Ninját keresek!

Biztos van, aki nem látta a Top Gun című filmet. Ez az a mozi, amiben az ifjú Tom Cruise egy szörnyen menő haditengerészeti pilótát alakít (naná, minden haditengerészeti pilóta, aki F-14 Tomcatet repült, szörnyen menő volt, menőbb, mint Mr. Cruise valaha is volt, de ez mellékszál). És a Maverick hívónevű pilótának volt a filmben egy motorja is: egy ilyen Kawasaki GPZ900R Ninja. A film átkozott nagy siker volt, olyan divathullámot indított el, mint kevés másik. MINDENKI vadászpilóta akart lenni. Divatba jöttek a repülős dzsekik, az aviátor napszemüveg, sőt, szerintem a tengerparton röplabdázók száma is jelentősen megugorhatott az izzadt testű Tom Cruise hatására.

Maverick4.png
Az egyik legemlékezetesebb jelenet, amikor Maverick a felszálló Tomcatek mellet száguld

Hogy a Kawasaki GPZ eladásokon meglátszott-e a filmes szereplés, nem tudom; de sokak retinájába beleégett a piros-fekete fényezésű, telematricázott motor. Olyan sokaknak, hogy a japán Aoshima piacra dobta a Top Gun Kawát, amit pár évvel ezelőtt én is beszereztem, és mostanáig a polcomon pihent. De hirtelen elkapott a makettezhetnék, kibontottam, és nekiestem. De menet közben rájöttem, ez a kit lényegesen szebb és részletesebb annál, hogy csak úgy, az útmutató alapján, a dobozban található alkatrészekből rakjam össze. Részletfotókra van szükségem.

Top Gun Kawa2
Így néz ki az összerakott makett. Nem, ez nem egy igazi motor, a tenyeredben elfér

Így találtam meg a dán Mik Andersen honlapját, aki annyira vágyott egy ilyen motorra, hogy megépítette a saját replikáját. Nem teljesen pontos, aki igazán bele van buzulva a témába, megtalálja a különbségeket az eredeti és Mik motorja között. A honlap ráadásul meg is könnyíti az összehasonlítgatók dolgát, olyan, a forgatáson készült fotókat oszt meg, amiket én még korábban nem láttam.

Dán Ninja
Mik Andersen addig nem nyugodott, míg nem lett egy saját Top Gun Ninjája

És természetesen összeszedte a hozzá hasonló kattantak motorjait, mert, nem meglepő módon, mások is vágytak ilyen Maverick-motorra, és elkészítették a sajátjukat. Van német Kawa, meg kaliforniai, portugál, svéd és belga replika is, mindről több fotót találhatunk az oldalon, sőt, felsorolja a motorra ragasztott matricákat, olyan képekkel, amik alapján mindenki elkészítheti a sajátját, sőt, a Maverick dzsekijén látható felvarrókat is listázza, méretekkel, képpel.

2Ninja s Makeup
A kellékesek az utolsó simításokat végzik a motorokon. Természetesen nem egyetlen darab volt, kellett tartalék is. Mindkettőt koptatták, de érdekes módon a matricákat nem ugyanúgy nyalták fel rájuk

Az a baj, hogy a sok jó fotó közt nem találtam olyat, ami elég részletesen mutatná meg a 900R-et, pedig én szeretnék látni részletfotókat a motorblokkról, az ülés alatti részről, a futóműről, szóval mindenről. Ezért most az olvasókhoz fordulok: kinek van egy ilyen, mindegy milyen színű, de lehetőség szerint eredeti állapotú Kawasaki 900R Ninjája? Nagy segítség lenne, ha itt, Budapesten vagy vonzáskörzetében találnék egyet, amit körbefotózhatnék. Az építésről a kisautóblogon részletesen beszámolok, akit érdekel, ott majd követheti.

Német Ninja
Egy német replika

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr547065141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gpz900 2015.01.14. 16:17:38

Szia nekem van kissé átépítve de meg van minden eredeti alkatrész hozzá! BP 10. ker.

Sanyiqua01 2015.01.14. 18:09:18

Top Gun, nagyon cool volt anno, és bármikor meg tudom nézni!
14 éves voltam 86'-ban, és akkor egy Jawa Mustang nyergében úgy éreztem, hogy enyém a világ! :) És akkor jött a film, amiben közelebbről láthattam egy akkor menő motort, ami bennem is mély nyomot hagyott. Ne feledjük, ez még az alámondásos video korszak volt, nyálcsorgatva néztük a "nyugati" cuccokat felvonultató filmeket. :) 1996-ban tudtam venni egy Yamaha Tzr-t, majd 1998-ban egy Fzr 1000 Genesis-t. Nekem akkor az volt a non plus ultra, mondom ezt ma, egy K9 Gixxer 1000 boldog tulajaként. :)

mükkemakk 2015.01.14. 20:05:36

Talán a film miatt, de 86 körül nagy vágya volt mindenkinek a GPZ 900R, én pl. a Rigát hajtva (főképp szerelgetve) álmodoztam róla. Jó 10-15 éve kikoptak az utakról ezek a gépek, elvétve akad egy-egy. Talán valaki behoz nyugatról egyet eredeti állapotában és vigyázni fog rá.

Bell & Sebastian 2015.01.15. 01:16:37

Nekem volt egy a renccerváltás hajnalán, mai fogalmak szerint ön- és közveszélyes gép. Nagy buktával ment el, de megmentette az életemet. Mármint az eladása.

bigwhite 2015.01.15. 06:41:07

Érdekes adalék a történethez, hogy amikor nekiálltak forgatni a filmet, elmentek a filmesek a helyi Kawa márkakereskedőhöz, hogy kölcsönkérjenek egy-két példányt, cserébe az ingyenes világszintű reklámmegjelenésért. A kereskedő viszont elküldte őket a fenébe.
Ekkor vették meg rendes áron ezt a két példányt, de a rendező annyira megsértődött a Kawasakira, hogy lekapartatta az összes Kawasaki meg a GPZ feliratokat a motorokról. Egyiken sem látható semmilyen felirat.

gpz900 2015.01.15. 08:46:56

@streetsta: Küldj egy email címet és küldök pár fotót.

Török Ferenc 2015.01.15. 15:03:40

Szerintetek ha ma forgatnák a filmet, milyen motorral jaszkarizna Tom Cruise, a.k.a. Pete Mitchell, hívónevén Maverick?

Tekintve, hogy én 6 évvel későbbi kiadás vagyok, mint a film, nekem mind a szoci motorok, mind a hangalámondásos filmek kimaradtak. Ennek ellenére az egyik kedvenc filmem, újra és újra képes vagyok megnézni. Jelenleg én is Kawasakit hajtok, igaz, kisebb blokkal. Egy pár éve sikerült a filmben szereplő dzsekit is sikerült nagybátyámtól megszerezni, igaz, felvarrók nélkül, csak a térkép van meg a belsejében, de eredeti Avirex.

Zoli, ha készen van, az egyik parkoló parádéra mindenképpen hozd el, meg szeretném csodálni.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása