Csikós transzban van!

Látniuk kéne Csikós arcát, amikor egy nagy csapat nagyon öreg autó dübörög el a szeme előtt. Olyanokat mond, mint, hogy ilyen csak egyszer az életben történik az emberrel, közben kezében szorongatja azt Ennstal Classic nevezési listáját, és próbálja azonosítani amit lát. Három sűrűn szedett oldalról beszélünk. Két óra motorozás, illetve robogózás után éppen a Gesause nemzeti parkban pihenünk, egyelőre nem esik, de ez hamarosan változni fog, sajnos.

ec1

Hogy ideérjünk a szállásunkról, szigorúan kapaszkodtunk a gázba Sipos úrral és Göbölyös doktorral, mert persze Csikós és csapata már órákkal korábban elstartolt. Az úgynevezett verseny mezőnye eléggé szétszakadt, a muzeális Bentley-k, BMW-k és Ferrarik órákon keresztül követik majd egymást, bárhol állunk is az útvonalukon. Nem kell érteni a régi autókhoz, ilyen közelről mindenképpen fergeteges élmény ahogy élnek az úton ezek a matuzsálemek.

ec4

Csak egy példa. Az imént elhaladt előttünk egy öreg Rolls. Feltartott öt-hat autót, mire ketten is előzésbe kezdtek, szintén utcán ma már nem látható gépekkel. Amikor egy ilyen háború előtti kocsi gázt ad, dübörgése lengeti az ember ruháját, benzinszag tölti be az erdőt, de nem nagyon történik semmi váratlan. Egy fehér BMW ezt még a következő kanyar előtt is folytatta a manővert, mert nem tudott akkorát lépni, hogy lenyomja a hetvennel baktató Rolls-Royce-t. Nem mertem odanézni, a zaj csak fokozódott, végül beszúrt az öreg angolnak a forduló előtt.

A robogókat is keresztpróbázzuk. Amikor egy napnyi PCX-ezés után először ültem át a Suzuki Burgman 400-ra, majdnem el is dőltem vele, olyan nehéznek tűnt a két mázsájával. Pedig mindkettőt gyerekjáték vezetni. A Hondával már megtanultam előzni a kanyargós hegyi utakon. Kilencvenes tempó fölött nem vállalok semmit, mert még lejtőn, zuhanórepülésben is megfogja a tiltás százas tempó fölött. Amúgy meglepően stabil, félek is, hogy túlvállalom magam.

sc3

A Suzuki központi kijelzőjén folyamatosan látszik az Oil change felirat, pedig szerviz után indultunk el vele a túrára. Érdekes, hogy a CVT-váltó a kis százötvenesen egészen alacsony fordulaton dolgozni kezd, a Suzukin viszont ötezerig szinte semmi sem történik. Ekkor már van hangja bőven, mégis puhán indul meg és százról még szépen ellép. A szélvédelem és a lágy futómű miatt érzésre soha nem lehet elfáradni a Burgman nyergében, Sipos úr sem panaszkodik. Nekem viszont, szokás szerint, mára bedurrantak a csuklyás izmaim a vezetéstől. Kicsit úgy járkálok, mint a Notre-Dame-i toronyőr. Mindegy, nem kell járkálni. Robogunk tovább.

 

fe

Update: 

Kicsit eláztunk a hegyek közt, de Ausztriában az a csodálatos, hogy pár kilométerenként teljesen más az időjárás. Szerencsénk volt, bejöttünk egy kisvárosba, ahol minden száraz. Száraz például egy 280SL Mercedest hidegindítóztak, de még akkor is olyan szárazon köhögött, mintha nem kapna elég anyagot. Aztán végül magához tért, elhajtott az újabb szakasz rajtjától egy Dino. Szép hangú sportkocsi, és még mielőtt azt gondolnák, hogy ez egy Ferrari, helyre kell igazítanom a felvetést, mert állítólag inkább Fiat modell. Bár ezen ott voltak az ágaskodó lovas emblémák. A versenyre akkreditált sajtómunkások nem akármilyen autóval kövezik a mezőnyt. Nézzék, milyen gigantikus egy mai Porsche Carrera 4S egy ilyen régi olasz sportkocsihoz képest. A hangjuk közt is hatalmas a különbség, természetesen a régi sokkal szebben szól. A parkolóban, mintegy mellékesen lőttem ezt a képet egy elég klafa kis Opel Kadett raliautóról és mellette a Mercedes-Benz 409-es tűzoltó szerkocsiról. Jó kis nap ez, és még messze nincs vége. Sipos úr sok videót forgat, nem bízzuk a fantáziájukra az autóhangokat. 

unnamed

A bejegyzés trackback címe:

http://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr136500937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

pobeda 2014.07.11. 17:44:23

Enzo Ferrari nem engedte meg hogy rákerüljön a ló a kis motor miatt.(de attól még Ferrari. :) )

Sayniqua (törölt) 2014.07.11. 18:28:04

Szívesen OTT lennék veletek! Érezzétek jól magatokat!

Pityubácsi 2014.07.11. 19:41:33

most nem az volt, hogy síposúr londonban portyázik valakivel?

mtk001 2014.07.11. 19:58:56

Helló ! Mi ez a miniatúra galéria ???
Tessék rendes méretben kitenni a fotókat !

nyikk 2014.07.11. 20:42:18

Hehe, mentem melóba, ezek meg jöttek szemben.
Legelőször Steyrben láttam valami irdatlan kabriótankot.Nagy kék verda, cirka 7m hosszú, középen fenn trónol a sofőr anyuval.Bugatti,Düsenberg talán?Aztán sorba a többi....

TurboRudi 2014.07.11. 21:39:47

A Csikos urnak ajanlanek egy helyet: Maltaberg (Kärnten), a Kölnbreinspeicher viztarozonal rendszeresen vannak autos es motorostalalkozok. Oldtimer es egyeb (Porsche) összejövetelek. Az oda vezetö uton fekszik a Porsche muzeum es egy hasznaltautokereskedes, ahol -amig ott dolgoztam- minden nap megalltam nyalat csorgatni. A hegyre vezetö ut utdijas, van oka, hogy miert... Az egyik oldtimer talirol van egy majdnem komplett fotosorozatom.

toy dolls 2014.07.11. 21:42:45

Én pedig kinézek a melóhely ablakán, rálátás Schladming sétálóutcájára, ahol ezek a vasak álltak egész este. Nem gyönge látvány !

Gomulka Béla 2014.07.11. 22:15:47

@nyikk: Két szóból áll a felirat az elején. Hispano Suiza?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.07.11. 22:17:51

Múlt hétvégén a hág előtt ment el a Silvretta mezőnye. Fél délelőttre program volt, csak ki kellett állni az útra integetni, a népek meg vígan dudáltak.

nyikk 2014.07.11. 22:35:46

@Gomulka Béla: Csak oldalról, hátulról láttam elsuhanni, akár az is lehet.
Erre hasonlít mondjuk:Hispano Suiza Type 68-Bis V12 DHC.
Irdatlan magas és hosszú volt

Suraki 2014.07.12. 00:00:44

Nekem a prolinak, az a tucat Bugatti ott a képen éppen elég lenne mint egyetlen autó a családban, a többit motorral megoldanám.
Vigyázni azokra a memóriakátyákra, kell az a hangosfilm! :-)

Gomulka Béla 2014.07.12. 09:41:20

@nyikk: Azt hittem, hogy a képen látható nagy szu"rkéro"l van szó. Bocs. Mondjuk az irdatlan (magas, hosszú, bácsi) arra is passzol.

minekez 2014.07.13. 07:10:06

@pobeda:
Ferrari az, csak az addigi V12 helyett egy új V6 hajtja, ezzel próbáltak az olcsóbb (Porsche árkategóriás) középmotoros sportkocsit csinálni. Eleinte külön márkanév alatt (Dino), de ez nem volt nagy siker, így inkább ráírták azt is, hogy Ferrari.

A motorját versenypályára is szánták, és a homologizációs darabszám elérése miatt odaadták a Fiatnak is (kicsit gyengébb kiadásban), aki csinált köré egy orrmotoros sportkocsit Fiat Dino néven.

Lehet, hogy emiatt van a fejekben némi keveredés....

sequoia 2014.07.17. 08:12:34

Pénteken Kaprunból jöttünk haza, és velünk szemben jött pár tucat ilyen szépség. Felejthetetlen élmény volt. Nem is tudtam az egészrõl, és szépen belecsöppentünk :D

Friss topikok

  • merekÉn?: Nem mondod? Sokan güriztek akkoriban a puszta megélhetésért. És nem volt keretük, meg idejük az á... (2016.12.12. 01:35) Harminc éve folyamatosan ácsol
  • rt rider: Most botlottam ebbe a nagyszerű leirásba.A kommentek láttán eszembe jut a villamos és torony verse... (2016.06.13. 13:09) Törökméz, MZ-n szopogatva
  • Wolfram: Mekkora amatőr lúzerség már egy újságírótól, hogy egy több részes cikkbe nem teszi bele a folyatás... (2016.03.13. 13:39) Szuperálom, vagy szamurájkard?
  • satyapapa: A Kawám igazi csodás motor,minden más csak egy nagyon jó szimulátor..Imádom a gépem és nem adnám ... (2015.12.22. 19:22) Garázsom dísze egy vadiúj veterán
  • Mics Bjukenen hadnagy: Na eddig szoktam olvasni a cikkeket: "Rendes motoron, mert a robogó nem az." Van váltós motorom i... (2015.11.07. 12:47) Mostanában tyúkanyóban utazom

Hirdetés

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu