Jogsi a zsebben, kezdődhet a tanulás

Mivel autót már jó pár éve vezetek, és igyekszem naprakészen tartani az ismereteimet, így a motoros KRESZ sem okozott nagy problémát. Persze mindig vannak olyan területek, foltok, ahol érdemes és szükséges is ismételni, feleleveníteni a korábban tanultakat, és azért az A-kategóriánál vannak olyan dolgok is, amelyek nem részei az autós tananyagnak. Végül egész jó eredménnyel tudtam levizsgázni elméletből, amit e-learninges tanfolyamon tanultam.

021

A rutin (vagy ahogy most nevezik, járműkezelés) aztán már tartogatott érdekességeket. Leginkább azért, mert a Yamaha Fazer jóval testesebb gép, mint a saját Simson Starom (ja igen, azt meg össze kellene rakni), vagy éppen az eddig kipróbált robogók. Komolyabb nehézséget ennek ellenére nem okozott a feladatok végrehajtása, de már alig vártam, hogy kiszabaduljak a gyakorlópályáról, és a forgalomban motorozhassak.

A rutin végére eljutottam oda, hogy már nem okozott fájdalmat másfél órányi motorozás az alkaromban – tehát valamivel lazábban ültem már a Yamahán, mint az első órákon. A forgalomban pedig el is kezdtem élvezni az egészet. Természetesen nem a városi közlekedés az, ami igazán meghozza ehhez a kedvet, de eleinte gyér forgalomban gyakoroltunk, aztán szép lassan a hétvégi piacolók és bevásárlók tömegébe is belecsöppentem. Szerencsémre nagyon jó oktatót fogtam ki: ritkán szólt hozzám a rádión, de amikor indokoltnak látta, akkor egyszerűen, könnyen érthetően adta tudtomra, hogy milyen hibát követtem el.

Az órák többségét egyedül teljesítettem, csak az oktató jött mögöttem autójával, így új tapasztalatnak számított az is, amikor előbb egy B125-ös csatlakozott hozzánk MZ-vel, később pedig egy fiatal robogós srác az iskola Malagutijával. Itt rendre az volt a felállás, hogy én mehettem elöl, aztán néhány óra után, amikor már nekik sem volt új a forgalmi vezetés, cseréltünk. Ezt mondjuk kevésbé szerettem, igyekeztem annyira lemaradni, hogy minél kevesebb kétütemű kipufogógázt szívjak be.

WP 20141218 004

 Az országúti vezetést először egészen rövid távon próbáltuk ki, aztán szinte rögtön elmentünk egy hosszabb körre is. Eleinte szokatlan volt 45-50 km/h fölé gyorsítani, 60 körül már olyan érzésem volt, mintha 120-szal tépnék. Aztán az első komolyabb vidéki kör végére már ez is inkább kellemes élmény lett. A vizsgán aztán egy jó hosszú kört mentünk, végül a vizsgabiztos csak annyit mondott: megfelelt, ügyes volt. Na, persze. Az ügyesség nyilván nem itt kezdődik, de a jogsival a zsebben indulhat a tapasztalatszerzés, és mehetek akár vezetéstechnikai órákra is. Ehhez tavaszra kellene valamilyen gép is. Az ésszerű választás talán a Honda CB500 lenne – erről éppen itt ír a Nepperűzőnk. A baj csupán annyi, hogy szerelmes lettem a Ducati Monster hatszázasába.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr506994067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lobogó gatyaszár 2014.12.19. 15:38:47

Örök dilemma.
Megbízható igásló vs. motor, amitől megdobban a szív :)

Moto-Cat · http://srx.ini.hu 2014.12.19. 19:14:51

Tényleg örök dilemma. Most jutottam el odáig, hogy a motoromat lecseréljem egy nagyobbra. Én nőből vagyok, számomra a Yamaha formatervei azok, amik nagyon bejönnek. Csakhogy a jelenlegi motorom az, amibe baromira bele vagyok szerelmesedve. Nézelődtem a Hondák között, de azoktól nem dobbant meg a szívem. És nem tudom, hogy mit csináljak... :(
De hogy a cikkhez is szóljak. Én először az Ak jogsit tettem le évekkel ezelőtt. Így jött ki. Állati jó oktatóm volt. A rutinon nem is engedett fel minket a pályára addig, míg nem tanultuk meg azon a szinten kezelni a motort. Szóval gyorsítgattunk, fékezgettünk, csatorna fedlapokat kerülgettünk kormányütközőig mindkét irányba. Idén bővítettem teljes A-ra a kategóriát. Nyilván nem kezdőként mentem vissza a pályára. De ez az oktató semmiféle motorkezelést nem mutatott vagy mondott el a kezdőknek. Az egyik kezdő srác jött hátra megnézni, hogyan csinálom a nyolcasfordulókat a pálya végén. Ja, a végén meg kiderült, hogy nem is motoros az oktató... Az én szempontomból ez lényegtelen volt, de a többi kezdőnek azért durva.
Mindenképpen ajánlatos elmenni vezetéstechnikai tréningekre.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.19. 20:11:33

én meg simsonon tettem le anno az A korlátlant :-)
kb 3500ft volt:-)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.19. 21:21:50

Legyen ezres Suzuki, a megoldása minden felmerülő igénynek!
Ja, motorban is.

dextercapo 2014.12.20. 05:34:14

monster 600 :)
+1 fantasztikus bestia . egyertelmu hogy motorozni azon kell amit szeret az ember , nem azon ami logikus (akkor egy suzuki swiftet vezetnenk)
ha semmi nem szol a monster mellett akkor en adnek par ervet :
fantasztikus futomu es fekek (ezen mindig sporolnak a japanok - kulonosen pl a suzuki), elasztikus , nyomatekos , jol kezelheto motor , nagyon jo suly-loero egyensuly, jol kezelheto es eleg konnyu hogy ne remult kapaszkodas es vedekezes legyen a forgalom .

lcka 2014.12.28. 09:04:14

mintha rólam szólna a történet :-D

en is szeptemberben tettem le az A-t, és most csütörtökön vettem egy monstert :-D

mondjuk nálam a jogsi kissé "rugalmas" volt, vezettem vagy 3 órát összvissz

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása