Olasz csizma 2500 forintért

A bolhapiacozás az egyik legjobb móka. Az ember ballag a standok és a földre terített pokrócok között, a sok vacak között próbálja kiszúrni az izgalmas, értékes vagy hasznos dolgokat. Én is fertőzött vagyok: ha tehetem, megyek és a vadászösztöntől hajtva turkálok.

A bolházásra még bécsi lakosként szoktam rá: nincs jobb szombat reggel, mint egy birkakebabos, török kávés reggeli a Naschmarkton – ami talán Európa legjobb kajapiaca –, majd elég átballagni a tér másik felére. Kezdődhet a vadászat!

Idehaza a zalaegerszegi bolhára szoktam elmenni, ha apósoméknál járok. Fűkaszát és láncfűrészt nem keresek, de a régi hangszereket, hifiket és a motoros cuccokat próbálom kiszűrni a kupacokból. Múltkor kis híján elhoztam egy német Framus Camping gitárt, egész jó állapotban volt, a nyaka sem volt íjjá görbülve – ha nem kakilt volna be a kislányom, talán még alkudoztam volna egy darabig, igaz, van már itthon egy Jolana (imádom a szoci a cseh hangszereket) megy egy Craftsman mahagóni stratocaster, de ugye gitárból sosem elég. Az eredeti, sosem használt réz dzsezva 400 forintért így is megcsinálta a napom.

Legutóbb megakadt a szemem egy motoroscsizmán. Kezembe vettem, forgattam, gyönyörködtem benne – muszáj, gondoltam, pont a méretem. Akárhogy nézegettem, nem tudtam olyan kifogást találni, hogy miért ne vegyem meg: látszott, hogy gyakorlatilag új, se a bokánál, se a váltókarnál nincs kopás, a talp is sérülésmentes.

Megalkudtunk. Rövid és kölcsönös nyomasztás után megegyeztünk 2500 forintban, ami egy olasz, újkorában vagyont érő olasz Alpinestars motoros csizmáért erősen baráti ár. Bevallom, imádom a sportcipős dizájnt, a fehér, szürke és piros színeket. Ugyan van egy Hebo triálcsizmám, ami az öltönyt leszámítva mindenhez passzol, sőt, most, a cipzárcsere után a fekete IXS-em is bevetésre vár – ez azonban könnyű, puha és kényelmes, nem lesz gond a gyaloglás sem, ha megállok valahol a géppel.

Nem találtam meg a pontos modellt, de 1985 környékére saccolom a gyártást. Csodálatos, hogy a bőrök milyen jó állapotban vannak, puhák, nem keményedtek el. Meggyőző a varrásuk is – szép és alapos kézműves munka, amelyet még nem Ázsiában, hanem kontinensükön végeztek.

Egyedüli szépséghiba, hogy a boka alatti, valaha gumi Alpinestars felirat elkeményedett és törik kifele. Ezen nem esek kétségbe, hisz itt, a faluban dolgozik egy nyugdíjas cipészmester, akivel már megbeszéltem, hogy kifejti azt a részt és a lyukat alulról fedve színben passzoló bőrrel pótolja. Kaptam csodálatos ápolási tanácsokat is: bízom benne, hogy a spirálmintás túracsizma még kibír néhány évtizedet.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr565000874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

palinkasa 2013.01.06. 10:59:44

Iszod is dzsezvából a kávét?Mert az az igazi!

baowah · http://baowah.blog.hu 2013.01.06. 11:07:05

@palinkasa: a kavet nem isszak dzsezvabol. a torokok sem.

Balthazor Hellman 2013.01.06. 11:11:18

Voltam sorkatona, viseltem olyan surranót, ami már sok ember lábának kipárolgását magába szívta, így tudom ilyen más ember után cipőt viselni. Persze más dolog az ha pl kölcsönkérünk valamit a havertól, de használt cipőt bőrgatyát alsógatyát nem vennék...

Tény: jópofa és szép darab... azért pucold ki rendesen! :)

Mental Militia 2013.01.06. 11:42:45

Üdv! Az említett bécsi bolha minden szombaton lenne..? Köszi!

Begami 2013.01.06. 11:55:53

Szép mint egy műtárgy meg 1985-ben biztos drága volt meg jó de 2013-ban az utolsó LIDL-s csizma is 100szor többet ér.
Mondom ezt úgy, hogy volt nekem több darab is majdnem 25 évig devecseri lakos voltam..:-)

benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2013.01.06. 12:00:36

Bakker, ez mekkora egy találat volt, hord egészséggel!

átlátó 2013.01.06. 12:09:00

Bécs, a bolhapiacok városa. Is. :)

átlátó 2013.01.06. 12:19:12

@Mental Militia: Jut eszembe... rengeteg bolha van Bécsben... rengeteg, nem akarom a Nasmarkét rontani. Azért ott már sok a Kádár Béla festmény, csak úgy ledobva...:)

Béla, tudod a Béla 2013.01.06. 12:45:55

Egy kis formaldehides gombaölés használat előtt nem árt, mivel kb. 85%-os a fertőzöttség.

muz 2013.01.06. 12:54:19

Nagyon patent!
Terepen egy erősen old school Sidi-t használok.A védelemmel semmi baj viszont nagyságrendekkel kényelmesebb mint ezek a mai műanyag szarok és még a váltót,féket is érzem.

a lidi meg no comment

hifo 2013.01.06. 12:57:27

En már többször is vettem használt motoros cuccot és sosem volt gond velük.
Jól ki kell tisztítani,fertőtleníteni és nem lesz gond!
Inkább használt minőségit,mint új szart!!!

iban 2013.01.06. 13:08:21

baowah: A Jolana gitárom volt az első elektromos hangszerem. /Superstar/
1983-ban vásároltam és a mai napig tökéletes. Igaz, hogy ma már "csak" második egy Ibanez mögött, de a hangja is és az állapota is jó.

átlátó 2013.01.06. 13:18:17

@Mental Militia: Vigyázni kell az eredetiség vizsgálattal, mert dikkmáhe more...jáj, hát hágyátéki öröklődésbül ván. :)
Ezért csak 200 euró, de rá ne lépjen, ha már itt hever. :)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2013.01.06. 13:22:22

Használt cipőt én sem vennék fel, csupán higiéniai okok miatt. De van itt más is a mai "minőséggel" kapcsolatban: a gumi/műanyag a cipón (mint ebben az esetben is) egy idő után el kezd mállani, széttöredezni. Egyszer vettem egy új Puma bőr sportcipőt (azt a régebbi, vastag talpú modellt), majd kb. 5 évig fel sem vettem, és amikor először használtam, kb. 2 óra sétálás után darabokban vált le a vastag talpa. Töredezett, mint a csoki. De, jártam gy más cipővel is már.

baowah · http://baowah.blog.hu 2013.01.06. 13:36:24

@Béla, tudod a Béla: ja, az alap. mondjuk en peneszgombaolo Savoval terveztem megfujni, az is jo, es hamar parolog. Bar amint irtam izt, szerintem ezt kiprobaltak, aztan csak allt, nem hordta senki sem. semmi kopas sehol, meg a valtonal sem.

baowah · http://baowah.blog.hu 2013.01.06. 13:38:15

@iban: huuu, az az egyik kedvencem. az nagyon jo hangu cucc, a faja is hibatlan. En ma kaptam ajandekba egy Galaxist, igazi punk festessel. Muszaj lesz hozzanyulni, ennel a modellnel - nem ertem miert - a hurlab a koptatora tamaszkodik, nem a fara. Lesz egy kis faragas, meg minden.

windex 2013.01.06. 14:10:38

@Balthazor Hellman: jó tanács: formalinos vatta a cipőbe egy éjre, és akárhány akárki után hordhatod, ha kényelmes :-) abban a cipőben még a kísértet gondolata se marad meg, ciánozás-savazás equal cucc, gyógyszertárban minden további nélkül kapható :-)

windex 2013.01.06. 14:13:38

@bestpixel: a higiénia megoldható - formalinnal - a pszichés nem, mégha látszólag és többé-kevésbé meggyőződéses alapon a higiéna okán van is fenntartása a zembernek

samot 2013.01.06. 15:46:57

@bestpixel: Hàt ha 5évre elöre vàsàrolsz nem csoda!:)Vagy gondoltad,hogy màr rétros?:)

Pepejoe 2013.01.06. 16:00:16

Én bizonyára igénytelen vagyok, de pszichésen is könnyen megemésztettem a használt vaterás Axomat 50000 helyett 8000-ért. A különbözetet elbenzineztem.

gumitamin 2013.01.06. 16:44:37

Tényleg igaz hogy az idősebb csizmák öregednek.
Én is jártam így egy román Dainese lábbelivel, szétporladt a gumi talpa.
De ugyanígy kabátnál is előfordul hogy lemorzsolódnak róla anyagok.

micsoda? 2013.01.06. 17:03:35

Nagyon klasszul leírtad a bolha piac feelingjét. Imádom én is. A múltkoriban vettem 200 forintért csodaszép formájú réz viráglocsolót. Otthon kezdtem a rezet tisztítani, kiderült, hogy ügyesen festett. Abba is hagytam, más csodálja réznek:D

yeti 2013.01.06. 17:24:25

Eddigi legkirályabb bolhapiacos vételem egy harmonikás Weltini fényképezőgép volt tokkal meglepően újszerű állapotban 2500Ft-ért.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2013.01.06. 17:46:37

@windex: Igaz, a lelki vonalat el is felejtettem. ;)

@samot: Nem előre vásároltam, hanem azonnalra, ugyanis el akartam kezdeni komolyan futni (sportolásképpen). Csak éppen a kezdés csúszott ennyit, aztán már nem is futásra vettem fel, hanem a hallgatókkal elmentünk a Pilisbe fotózni. Gondolhatod, hogy örültem, amikor a hegyoldalon (még csak nem is a sziklákon) elkezdett foszlani a vastag, elméletileg az örök életre gyártott, márkás cipőtalp. Kb. 50 lépés után aztán már csak a szivacson jártam... ;)

@yeti: Az tényleg jó vétel volt! ;)

mozso18 2013.01.06. 18:50:57

@Pepejoe: én is axo-t vateráztam 7500-ért. Hibátlan azóta is.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.06. 19:34:37

Hogy hiányozhat ez a pár csizma valakinek!

Pepejoe 2013.01.06. 19:55:46

@mozso18:
Ugye hogy ugye! A finnyáskodást pedig meghagyjuk a gazdagoknak. :)

zöldi 2013.01.06. 20:24:41

A belvárosban kerestem ABC-t, mikor elhaladtam egy turi előtt. A szemsarkamból pillantottam meg egy motorosdzsekit.
Piros-fehér-kék Frank Thomas volt. Beballagtam, nézegettem.
-Csókolom, mennyi ez a dzseki?
-Ötszáz. De az magának kicsi.
-Látom, de van otthon gyerek is, majd belenő :)
-Na, akkor vigye az alját is, ott van, egy ezres a kettő.
Kisúrolókeféztem, rákentem vagy 300 forintnyi méhviaszt, azóta a szekrényben várja kis gazdáját. Eü-s haver majd ad hozzá sterilizálót, ha aktuális lesz.

Sirius01 2013.01.06. 21:46:26

És még cipészhez is viszed, és még bőrápolás is. Nem semmi. te jobban vigyázol a turis cuccokra,mint más a méregdrága divat szarokra. és ez igy helyes.

Taurista robogós 2013.01.06. 21:48:41

LG (grilles,légkeverős)új/újszerű mikrót vettem 2eft-ért bécsi bolhán. Akkori új ára 24eft volt. Suzuki RF 600 Hátsó kerék,szinte új gumival 12eft.

De vettem már használt motoros ruházatot és bukót is. Egyből bele is bújtam mert akkor még csak úgy tudtam áthozni a határon.

kawa550 2013.01.06. 22:38:13

Olyan ez, mint az oldtimer. Szép, meg stílusos, meg mosolyogsz mikor ránézel, de a teljesítménye(ez esetben a védelmi képesség) a mai egyszerűbb csizmákhoz képest is nagyon gyenge. Ennyi erővel bármilyen bőr bakancs elég a motorozáshoz, hisz ennyit mint ez azok is védenek.

baowah · http://baowah.blog.hu 2013.01.07. 06:04:06

@kawa550: azert pl az epitett yamahan eleg gyakran van rajtam munkavedelmi bakancs. varosban is 10 percre azt szoktam venni, mert konnyu, kenyelmes. most mar arra is van csizma.

mt-03 2013.01.07. 09:12:20

10 perc alatt is kitorik a boka nem kell ahhoz orakat menni...

A_blogger 2013.01.07. 09:34:22

a honvédségnél a surranót az alábbi módszerrel fertőtlenítettük:
1. dezodor belefúj
2. gyufa meggyújt
3. gyufa beledob.

munkavédelmi tanács: ne nézz a lábbelibe közvetlenül a gyufa beledobása után. :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2013.01.07. 11:10:40

@mt-03: el. de megsem lehet mindig terminatornak oltozni.

Lordmotor 2013.01.07. 12:34:42

Vannak ilyen osztrák erdészeti munkavédelmi csizmák. Azokat mindenhol lehet kapni osztrák zsibiken 8-10 ajróért :) Abban is jó motorozni, mellesleg atomtámadás ellen is véd :)

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása