Úristen, nincs net!

Péntek estére elfogyott a mobilnetünk, ott álltunk a hegyek közt, készre csinált Csikós-poszttal, összekészített fényképekkel, kétségbeesetten, hogy mi lesz a tartalommal. Valószínűleg már nem szűz WiFi-sticket kaptunk a szállásadónktól, így mostanra ketyegett le róla az utolsó bájt is. Ausztriában nem (sem) olyan jó a WiFi-kínálat, mint nálunk, napközben több helyen is próbálkoztunk netet halászni, de sajnos nem sok sikerrel. Szerencsére volt lenn Schladmingban egy csinos étterem, ahol még csütörtök este vacsoráztak a többiek, és állításuk szerint olyan patent wifit vételeztek a vínersniccel mellé, hogy könnybe lábadt a szemük. Ezért szombat reggel egyenesen odagurultunk.

DSC00910

A Die Tischlereiben nagyon kellemes melange-okat és presszókat fogyasztva feltöltöttük a képeket, videót és posztot, majd szitáló esőben Gröbming felé vettük az utunkat, ahol a szombati körverseny zajlott. Épp csak leparkoltuk a motorokat, amikor meghallottuk az ősgépek üvöltését. Félsaroknyira álltunk meg a pályától (elkerített kis utcákon folyt a csata a századmásodpercekért), Csikós óriási önuralommal csak akkor kapott pánikrohamot, hogy ataúristenmindenrőllemaradok, amikor már mindent elpakolt a motorjának a csomagtartójába. Akkor viszont úgy tűnt el a semmiben, hogy csak egy szertefoszló szövegbuborék maradt utána a levegőben: „Szevasztok, mennem, kell, bocsi!”

IMG 6843

Eszelős tekintettel fényképezte a Lolát, a McLarent, a Bentleyket, a Puchokat, és mindent, amit csak lehetett. Ez még csak a bemutató kör volt, amikor parádéztak egyet a kocsikkal, ezután jött az 1/100-as verseny. Jól látható volt, hogy sokan csak azért vesznek részt a versenyben, mert jó a hangulat, élvezik, hogy mehetnek az öreg gépekkel, az eredményre tojnak. Ők átszáguldottak a kapuk közt, keresztbe tették a Porschét a kanyarban.

Aztán egyszer csak vége szakadt az egésznek, indultunk ebédelni. Mivel a mai nap a motorcserékről szólt – na, nem a versenyzőknek, hanem mi cserélgettünk, kétkerekűket egymás között – Németh Gergő ráült a Danitól átszármazott Honda PCX-re, megnyomta az indítógombot... és semmi.

Tekert a hangtalan dinastarter, de egy pöff nem sok, annyi nem jött a kipufogón a vadonatúj Hondából. Némi tanakodás után rájöttünk, a motor az utolsó csepp benzinnel állt be a barkácsáruház parkolójába Gröbmingben. Sebaj, Dani a legkönnyebb, visszaült a PCX-re, a kút fél kilométerre volt, én a Burgmanról pedig simán eltoltam odáig a lábammal.

DSC00922

Furcsaságra derült fény a kútnál, a PCX tankja nyolc literes, és akkor most nézzék meg, mi van a képen, mennyit tankoltunk. Szóval – tényleg kifogyott, 294 kilométer után, tehát 2,7 liter a fogyasztás. Hegyen, völgyön, nyélen.

Délután, a környék egyik igazán jó kis étterem-hoteljében (az orrunk előtt tették fel a mezőny öt százelékát trélerre, valamint egy Hillman Imp-motoros Ginetta is állt a parkolójában) találkoztuk is egy versenyzővel, egy hiperkedves osztrák úrral, aki ötórai ebédünk után jött az asztalunkhoz, érdeklődve, mi szél hozott ennyi motoros magyart ide.

Magyarul szólított meg minket, meg is lepődtünk, hogy tud ilyen jól. Először szerénykedett, hogy hát sokat nyaralt nálunk, meg anyukája magyar volt, de aztán kiderült, ő hozta be hozzánk a Vredestein márkát, évekig ő volt a hazai márkaképviselő, és könyékig benne volt a magyar ralisportban is – egyébként Rolf Schmidtnek hívják, sokaknak nyilván rémlik a név. Csikós azonnal képben volt, sőt, eldicsekedett vele, hogy a családi Szent Állólámpa még egy tőle (áttételesen) vásárolt Vredestein-szetten áll a garázsban. Reméljük, találkozunk még vele a Velodromon, próbáltuk meggyőzni, hogy jöjjön el, szakítson rá időt, neki is tetszeni fog. Meg aztán, ki tudja, meddig lehet látni az öreg Velodromot, mikor bontják el valami agyatlan fejlesztési terv részeként, vagy deszkázzák be, hogy megint kerékpárversenyeknek lehessen a helyszíne. Esetleg lesz a helyén egy focistadion, biztos, ami biztos alapon.

IMG 7824

Érdeklődtem, neki hogy sikerült a versenye, de csak mosolygott. Több száz versenyen vett már részt, mármint hogy olyan igazin, amitől már két héttel a rajt előtt gyomorgörcse van az embernek, ahol tényleg kockára teszi az életét, aminek valóban tétje van. Hát, ő itt nem fog néhány tized-század miatt görcsölni, ő jól akarja érezni magát - és ez láthatóan sikerült is neki. Persze volt, aki kicsit rosszabb hangulatban zárta a napot, a körbetört 190SL gazdája most mehet a lakatoshoz, fényezőhöz.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr146504673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

jk88 2014.07.13. 13:23:48

1: A galériában miért csak ilyen kis picsányi képek vannak?
2: A "körbetört" kicsit erős ahhoz képest, hogy csak egy kisebb horpadás van bal hátul, nem? Bár elég fura, hogy hogy sikerült pont ott megnyomni, rádőlt egy oszlop?

DBandesz 2014.07.13. 14:14:48

@jk88: Gördítsd le a kis képeket és láss csodát, megjelennek a tisztességes méretű nagyok. Magam sem értem, de jó pár éve ilyen a TC honlapja. (tesztek menüpontban az autóválasztó.... túl intelligens akar lenni néha.)

Teshow 2014.07.13. 14:48:04

Jobb felső sarok, "kis képek" ikon, katt ...
További Merci képek a galériában. Orra is törött. Valószínűleg megpördült, és odaverte a szalagkorláthoz. Ez egy nagyon lapos autó, ezért gondolom, a korlát alsó éléhez "bólintott"

nikarágja 2014.07.13. 22:43:49

Rolf Schmidt úr nélkül pl., látjuk hol tart ma a ralisport.

Dennis01 2014.07.13. 23:49:28

Ha jol emlekszem, Ferjanczek is reszben Rolf Schmidt-nek koszonhetik, hogy atnyergelhettek Renault-rol Audira.

papptibi 2014.07.14. 00:13:02

@Dennis01: és Ranga, Kiss Feri, Janika autóit is tőle bérelték.

Rocko- 2014.07.14. 01:39:52

tippelhetek? finn kamionos?

takarék-láng 2014.07.14. 22:35:38

"Esetleg lesz a helyén egy focistadion, biztos, ami biztos alapon."

- ha az mszp-nek lenne stadionepitesi programja, akkor is leirtad volna?

Pufibá 2014.07.15. 10:45:56

Mi van a harcosokkal?
Átszippantotta Őket egy párhuzamos dimenzió?
:-)

nyelv-ész 2014.07.15. 11:28:12

Ez most ennyi volt? Vagy a csapatot elvitte a Yeti? (Skoda, ofkórsz.)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.07.15. 11:39:19

@Pufibá: @nyelv-ész: Megjöttünk, itt vagyunk, durva tartalomgyártás vette kezdetét. Kis türelem, jönnek a cikkek-posztok sorjában.

románc cuvée 2014.07.15. 13:51:08

@takarék-láng:
Nem szép dolog ilyet kérdezni, de egyetértek. :D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.07.15. 14:09:54

A politikai hülyeség pártfüggetlen. A Velodromot elbontani nem ideológiai alapon idióta ötlet. És nem szeretem a focit, így nekem minden stadion fáj:)

DonVincenzo 2014.07.15. 17:55:22

@streetsta: A focit magam sem szeretem. De voltam már néhány igazán jó rendezvényen (koncert,Hofi előadás,stb...),hogy tudjak örülni annak,ha stadionok épülnek.

Viszont nekem is fáj,hogy a Velodromban nem lát fantáziát egy multi sem. Hogy hangzana pl. "Veterán versenyautó jamboree a HELL Velodrome-ban" :)

nyelv-ész 2014.07.16. 14:43:15

@streetsta: KösziI Ez azt jelenti, hogy a mai cikk csak az első a sorban? Mert bár szép nagy képanyaga van, de valahogy a történet a szombat déllel félbeszakadt.

takarék-láng 2014.07.16. 20:53:17

@streetsta: igaz, hogy Viktor szereti a focit, en meg nem, de ezert a stadionepitesert mar annyi hideget meleget kapott, hogy az valami embertelen. PEdig munkahelyeket teremtett vele.

Es meg merje azt irni valami hulye, hogy diktatura van Magyarorszagon! Ha az lenne, akkor el lenne hallgattatva minden kritikus hang. Ellenben sokkal tobb a kormanyt kritizalo hang mint barmikor maskor az elmult 25 evben.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.07.16. 21:39:41

@nyelv-ész: Lesz itt még minden. Vér, könnyek, szenvedés...

pannonkondor 2014.09.03. 19:01:53

@takarék-láng:

Talán azért van annyi mert van miért. És igen ,lehet kritizálni. Csak furamód elküldenek a munkahelyedről(gondolok itt az államigazgatásra leginkább),vagy a nejed,esetleg a férjed küldik el. Az átlagembernek gőze sincs, mi zajlik a háttérben igazán. Az meg hogy az néhány munkahely mibe került nekünk,inkább jobb nem belegondolni. És utoljára csak annyit,hogy bár nem kívánom,de ha egy családtagod vagy te bekerülsz egy kórházba,biztos átgondolod,hogy vajon nem azt kellett volna-e felújítani,mint néhány tucat botlábú idiótának,meg kb. húszezer meccsre járónak stadiont építeni. Vagy mondjuk jelentkezz be gerincsérv műtétre. Mire sor kerül rád,már erősen korhadt állapotban fekszel a föld alatt. És ez sajnos tényleg nem ideológiai alapon hülyeség, hanem mindenhogy. Ami most megy,azt egy másik rendszer már végigjátszotta negyven évig,annak is az első szakaszában igazán. Mennyit röhögtünk Virág elvtárson,és a többin. És tessék,íme itt vannak újra.

Friss topikok

  • Bystrica: 118as véget egy jobbacska 125ccm robogó is tud. 100-110es utazót akár 3 literrel is. De 80nál a 2.... (2017.06.06. 13:09) A megoldás: robogó helyet robogót!
  • VALAKI1969: Amikor odáig jutottam a szövegben (3. mondat kb.) hogy "Besztercebányáig semmi érdekes", és eszemb... (2017.05.15. 06:16) Kanyar kell? Irány észak!
  • merekÉn?: Nem mondod? Sokan güriztek akkoriban a puszta megélhetésért. És nem volt keretük, meg idejük az á... (2016.12.12. 01:35) Harminc éve folyamatosan ácsol
  • rt rider: Most botlottam ebbe a nagyszerű leirásba.A kommentek láttán eszembe jut a villamos és torony verse... (2016.06.13. 13:09) Törökméz, MZ-n szopogatva
  • Wolfram: Mekkora amatőr lúzerség már egy újságírótól, hogy egy több részes cikkbe nem teszi bele a folyatás... (2016.03.13. 13:39) Szuperálom, vagy szamurájkard?

Hirdetés