

http://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr827622988

Friss topikok

  • merekÉn?: Nem mondod? Sokan güriztek akkoriban a puszta megélhetésért. És nem volt keretük, meg idejük az á... (2016.12.12. 01:35) Harminc éve folyamatosan ácsol
  • rt rider: Most botlottam ebbe a nagyszerű leirásba.A kommentek láttán eszembe jut a villamos és torony verse... (2016.06.13. 13:09) Törökméz, MZ-n szopogatva
  • Wolfram: Mekkora amatőr lúzerség már egy újságírótól, hogy egy több részes cikkbe nem teszi bele a folyatás... (2016.03.13. 13:39) Szuperálom, vagy szamurájkard?
  • satyapapa: A Kawám igazi csodás motor,minden más csak egy nagyon jó szimulátor..Imádom a gépem és nem adnám ... (2015.12.22. 19:22) Garázsom dísze egy vadiúj veterán
  • Mics Bjukenen hadnagy: Na eddig szoktam olvasni a cikkeket: "Rendes motoron, mert a robogó nem az." Van váltós motorom i... (2015.11.07. 12:47) Mostanában tyúkanyóban utazom

Hirdetés

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu