Robogókkal a hegyekbe, ez a rakenroll!

Semmi nem történt a túrán, csak ami szokott. Győrig három részletben tolta a csapat (a Motordoki önmagában képviselt egy egészet), onnan jött a 85-ös út, annak minden kínjával. Építkezés-hegyek, sittszállító dömperek (nehogy kinyisd a plexit egy ilyen mögött, mert 5 baros nyomással nyers hússá homokfújja az arcod), Danit meg előreküldtük, hiszen a 150-es Honda PCX a leglassabb, aztán kiderült, hogy mégsem. Mivel én dolgoztam a legtöbbet a navi felprogramozásán előző este, ezért magamhoz ragadtam a túravezetést, ami a magyar szakaszon annyiból állt – Danikám, Kópházáig húzzad.

És húzta.

S1 Dani és Gergő a BAH-csomópontnál vártak. Gyors matrica vásárl
Dani és Gergő a BAH-csomópontnál vártak. Gyors matrica vásárlás

 

Ennek következtében a csapat meglehetősen szétszakadozott, mert Dani alatt gyors a kis PCX, s ezzel egészen addig nem lett volna semmi baj, amíg a Piaggio Beverly áldott szivargyújtójából ki nem csúszik a töltő. Pedig hogy örültem előző este, hogy nem kell az akkutól végigvezetnem a nyomorult tápfeszültséget... Így történt, hogy egyszer csak – kicsivel az osztrák határ előtt, amiről meg tudtam, hogy nem sokkal utána valami pici útra le kell kanyarodni – fekete halál következett be a képernyőn. Két kamion kereke között átslisszolva, halált megvető bátorsággal megelőztem a tizennyolc kerekű vasak habjaiban fel-felbukkanó Danit, indexeltem neki jobbra, megértően bólogatott, majd a következő teherautónál megelőzött. Összeszedtem az erőmet, egy román tréleres Transit (mit keres rajta egy angol rendszámos kocsi, Nyugat felé, Magyarországon?) szinuszos imbolygásának messzemenő figyelembevételével, előzetes kalkulációk után egy fondorlatos csavarral előtte termettem. Megint indexeltem, megint megértően bólogatott, ezúttal nem előzött meg.

1 Győrben kávé, pisi, csapat vonul
Győrben kávé, pisi, csapat vonul

Csak akkor, amikor a teljes csapat megállására alkalmas, használaton kívüli buszöblöt meg nem találtam, és le nem álltam. Intett, s tovasuhant Ausztria irányában, utána a többiek, még intettek is búcsúzóul. Nem értettem igazán, de lóhalálban, egy szivacs segítségével megpróbáltam masszívan rögzíteni végül a ferde szivargyújtó-stekkert. Képzelhetik, mennyire sikerült. Mire összeszedtem az elektronokat, a többieknek hűlt helye sem maradt. Téptem utánuk, át a határon, át mindenen, egészen az elágazásig, ahol el kellett volna fordulni. Valami W-s hely volt, franc se emlékszik. Küldtem egy sms-t Daninak, hogy majd ha tankol valakinek a pénzén, kérjen számlát, mert a céges lé nálam volt, majd elmentem feltölteni a Beverly-t.

3 Egyedül maradtam a Beverlyvel, Ausztriában
Egyedül maradtam a Beverlyvel, Ausztriában

Ekkor hívott Vitya, kiderült, a PCX lendülete annyira elkapta Danit, hogy kis híján derékig fúródott a Mariahilferbe, valahonnan onnan jöttek vissza a tőlem kétfalunyira sebtében megbeszélt találkahelyre. Hurrá, újra együtt a csapat, kiderült, hogy Dani azt hitte, hogy én a többieket akarom bevárni, ő meg a sáv belső feléről látta, hogy ott vannak mögöttünk, ezért hajtott tovább, a többiek pedig, mivel látták, hogy a vezér megy, húztak utána. De így, hogy együtt voltunk megint, magasra hágott a hangulat, a kedvemet az is épp csak kicsit ásta alá, hogy előző este tönkretettem az öt éve hűséges IXS kesztyűmet, mert megpróbáltam kivágni a belét (állandóan kijött már, elengedte a ragasztó), de ott valami szörnyű nejlonos izét találtam. Paff, dobhatom ki, pánikomban bepakoltam a minden ujján lukas, tízéves Imet bőrkesztyűmet és a téli IXS-t. Utóbbiról kiderült később – ideális választás az úthoz.

4 Már a megbeszélt ausztriai találkahelyen várom a többieket
Már a megbeszélt ausztriai találkahelyen várom a többieket

Döglődő navival, lyukas kesztyűben, vállamig hatoló jeges orkánnal próbáltam vezetni a csapatot. Wiener Neustadt és elkerülője meg ami utána jön – szörnyű volt. Miért hagytam otthon vajon az isteni téli bélést? Mindegy, Vityának óriási ötlete támadt, a hegyek alján átvette a vezetést, s felvitt minket Kalte Kuchlbe, amit ha akarok, sose tudok megtalálni, mindig, mindenféle túrákról véletlenül szoktunk beesni oda. Kalte Kuchl egy óriási motoros találkahely néhány iszonyat jó motoros útvonal csomópontjában, a kaja osztrák mércével olcsó és jó, zabáltunk, felmelegedtünk, rétegeket pakoltunk magunkra, én is elővettem az istencsászár téli IXS kesztyűt, innen jött a csoda.

5 Vitya már izzítja a saját naviját, mert az enyém haldoklik, de
Vitya már izzítja a saját naviját, mert az enyém haldoklik

Szélvédetten, kellemesen átmelegedve, az ezer kanyar birodalma várt bennünket. Aki nem járt még ilyen külföldi motoros túrán, nem tudja elképzelni, milyen jó a tükörsima aszfalt, a százával a gumik alá hentergő kanyarok, a lebegés – leginkább a repüléshez tudnám hasonlítani, csodás élmény, az agy valami egészen különleges üzemmódba kerül. Aztán Mariazell után jött egy pocsék szakasz a Wildalpenstraßén, helyenként olyan rossz volt az aszfalt, mint Budapesten. Ha rossz a csillapítás, nagyon gyenge a villa, a váz, azaz ilyen úton kijön. De a Beverly, mint az isten, úgy hasított, ráadásul akkorát lehetett vele döntögetni, hogy leszakadt a pofám. A motor is igen fickós vagy 120-ig (GPS szerinte 137-et ment, akkor már jóval 150 fölött mutatott), finom a hajtás, szuper a fék. Itt, a hegyen azt is megbocsátottam neki, hogy városi használatra túl kemény a rugózása – túrázásra ilyen kell. Más kérdés, hogy tíz felhasználóból kilenc valószínűleg nemhogy Magyarország, de még a saját megyéje határait se hagyja el egy ilyen járművel. Sebaj, gondoljunk a fura szerzetekre is.

Ja, azt nem is említettem, hogy lekaptam róla a plexit (gondolom, vagy 15-tel kevesebbet bírna), ezzel a vázremegés is megszűnt bukkanókon, az ülés alá és a hátsó dobozba pedig belefért egy fél élet. Elhoztam a gumimatraccal egybeépített hálózsákot a Bálinttól, a számítógépet, egy másfeles üdítőt, pálinkát estére (kösz, Karesz), meleg ruhát, esőruhát, farmert, cipőt, papucsot, kesztyűket, tudomisén még mit. Tiszta Gábor ZsaZsa budoárja. Egyvalamit nem szeretek rajta, ami így, 560 kilométer egy seggen való motorozás után már tényleg zavart: határozott kontúrja miatt az ülés nagyon közel kényszerít a kormányhoz, s a lábaknak sincs sok mozgásszabadság – pár centi előre vagy hátra a trepnin, ennyi. Ja, a fogyasztásom olyan 3,5 körül – az is szuper.

6 Szépen melegszünk Kalte Kuchlban
Szépen melegszünk Kalte Kuchlban

Egyébként a PCX a vártnál sokkal jobban bírja a hegyet, Dani csak hébe-hóba marad le, kanyarokban ragad, mint a technokol, még csak fáradtnak sem tűnik, így, ahogy a szállásunkon a kandallós szobában írjuk épp a posztot. Göbi Burgmanja is jól muzsikál, egyenesekben le is nyom, pedig akkora hájas teste van annak a motornak (amit tovább erősítenek a túlontúl pici kerekek), hogy el se hiszem – képes önerőből mozogni. Na de, erről inkább írjanak a többiek.

Mi most mindjárt megyünk a faluba, én mindenesetre beborítok egy sört, hosszú volt a nap, de az Ennstal-maraton egy fontos szakaszát már magunk mögött tudjuk. A tanulság – egyáltalán nem halálos, sőt, kifejezetten élvezetes még nagyrobogóval is a külföldi hegyeknek indulni. Holnap reggel a veteránversenyen kezdünk, s hiába láttunk valami francia, harmincas évekbeli versenyautót tréleren és egy szembe jövő Jaguar XK150-est, mégsem hiszem el, mi vár ránk.

10 Meleg ruhában vidám az élet, sej, haj
Meleg ruhában vidám az élet, sej, haj


Dani:
Tizenöt óra robogózás után az embernek már semmihez sincs kedve. Ül csak, örül, hogy működnek a kezei és nem csodálkozik, hogy az arca nem képes emberi mimikára. Teljesen mindegy, hogy ezt a tizenöt órát milyen úton tesszük meg. Amíg autósok vesznek körül, amíg teherautók kerekei surrognak a fülünk mellett, miközben előzni próbálunk, a végeredmény ugyanaz.

Két éve, október végén két egészen kis teljesítményű robogóval elmentünk Triesztbe és megmutattuk, hogy nem csak nagy és drága motorokkal lehet és érdemes túrázni. Nem igaz, amit évtizedekig hittük, hogy minél nagyobb a motor, annál nagyobb a boldogság az úton. Sőt, a motorozás és a robogózás éppen attól jó, hogy nem előre kiszámítható, mikor és mitől érzed majd jól magad, ha egyszer végre úton leszel.

Idén már év eleje óta tervezgettük, hogy újra elhagyjuk a komfortzónánkat Csikóssal, és hamar kiderült az is, hogy ezúttal az osztrák Alpok, és az Ennstal Classic lesz a cél.

Belőlem valahogy nem tudott kikopni a B125 mozgalom lendülete. Még most is azt gondolom, hogy egy nyolc-tizenöt lóerős gép megtestesít valamiféle tökéletes optimumot. Na jó, így utólag azért bevallom, hogy az alsó határhoz közeli Honda Wave 110, a körváltós moped mégsem volt életem legjobb választása. Az már tényleg nagyon kevés a távmotorozáshoz.

12 Már csak 170 kilométer és még nem áztunk el
Már csak 170 kilométer és még nem áztunk el

Ezért harcoltam egy látványosat múlt héten Zsolttal, amikor elkezdtük összeszedni a motorokat a túránkhoz. Azzal próbáltam nyugtatni a hangulatot, hogy mindenképpen én viszem a leggyengébb motort. Végül nyertem, enyém lett a Honda PCX150. A PCX egészen máshogy viselkedik, mint egy átlagos robogó, például ez az egyik legerősebb a kicsik közül. Manapság nem divat ez a lapos elrendezés, itthon mindenki nagy kerekű robogót akar, mert rövid, viszonylag magas és elég jól bírja a rossz utakat. Ennek ellenére ebből a viszonylag kis kerekű, alacsony gépből adják el a legtöbb példányt.

A PCX nem európai koncepció. Van is rajta néhány szokatlan részlet, mint a króm kormányközép és az egész kaszni arányai. A lényeg nem ez, és nem is a szintén furcsa, nem is kicsi és nem is nagy kerekek, hanem a motor. Rengeteg százhuszonöt köbcenti körüli robogót próbáltam már, de a Honda blokkjait mindig a jónak tartottam.

Ezért is mertem felhajtani vele az autópályára reggel hét után pár perccel egy ezernégyszáz köbcentis Guzzival a hátam mögött. Manapság a motorbejáratás már rég nem olyan komoly dolog, mint húsz éve. Mégis rossz érzéseim voltak, amikor összesen 442 kilométerrel az órájában elkezdtem keményen hajtani.

Hihetetlen finoman jár a motorja, bizalomgerjesztő, hogy indulás után eltűnnek a vibrációk és mivel az úton füldugót is viseltem, egyáltalán semmit nem hallottam abból, ami a teljesen nyers blokkban történt, miközben leakasztott gázzal kerülgettem a kamionokat Budapesttől Győrig autópályán, majd a soproni határátkelőig kétszer egysávos országúton.

Egy tizenöt lőerős robogónak minden nagyon sokat számít. Számít, hogy csak hatvanöt kiló vagyok, számít, hogy egyenes háttal, természetes testhelyzetben gyorsítok-e vagy előre dőlve és persze az is, hogy amikor megérkezem egy lassabb jármű mögé, visszacsukom-e a gázt, vagy mindenáron meg akarom tartani a lendületet. El kell férni mindenhol, nem szabad tétovázni, mert akkor beragadok egy környezetbarát busz mögé. Röviden ez a taktikám.

A PCX eddig remekül vizsgázott. Pár száz kilométerrel az indulás után már a hegyek közt kanyarogtunk. Addigra teljesen leszőrtelenítettem a keskeny gumikat, szépen bemelegedtek és rendesen tapadtak mindenhol. Esőben nem, de abból eddig örvendetesen keveset kaptunk.

16 Szállásunk előtt, végre
Szállásunk előtt, végre

A robogó százhat kilométeres tempó körül falnak megy, megfogja az elektronika, pedig volna még tartaléka. Egy nap alatt odáig jutottunk az ismerkedésben, hogy szinte mindenhol egy tempót tudtam menni az elől menet elején vágtázó beverly-s Csikóssal és a Suzuki Burgman 400-at hajtó Sipos úrral.

Büszke vagyok magamra, és eddig a robogóra is. A fenekem viszont nem érzem, a nyereg nemcsak szürke, mint a beton, de körülbelül olyan kemény is. Innen nézve ez az olcsó Honda robogó majdnem sportmotor. Egy sportmotor, amellyel minden kanyarért meg kell küzdened, de csak két és fél liter kell neki százon.

SipiÚr: Eddig jó.
Az előrejelzések szerint mostanra szarrá ázva, nyüszítve kellene egy sarokban dideregnem, átkozva a pillanatot is, amikor igent mondtam erre a túrára. Ehhez képest minimális esővel volt csak dolgunk, amit egyáltalán nem bánok. Reggel verőfényes napsütés ébresztett. Ez persze csúsztatás, a telefonom csörgése zavart fel ötkor, nem örültem, de muszáj volt kikecmeregni az ágyból. Aztán mivel az ablakon kinézve nem borús ég és zuhogó eső fogadott, mi több, tényleg verőfényes volt a napsütés, egész szépen lendületbe jöttem, a hétórás találkozóról csak pár percet késtem, Dani éppen egy végtelen sor végén várta, hogy autópálya-matricát vehessen. Rövid szüttyögés után nekilendültünk, mi voltunk a legelsők, akik elhagytuk a városhatárt.

Dani Hondája a legkisebb, leggyengébb, leglassabb a csapatban, ezért Németh Gergő a nagy Moto Guzzi Californiával és én a Burgman 400-zal az ő, durván százas utazótempóját tartottuk. Ilyenkor derül ki, milyen nagy távolság is a Budapest-Győr.  Óriási könnyebbség, hogy a Burgman csomagtartója tényleg szinte feneketlen, minden cuccomat elnyelte, laptopostul, váltócipőstül, egyéb biszbaszostul. Amikor a kesztyűtartóba még egy másfél literes pillepalack is befért, tényleg csak ingatni tudtam a fejemet.  Nem kellett hátizsákozni, túradobozozni, spaniferrel bajlódni, ez nagy jóság.

S4 Burgman a Kalte Kuchl előtt. Hibamentesen teljesít (2)
Burgman a Kalte Kuchl előtt. Hibamentesen teljesít

A csapat szétszakadása várható volt, valamikor meg kellett történnie. Nagy tragédia nem történt, igaz, vesztettünk egy órát, de kitűnően mulattunk (mi, akik nem egy benzinkúton búslakodtak, illetve nem Zách Danik voltunk, akire a társaság egy emberként mutogatva Mindenértfelelősnek kiáltott ki). Még volt egy kis vita, hogy gyorsabb, de kevésbé izgalmas, vagy hosszabb, de igazi motorozásra való útvonalon menjünk, de hamar győzött az élvezetes hegyi utak iránti vágyunk.

Egy dolgot rontottam el: a tartós-teszt Shox-dzsekinek a bélését a csomagtartóba tettem, ahelyett, hogy már Pesten visszacipzáraztam volna. Így, amíg nem értünk a hegyek közé, csak picit zavart, hogy befúj a szél a hálós részen, de mire a Kalte Kuchlhoz értünk, már rendesen fáztam. Ahogy lekecmeregtem a motorról, azonnal kibányásztam a bélést a nyereg alól, és ismét összenőtt, ami összetartozik. A leves és a meleg ebéd átmelegített, a már rendes kabát meg nem engedett kihűlni. Patent.

15 Ő volt a hibás - Vitya egyékbént Danira mutogat
Ő volt a hibás - Vitya egyébként Danira mutogat

Ezután jöttek azok a kanyarok, amikért ezt az útvonalat választottuk. Könnyfakasztóan jó dolog ez, még egy nagytestű robogóval is. Igazából meglepően jó volt, amennyire láttam, Dani is és Csík is vigyorgott, és a nagymotorok tempóját simán tartva, sőt, sokszor meghaladva döntögettünk. Közben a robogók nevetségesen fogyasztottak, a Burgman műszere stabilan négy liter alatti értékre állt be. Volt pár kilométer, amikor csöpögött egy picit az eső, de annyit sem ért a dolog, hogy esőruhába bújjunk. Alapvetően (de legalábbis a korábban beígért zuhogó esőhöz képest mindenképpen) jó időnk volt, igaz, július közepén a 16 fok furcsán hangzik, de inkább ez, mint a bőrig ázás.

A szállásunkat egy kis kóválygással sikerült csak megtalálni, de emiatt sem húzhatjuk a szánkat, egy hercig osztrák kis faluban még kóvályogni is élmény. Ha valami beárnyékolja az esténket, az az elmaradt vacsora. A társaság nagyobbik részének volt elég esze, és lement a faluba enni, de mi, a hülyék, itt maradtunk posztot írni. Most persze kopog a szemünk, minden humorunk oda, a szoba minden sarkából egymásra morgó, elcsigázott alakok sziluettje sejlik fel a kandallóban pattogó tűz fényénél. Remélem a reggeli, meg az alvás majd segít. Csak még azt nem tudom, honnan lesz reggelink, ez ugyanis nem egy hotel, nekünk kellett volna gondoskodni kajáról, de este tízkor egy bármilyen hercig kis osztrák faluban sincs nyitva bolt…  

A bejegyzés trackback címe:

http://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr806498543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

nikarágja 2014.07.11. 12:07:32

Kösz a beszámolót, mostmár értem, a 2,5-ös fogyi miatt jó a magyar piacra a pcx.

milankaa 2014.07.11. 12:16:32

Ójaj, megint megjött a kedvem a PCX-hez. Folyamatosan agyalok, hogy jó állapotú Vespa ET4 legyen, vagy spóroljak még egy fél évet egy PCX 125-re... De ez a 2,5-es fogyasztás mindig simogatja a lelkem..

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.11. 13:01:45

Jajj de jó látni azt a szép piros gyári Rc36-ost, ritka már az ilyen (amin gyári szín gyári matricákkal és gyári kipufogóval kombinálódik)!

Amúgy 2 hete én is a 250-es Xcitinggal mentem Pécsről Bp-re, ahova az RC36 helyett pont a mostanihoz hasonló időjárás, az olcsó útiköltség, a laptopszállítás és a könnyebb városi manőverezés miatt döntöttem. Gyakorlatilag egy ilyen nagyrobinál a legjobb az időjárás védelem amikor halad. A bp-i esőzés miatt átázó ruhám Paksig megszáradt, pedig csak akkor állt el az eső. A fogyasztás 3L volt 110-es utazónál (nem rossz dolog 5.000 ft-ból megjárni a BP-Pécs távot) és a mecseknádasdi szerpentinen nagyon meglepett a gép, hogy mit tud kanyarban, pedig már beleraktam 15e km-t, de sosem szerpentineztem vele.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.11. 13:01:48

A 150 es robogó pont nem jó semmire,a korlátozottba nem fér bele és országúton pont lassú.A 250 es már elég városban is ,meg országúton is ,autópályán már kell a 400 as minimum.
a városban simán lenyomja bármelyik 1600 nál nagyobb kocsi ha nyomja neki.
Nem értem eztn a navi parátm sem 10 éve nem volt semmi mégis bárhova odataláltunk.

Gomulka Béla 2014.07.11. 13:03:43

Az a barokk Guzzi csúnyán kilóg a képbo"l.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.11. 13:04:28

megmondom őszintén mnár várom a biztosítási plakettes 50 köbcentiseket.
végre rend lenne és nem szágoldoznának rendszám nélküli Hexagonokkal,Foresightokkal,meg runnerekkel.

1127ccm 2014.07.11. 13:36:52

Nem olyan egyszeru az a robogo-plakett. Pl ha nincs adatlapja honnan fogjak tudni mekkora?! Vagy azok nem kapnak plakettet? A cikkhez pedig. Nagyszeru elmeny kicsi,gyonge autoval vagy motorral menni! Egesz mas ize van a dolognak! Egyik legjobb (ertsd: legnagyobb elmenyt ado) túramat adta egy aprilia sr 125 masodmagammal a nyergeben

Suraki 2014.07.11. 13:40:42

gyurma73: teljesen jól látod, ha tisztán közlekedési eszközként tekintesz rájuk és a cél, hogy kimaxold a KRESZ adta kereteket. Szerintem Dani inkább egy olcsó és egyben praktikus élmény-generátorként gondol ezekre a motorokra és abban a koordinátarendszerben már az ő gondolatmenete is érthető...mondom ezt nagy bátran anélkül, hogy belelátnék a gondolataiba. :-)
A "navi para" pedig azért van, mert 10 éve papírtéképpel mentünk mindenhova, ma viszont már nem viszel magaddal ilyet, mert ha működik a navi 1000szer jobb a papíros szívásnál
...már ha működik.:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.11. 14:28:23

@Suraki: daninak asmúgy 250 es robogója van saját használatra :-)

Frw 2014.07.11. 14:28:42

@1127ccm: Alvázszám, motorszám (ha van :)).

Suraki 2014.07.11. 14:35:41

@Gyurma73: tudom, az előző posztban még összehasonlító tesztet is közölt: "kicsit gyengébbnek érzi a saját, 250-es Foresightjánál"
Engem nem kell megyőznöd, hogy 400ccm alatt nincs túramotor, csak Fahrspaß-Maschinen. :-)

Oliver Garcha 2014.07.11. 15:49:28

Tegnap este fél óránként néztem meg, fent van-e már a beszámoló... Én nagyon szivesen mennék egy 150-es PCX-el túrázni, akármennyire kicsi sokótok szerint. Csak se pénz, se paripa...

Cymantrene 2014.07.11. 16:03:30

@Gyurma73: szerintem ez a "pont jó a magyar piacra" a fölvezető cikkben az csak irónia volt. Nálunk tényleg nincs sok teteje, de az olaszoknál már éppen fölengedik az autópályára, az benne a pláne.

Cdh 2014.07.11. 17:05:31

Két hónapja vettem egy használt, jó állapotú pcx125-öt. Egy haveromnak is ilyen motorja van. Horvátországba akarunk velük menni. A "nagy" motorosok meg úgy néznek ránk mintha a Marsról jöttünk volna. De azért megnyugtató érzés hogy nem csak mi vagyunk ilyen defektesek. Egyébként nagyon meg vagyok vele elégedve. Elég gyors, kényelmes, fordulékony, no és nagyon szép. A fogyasztás meg tényleg 2-2,5l/100km. Ja, én 186cm és ruhában, némi felszereléssel közel a 100 kilóhoz.

adamFZR 2014.07.11. 18:09:34

Életem legjobb döntése volt nagyrobogót venni. 193cm, 120 kiló vagyok, és egy Aprilia Atlantic 500 bálna lett a választás. Elegáns, 160 körül van a vége, kb 230kg-os terheléssel, induláskor sok pesti tekergéssel, autópályázással ( légellenállás: oldaltáska+én...) is csak 3.9 lett az átlagfogyasztás. Kombinált fék, gyári kormánylengéscsillapító, töltőaljzat a kesztyűtartóban.

mtk001 2014.07.11. 19:53:14

Naná, hogy hideg volt, hát Kalte ! :-)
Várom már a képeket a felfutó csodagépekről.

Dorcsi87 2014.07.11. 20:55:12

sziasztok!

Én most várom a "kis" 2014-es 150ccm-es Pcx-em!!
alig két hét,és "tesztelhetem" :) énis!!!!

Csak nem választottam rosszat!! Illik rá az a szólás,hogy kicsi a bors,de erős!!!

Jó volt olvasni csupa jökat róla!!!

Széles utat Mindenkinek!!

F040 2014.07.11. 21:32:05

Sziasztok!

Klassz helyek, klassz autók, klassz élmények. Ma nekem is hasonlóban, bár sokkal "kisebb kaliberűben" volt részem a London Motor Museum-ban.

Ha már ott jártam, készítettem egy fotót a Csikós családnak útravalóul:

indafoto.hu/F040/image/21388333-a5add40b/625989#nagyitas

Üdv,

F40

románc cuvée 2014.07.11. 21:48:54

@milankaa:
Jó az ET4 blokkja is, de a 1x éves gumi alkatrészek (szívócső, karb. gumitalp, karb. membrán) hajlamosak az öregedésre. Érdemes a fiatalabb leader blokkosat választani, mert ahhoz még van bővel alkatrész, meg tuning motyó is. Kis kerekek, rövid tengelytáv... ennyi csak a hátránya. A helyedben várnék még fél évet.

Taurista robogós 2014.07.11. 22:07:53

Aki túrázni akar az kerüli a pályát. Szóval a lakot területen kívüli 90re meg bőven elég a 125ös.

Taurista robogós 2014.07.12. 05:57:00

500km-es napi távon a 125ös kb 5000ft-ot megtakarít a benzinen. (egy nagyobb motorhoz képest) 125ccm 2,5L nagyobb 600+ccm 5L vagy felette.
Azaz a napi élelmet,szállást fedezi a megtakarított 5 rongy.

Papp Sanyi 2014.07.12. 07:27:33

@Taurista robogós: Csak itt az a kérdés, hogy takarékoskodni akar az ember, vagy élvezetesen gurulni.

gezasz 2014.07.12. 20:51:38

@Taurista robogós: Nincs igazad! Nekem 30 év kellett mire 50-es motortól eljutottam a 850 köbcentiség, a 3LE-től a 83 LE-ig. De hidd el egy élvezetes motoros túrához kell ennyi erő és köbcenti. Több talán már nem is annyira fontos.Azért, hogy ne legyen gond egy teherautó megelőzése már az ésszerűség határain belül, hogy fel tudj menni fülig érő szájjal egy szerpentinen két személlyel 2000 méter fölé. Valamint ha megállsz az emelkedőn a felhők felett eltudj indulni motorbőgetés és bakkecskézés nélkül, vagy hosszú csúsztatott kuplung nélkül. Természetesen két személlyel sokszor csomagokkal.Igaz ennek ára van, de sokszor megéri. Sok éven át mentem kis ETZ-vel nem sírom vissza, mert egy kis szembe szél is megtorpantott, nem hogy egy emelkedő és jó volt ha ekkor 70 KM/H tudtam"száguldani"egy személlyel.Lassan a naggyal is lehet menni, de ha kell legalább van tartalék bőven

Taurista robogós 2014.07.13. 21:41:18

@gezasz: Nekem meg 30év,amire rájöttem,hogy túrázni fél árból is lehet. Én meg ezt élvezem. Egy jól hangolt varió váltó meg hegymenetben sem igazán torpan meg. Még az 50es se.
Persze,függ attól is,hogy ki mennyitt túrázik. Évi 2-3ekm túra még 10literes fogyasztással is vállalható.

Lacus_ 2014.07.15. 16:33:19

@gezasz: 850 köbcenti, 83 lóerő, olyan ismerős ez nekem....

Kiskaresz 2014.07.15. 21:37:10

azért azon kicsit elkerekedett a szemem hogy tapasztalt motorosokként nem beszéltetek meg bármilyen jelzést is baj esetére...

Lacus_ 2014.07.17. 19:00:01

Tapasztalt motorosokként tudtuk, hogy előbb vagy utóbb mindenkit összeszedünk valahol. :-)

ezsolt74 2014.07.17. 19:06:02

Az erősebb motornak meg van az az előnye hogy nem kell mindig max gázon közlekedni vele,ha lendületesen szeretnél haladni vele városon kívül.
Egy kicsi könnyű 15 lóerős motortól kevésnek tartom a 105Km/h-s végsebességet.
Nekem is volt már jó néhány motorom ,de tényleg ,igaz hogy a nagyobb az jobb.
Én most már 400ccm alatti motort nem vennék.

Taurista robogós 2014.07.17. 20:38:03

Nekem meg mindegy,csak menjen. Ma mentem a kicsivel 130km-t reggel 9től délután 16ig. Össze vissza céltalanúl bolyongtam.
Ezt a naggyal letudtam volna 2óra alat,2x ennyi benzinköltséggel.
És mehettem volna haza,ülni a seggemen a nagy unalomba.

A rendszámos nagyot ledudálják,amikor 40el pöcsörészek. :)

Kiskaresz 2014.07.18. 07:25:43

@Lacus_: na ezzel a kommenttel bemattoltál :D bár ilyen helyen az eltévedés is élmény :)

Friss topikok

  • Bystrica: 118as véget egy jobbacska 125ccm robogó is tud. 100-110es utazót akár 3 literrel is. De 80nál a 2.... (2017.06.06. 13:09) A megoldás: robogó helyet robogót!
  • VALAKI1969: Amikor odáig jutottam a szövegben (3. mondat kb.) hogy "Besztercebányáig semmi érdekes", és eszemb... (2017.05.15. 06:16) Kanyar kell? Irány észak!
  • merekÉn?: Nem mondod? Sokan güriztek akkoriban a puszta megélhetésért. És nem volt keretük, meg idejük az á... (2016.12.12. 01:35) Harminc éve folyamatosan ácsol
  • rt rider: Most botlottam ebbe a nagyszerű leirásba.A kommentek láttán eszembe jut a villamos és torony verse... (2016.06.13. 13:09) Törökméz, MZ-n szopogatva
  • Wolfram: Mekkora amatőr lúzerség már egy újságírótól, hogy egy több részes cikkbe nem teszi bele a folyatás... (2016.03.13. 13:39) Szuperálom, vagy szamurájkard?

Hirdetés