Nekem van a legszebb sisakom

Marushin 999 RS

Talán két éve vettem a motorkiállításon, amit már akkor is Budapest Motor Fesztiválnak hívtak, de az istennek nem tudom így nevezni. A lényeg, hogy nagyon jó akcióban kínálták, szóval azonnal vettem egyet, mert már az összes sisakom úgy nézett ki, mintha egy sziláscet gyomrából kerültek volna elő. Azt hiszem 45 ezer forintot fizettem érte, és újítottam is mellé öt ezerért egy irídiumos plexit. Utóbbira külön büszke voltam, mert ezért még a leggagyibb sisaknál is elkérnék a dupláját.

Még eredeti állapotában: fehér szín, csak közelről látható ronda mintákkal. Elég jól kiadta a kabáttal


Nem csak az ár volt a vásárláshoz a trigger, hanem a súly is: mindössze 1100 grammot nyom, és bár nem tettem mérlegre, de bárki megfogja, kiszakad belőle egy bazdmeg, hogy milyen könnyű. Motoroztam benne sokat, és szép lassan le is laktam. Egy-egy leejtés, kavics, napi használat, ez-az, ahogyan ez megy. A belseje viszont elég jól bírja, még egyszer nem volt kimosva, és egyelőre nem gusztustalan. Az eredeti fehér szín sorsát végül egy tankolás pecsételte meg: halottak napjai turnéra indulva lecsúszott a kormányról, és egy elég nagy területen lepattant a festés. Ezt vártam is, mert a csajom hasonló sisakja ezt egy hét után előadta, ideges is volt. Az övét Mike Tomi  airbrush-legenda mentette meg, én is szinte azonnal hívtam, hogy ki kéne találnunk valami jó mintát.


Végül egy délelőtt gondolkodás alatt meglett, hogy a horgászat iránti rajongásom miatt legyenek rajta halak, természetes környezetükben. Akkor legyen csuka, ponty, csapósügér és egy márna, de máig vérzik a szívem, hogy más érdekes fajok helyhiány miatt lemaradtak, pedig egy harcsa, egy menyhal, egy kecsege és egy paduc is nagyon jó lenne, és akkor az olyan egzotikumokról nem is beszéltem, mint a leánykoncér vagy a compó. Azt is tudom, hogy a márna ritkán fordul elő a sügérrel azonos helyen, de egy Ed Hardy pólónál sem zavarnak senkit a pinup gésák és a rockabilly jakuzák. Ráadásul még a bejegyzés megírása előtt megfogadtam, hogy nem megyek el halas irányba, hiszen sokkal fontosabb, hogy Tomitól megtudtam, miért dobják le a Marushinok a fényezést: gyártási hiba, vagy túl korán, vagy túl későn viszik fel rájuk a lakkot, vagy esetleg a por és zsírmentesítés maradt el – a lényeg, hogy ha kettőből kettő előadta ezt, az nem véletlen.

A szerkesztőségben egyébként többen kapásból elítélik az airbrush-t, de szerintem csak azért, mert általában ízléstelenségre használják, és nem a technikával van bajuk, hanem a megrendelt munkákkal – hülyeség is lenne például azért elítélni a latin betűket, mert a Fejős Éva regények azokkal íródnak.

Általában mindenki azt kérdezgeti, hogy mennyire zajos. Csendesnek éppen nem mondanám, de simán viselhető, eddig egyszer sem hülyültem meg benne, pedig a plexik turbulencia-zajától elég hamar megfájdul a fejem. Nyitott szellőzőkkel néha van valami fütyülés, de az sem zavar – az endurós sisak után megváltás, ha hosszú útra megyek, akkor meg úgyis füldugót használok. Most úgy vagyok vele, hogy élettartam szempontjából nagyjából félidőnél jár, lassan kell hozzá két újabb plexi: a sötétnek letört a bepattanó kis füle, a tiszta pedig egyre karcosabb.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr787240039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mt-03 2015.03.04. 13:40:49

sztem egy sisakon az ilyen apro minta nem szerencses mert kozelrol nem nezi senki tavolrol meg csak az osszevissza szinek latszodnak.

blue bob 2015.03.04. 14:24:56

oszt mennyit kóstált az airbrush?
ha okosba' ment, akkor egy kb. árat, pls.

Zomborácz Iván 2015.03.04. 14:43:25

@blue bob: Baráti alapon ment a dolog, nem emlékszem pontosan, de mintha 20 ezret fizettem volna érte. Gondolom volt vele macera.

MIVAGYUNKAZOSTOBÁK 2015.03.04. 15:42:00

Elítélik az airbrusht, mert általában ízléstelenségre használják, még szerencse, hogy ez ilyen kifinomult, ízléses darab lett. :-D :-D De félreértés ne essék, imádom, egy bukósisak legyen egy kicsit ordenáré. A gömbakvárium-fejű mototos mint jelenség meg igencsak laza dolog. :-D

gumitamin 2015.03.04. 16:32:08

Ebben jársz horgászni a tóhoz?

Zomborácz Iván 2015.03.04. 16:36:00

@gumitamin: A Dunára. Mondjuk amióta elkészült a halas fényezés, csak dolgozni voltam benne.

Pepejoe 2015.03.04. 19:11:22

A "gagyi" Shiro utasbukóm 18k. volt és 1080 g. a matricája szerint. Én nem tudtam, hogy az kevésnek számít. Szerintem nem az, a legnehezebb sisakom valami Nolan volt még az előző évezredből az talán megütötte az 1150-1200g.-t. Sosem néztem a súlyát pedig egyiknek sem.
Szerintem sok volt a 45k. eksönbe egy szériahibás Maru.-ért.

007 turbozva nem keverve... 2015.03.04. 21:28:41

Szép sisak , egyedi ,de tényleg hátul egy nagy harcsaszáj elment volna....

satyapapa 2015.03.05. 06:43:20

Hát azért az furcsa hogy egy sisak ennyi esést kap.Az Én sisakom 4éves, és még semmi karc, sérülés nincs rajta. Gyakorlatilag márciustól novemberig állandó üzemben van. Napi 60km motorozom, hétvégeken meg sok a túra.Én vigyázok a sisakra, hiszen az életem függhet tőle. Egyébként a festés jól néz ki..csak ne utaljon vizfejre..

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása