A Simson bosszúja

Már vagy két hónapja annak, hogy eltettem télire a Simsonomat, azóta csak ritkán néztem felé, egy-egy kis járatás erejéig. Mikor legutóbb hosszabb útra indultam vele, hibátlanul elvitt Bánkútra, sőt haza is hozott. Sajnos arra nem jutott már időm a téli leállás előtt, hogy a külsejét is rendbe tegyem, erre legkorábban tavasszal lesz lehetőségem.

A Star azonban igényelné a törődést, és erre igen sajátos módon emlékeztetett: megtorolta az elmaradó figyelmet. Ráadásul a véres bosszúhoz közel sem kellett menni a motorhoz, a saját szobámban csapott le rám.

Az íróasztalom felett van egy kis parafatáblám, tele mindenféle aprósággal: van rajta kínai motoros kulcstartó, gimnáziumi szalagavató maradványai és még ki tudja mi. És volt rajta egy Simson-embléma is, amely nagyjából egyidős lehet a Starommal, de még nagybátyám motorjáról származik. A motort valamikor a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján adhatta el, de a logó megmaradt, én pedig ezt fogom a sajátomra biggyeszteni, ha végre majd elkészül.

Szóval a fém embléma lepottyant a helyéről, éppen bele a nyomtatómba. Persze nem vettem észre, csak amikor nyomtatni szerettem volna. A gép többszöri próbálkozásra is képtelen volt behúzni a lapot, aztán amikor belenéztem, láttam, hogy valamitől kicsit eldugult a behúzószerkezet.

Mivel a nyomtatóról hiányzik az a kis szervizablak, amelyen az elakadt papírt lehetne kiszabadítani, így a szűk nyílásba kézzel behatolva kellett kitapogatnom, hogy ez bizony a Simson-logó lesz. Mire nagy nehezen kibányásztam, a jobb kezemből a vér folyt, a bal meg csupa fekete tinta lett. Na, így hagyják magukra a motorjukat télen! Én mindenesetre januárban megrendelem a hiányzó alkatrészeket – fékkart, kuplungkart, ilyesmit -, hogy tavasszal már ne odázhassam el a felújítást.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr44978564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butschq 2012.12.24. 12:19:40

Nekem már november óta szét van szedve az s51, de amilyen tempóban sajnos haladni tudok, tényleg tavasz lesz mire kész. Pedig csak a vezetékeket cserélem kompletten :)

HOLIDAY 2012.12.24. 12:49:18

Volt pár év, amikor volt egy parádés S 51-esünk. Aztán gyermek kinőtte, jött ez, az, mára ő is egy másik német márka rabja....viszont tavasszal beléptetünk a flottába egy Schwalbe-t. Szimó nélkül ugyanis lehet élni...csak nem olyan jó. :-)

Békés Karácsonyt!

arthur877 2012.12.24. 13:04:30

Örülj neki, hogy nem laser nyomtatód van!
Én egy hasonló esetben szarrá égettem a kezemet amikor beleturkáltam egy idegen tárgy miatt! :D
Boldog Karácsonyt!

dugme 2012.12.24. 13:36:01

Sok sikert kívánok a tavaszi felújításhoz. Viszont leszenk vele problémáid, olyanok amikért nem a Simson okolható, hanem a "kiváló" utángyártott alkatrészek.
Amit csak lehet, ments meg az eredeti alkatrészek közül!

2T1cyl 2012.12.24. 14:00:40

Ez itt az (x) helye:
Ha rendelsz, akkor ajánlom a simsonbolt.hu webhelyet. Ott bőven találsz olyan alkatrészt, ami tuti nem hagy cserben. Illetve keress olyan bontóst, akinek vannak használt, de hibátlan gyári alkatrészei. Így már nem érhet több meglepetés. :)
Sok siker! :)

Schütii 2012.12.24. 15:08:03

@dugme: Mesélj nekünk! Mivel szívtad meg? Csak hogy okuljunk.

Schütii 2012.12.24. 15:14:51

@2T1cyl: Gyári főtengely is szar volt... Igaz elment így is kb. 100E-t és mégsem ez lett a "veszte" Honnan tudom hog szar volt? Majdnem keresztben járt a dugattyú a hengerben. Egyoldali megégés, másik oldali kopás, szal ennyit a "gyári"-ról. Gondolom a hajtókar volt görbe.

Taurista robogós 2012.12.24. 15:25:36

Jó pár simson schwalbe/star-t már én is megmentettem a pusztulástól. (100% körüli restaurálás)

2T1cyl 2012.12.24. 16:57:34

@Schütii: Csak úgy önszántából ilyet egy motor nem csinál. Ott valaki hozzányúlt. Normál üzemeltetés mellett nem tud elhajolni a hajtókat, amúgy is túl lett bőven méretezve, nézz csak szét a korabeli kis köbcentis motorok között.
Szóval az erősen user error, és márpedig a gyári alkatrésznél nincs jobb. Több éves tapasztalat.

Dreamer_hu 2012.12.24. 17:03:36

@Schütii: Kérlek szépen ez derékszögellési hiba. Mivel a hajtórúd kis mértékben igazítható, ezért egy szakszerű összerakáskor ezt a problémát lehet orvosolni.

Dreamer

2T1cyl 2012.12.24. 17:15:50

@Taurista robogós: Dobhatnál némi referenciát, okulásul. :)

Schütii 2012.12.24. 17:21:46

@2T1cyl: Hát én is azt mondom hogy nem tud elhajolni üzem közben, ergo szar volt már eleve.

2T1cyl 2012.12.24. 17:24:29

@Schütii: Görbe hajtókarral nem fog neked több ezret elmenni, hamarabb feladja a harcot. Ahhoz biztosan hozzányúlt valaki.

Schütii 2012.12.24. 17:25:05

@Dreamer_hu: Igazítható persze, de ne nekem kelljen már a gyár után igazgatnom. Meg eleve a blokkefelek is ki tudja hogyan vannak egymáshoz fúrva, stiftezve.

Schütii 2012.12.24. 17:27:21

@2T1cyl: Azért "adta fel", mert a sok futástól elvékonyodott gyűrűk belenéztek a kipu nyílásba. Meg talán azért bírta, mert nem versenyzésre volt használva a motor 22,5 évig.

2T1cyl 2012.12.24. 17:37:38

@Schütii: Akkor meg nem a hajtókar hibája. Elkopott, elhasználódott. Fúrás, hónolás, úgy dugattyú, gyűrűk, csapszeg, hézagolók, és mehet tovább.

zoliflorida 2012.12.24. 17:51:51

Nekem is van egy gyönyörűen restaurált star-om, imádom:-)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.12.24. 17:55:42

Szerintem Schütii-nek igaza van, bár elismerem, hogy a lehető legjobb minőségűek az eredeti alaktrészek, de csak azért, mert pofátlanul felhíhult a kínálat, még ne gondoljuk, hogy tökéletes és hibátlan az összes eredeti alkatrész.

Schütii 2012.12.24. 19:18:48

@2T1cyl: A hajtókar miatt még nem is kellett volna megbontani, bár lógott már rendesen az alsó és felső tűgörgő is. Szal ment bele az új főtengely is. Hengert is kapott újat, mondjuk az eredetit meg lehet még fúrni, de majd legfeljebb tartaléknak csináltatom meg.
@Opel P1: A kuplungból meg eleve kimaradt a hézagológyűrű (újként nálam lévő motorról van szó) azt is én tettem bele... Mondjuk nem volt ez mindig jellemző a Simsonokra, főleg a Starok idejében, de 1989-'90-re már a gépsorok és a gyári melósok is "megfáradtak" kissé...

Taurista robogós 2012.12.24. 23:14:23

2T1cyl

Én semmiről nem készítek képet,se motorokról se kirándulásokról. pedig volt mind kettő bőven. Sőt nincs is erre alkalmas telefonom nem is nagyon volt.

Taurista robogós 2012.12.24. 23:22:16

Az utángyártott alkatrészekről meg annyit,hogy még mindig jobb mint ha nem lenne. Örüljünk ,hogy 40éve gyártott motorokhoz még ez is van.

Én csak eredeti bontott alkatrészeket használok,de nagy ritkán kilehet fogni használható után gyártottat is. Vagy át lehet alakítani használhatóra.

chrisT 2012.12.25. 00:21:37

Ez a bejegyzés végre kirázott a szürke hétköznapokból...

Hojlele 2012.12.25. 05:52:52

A felújítás árából lehetne venni egy motort is. Talán az értelmesebb lenne.

patuha 2012.12.25. 07:48:31

Na szép kilátások :) Nincs egy hete, hogy kicsontoztam a Star-t :) Igaz felújításhoz, talán nem fog rajtam bosszút állni :D

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása