Bezzeg az oroszok tudnak mulatni

Bezzeg régen, bezzeg az oroszok, bezzeg a kétüteműek – ah, folytathatnánk a felsorolást karácsonyig, de minek: akinek nem volt Jawája, az nem értheti, legfeljebb sejtheti micsoda buli lehetett ez.

A beágyazott videóban az 1976-os, szovjet márkatalálkozóról készült dokumentumfilmet láthatjuk. A Moszkvában és környékén tartott mulatságon felsorakoztatták utcai és versenymotorjaikat, de feltűnik a gyártásba sosem került, salakos egyhengeressel hajtott 500-as homokfutó autócska is.

A rendezvényre az egész országból érkeztek motorosok; érdemes megnézni, hogy szórakoztató verseny gyanánt milyen kemény kihívásokkal szembesültek. Szlalom, patak, sár, emelkedők – voltak akik elestek, de vannak ott csini orosz macák, akik végigcsinálták a nehéz pályát.

A videót olvasónktól kaptuk a Totalbike Facebook oldalán, köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr1004965129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mozso18 2012.12.14. 13:05:57

A motor itt-ott csak zavaró körülmény volt :)
Legjobban a motortfeltolomasároshegyen mutatvány tetszett.

zsoltka976 2012.12.14. 14:05:40

Ez pontosan milyen tipusu Jawa?

lezlee 2012.12.14. 14:48:49

Hát van itt mindenféle... :o) Nekem 250/353-masom van otthon (1959).

lezlee 2012.12.14. 15:26:14

@baowah: Csak a töltésem vacakol sajna :o), hangulatfüggöen működik...mármint az ö hangulatátol függöen :o)

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.12.14. 15:28:10

@lezlee: vape.cz! megeri minden fillerjet.

fliege24 2012.12.14. 15:34:58

nem tudom feltűnt e valakinek de szerintem a hang utólag lett alávéve, mintha üresben kínoznának egy gépet középtámaszon

lezlee 2012.12.14. 15:46:49

@baowah: Ja, tudom hogy a tiédben az van. Csak olyan ritkán használom a gépet, hogy eddig nem volt életbe vágoan fontos. Sajnos az enyém nincs lepapirozva mint a tiéd, szoval csak a "határban" használhatom. Közuton egy 1200as légolajos Banditot hajtok (GA-s jelzéssel). A te belpiacosod még megvan? Láttam pár honapja a hirdetést hogy elado.

Tonyeaux 2012.12.14. 16:56:08

Paraszt hillclimb:) Egyébként meglepően szépen mennek ezek az alapvetően nem ilyen terepre gyártott és felkészített gépek.

_HD_ 2012.12.14. 16:58:44

5:55-nél ott egy Pannonia.

Luk Szájpóker 2012.12.14. 18:07:25

Több évig jártam Jawa 250-el, eszembe nem jutott volna ilyen terepre menni..

etwas kultur muss sein 2012.12.14. 18:13:31

Mindig is tudtam, hogy a ruszkik a legnagyobb puruttyák! A csajoknak meg külön respect! :)

lodola 2012.12.14. 18:15:42

igazi keménytökű csajok!:)

tükörfúró 2012.12.14. 18:55:31

Кто здесь жил в 76?

MP 2012.12.14. 19:01:13

Nem tudom tudjátok e de az oroszoknál komoly kultúrája volt a közlekedési járműveknek. Amatőr autóépítő klubok működtek amikről rendszeresen beszámolt az Autó Motor. Persze azt nem tudom hogy ez mennyire volt elterjedt de a hazai viszonyok mellett érdekes volt azt látni.

giedi prime 2012.12.14. 19:12:29

Aki látta a Macskajajban a fára kötözött bandát, az tudja, hogy az igazi bulikat inkább keleten kell keresni!

Schütii 2012.12.14. 19:15:06

@tükörfúró: Ленин жил Ленин живёт Ленин будет жить! :D

mükkemakk 2012.12.14. 20:06:16

áááá, ez nagyon gáz. Az én 634-esem nem egy terepgép, csipkerózsika álmát alussza a pincében. Utódaink pl. a siroki motorostalálkozót fogják így -furcsán- megítélni.

zsoltka976 2012.12.14. 20:14:11

Na azért a piros melegitők is ott vannak a toppon.!

Oktato 2012.12.14. 23:44:21

@mozso18: ha Te egy kb. 150-180 kg, alacsony gépet így feltolsz a hegyre csak a magad erejéből - mivelhogy a motor csak zavaró körülmény - akkor azt mondom, hogy macsó vagy! A nyolcvanas évek közepe táján nálunk vizsgakövetelmény volt önerőből középálványra felhúzni a motort, majd fekvő motort felállítani... Nem volt a legkönnyebb mutatvány...

geloga 2012.12.15. 01:21:15

Hol vannak már ezek az ügyeségi versenyek ? Bárki indulhatott széria gépel speciális alkatrészek nélkül még az esélyek egyformák voltak . Tényleg az ügyesség számitot.Ilyen kellene ma is és a fiatalság meg tanulná kezelni a gépét. Itt nem az erö a gumi dönt itt a vezetési tudás.

geloga 2012.12.15. 01:27:15

@Oktato: Miröl beszélsz? Simsonal vizsgázstam a nyolcvanas évek közepén , fél kézel fel lehet állitani. én a közép állványra emlékszem de a fekvö mötör felállitásra nem.Ja, A korlátlanrol kaptam jogsit.

Oláh Karin 2012.12.15. 02:53:40

@_HD_: Mondjuk Pannoniát nem láttam, de előtte 5:50-nél a második lépcsőről leugratónak lefordul a kormánya. Úgy cibálja vissza.

lodola 2012.12.15. 09:14:41

@geloga:

ma is vannak olyan olyan versenyek ahol csak az ügyesség számít

úgy hívják triál:)

HOLIDAY 2012.12.15. 09:45:45

Az a csoffadt veres szegfű a Java lámpáján...húúú, de csehszlovák. :-)
Látva azonban ezeket a motorokat érdekes módon megint megmozdult bennem az az érzés, ami a '80-as évek derekán, a saját Jawamra ülve elfogott. :-)
Jó.

Gomulka Béla 2012.12.15. 10:28:19

Elsiklottak az urak a legfontosabb részlet felett. Mert ahogy a Kreml harangjai az Internacionálét bimbammolják, az aztán a valami!

Oktato 2012.12.15. 16:45:54

@geloga: Testvér, lehet, hogy nem vetted észre, de a videón Jawák játszanak sárdagasztóst, nem Simsonok. Azoknak a Jawáknak a súlyáról(tömegéről) írtam, mert nálunk valamikor régen 350 cm3 motorral kellett vizsgázni (ami többnyire Jawa Bizon volt) az A-ra (nem volt még korlátozott, korlátlan, legfeljebb bukócsöves.. :)) Ötven cm3-ig meg az fölött volt a két kategória.

Amúgy kellemes hétvégét kívánok!

geloga 2012.12.16. 01:59:26

@Oktato: Én is ezt irtam nem volt még megosztva a kategoria.Rendszámos simsonal levizsgáztál és kész.Az a te peched hogy a motoros iskoládnak Jawája 350es volt. Soha nem volt követelmény a 350cm es motor régen. Rendszám legyen rajt és ennyi . Régebben sokal egyszerübb volt a vizsga . Légy öszinte ne a nagy ( bezzeg az én idömben) dumát nyomd.A videot látam , a jawat megismerem de nem arrol volt szo. Arrol hogy motort nem kellet fel állitani vizsgán. Rosszul is lettek volna az oktatok ha le kellet volna dönteni a földre kincseiket. Ez amiröl irtál japánban divat. Különben 83ban vizsgáztam motorbol.Na erre irhatod hogy te biztos 20é korábban de akkor sem volt ilyen ugyanis apámnak is van motor jogsija, és mesélt : kis csepelel megkerült 3 azaz három bolyát és már töltöték is ki a jogsit. Neked is kellemes hétvégét és szép ünnepeket.

Kalmani 2012.12.16. 10:33:10

Szánalmasan vergődnek ezek a nehéz gépek a terepen. Beteg ötlet volt aszfaltra készült járművet a sárban használni.

Oktato 2012.12.16. 17:28:47

@geloga: Légy szíves ne emeld a hangod, ha valaki nem ért egyett Veled. Nálunk csak az iskola járműveit használhattad az oktatásban és a vizsgán! Hidd el nekem, hogy 92-ben Galántán a Jurík autósiskolában a vizsgán a rendőr bizony lefektettette velünk a bukócsöves Bizont, és hatunk közül ketten nem állították fel. A kérdésre, hogy hogyan tudtuk visszanyomni kerékre az egyik srác csak annyit mondott, hogy ha nem tudtuk volna, még most is kint lennénk valahol a határban/búzatáblában... Ja és nem bezzegeltem, mert tudom, hogy a Világ halad, és aki nem megy az lemarad...

mpali35 2012.12.18. 07:15:02

Oktato,
szerintem titeket a rendor megszivatott, mivel reszemrol Te vagy az elso, akitol ilyent hallok, s nem ket cimbora vizsgazott a 90es evek elejen. En 88ban vizsgaztam, semmi ilyen nem volt. Igaz, nem Galantan, hanem Dunaszerdahelyen. Ez a felallitosdi nekem is valami Japan autoiskolas cikkbol remlik.Szo sem rola,elismerem az okfejtest a buzatablarol. Gyermekkorom veget egy 634es 350esJawa jelentette, mivel a 6 voltos Jugo Trepcsa aksi alig tudott adni annyi aramot, hogy berugjam, sokszor tolni kellett, megpedig kettes sebessegben, tempoval, hogy a dinamo gerjedjen be a fordulattol. Nem toltad be, nem mentel sehova. Az elejen ketten sem, egy ev mulva mar magam is.
Mas oldalrol meg igaz lehet, mivel vannak ilyen eszement rendorok, ugybuzgo muszakisok. PL Komaromban(SK) nem mentel att a muszaki vizsgan, ha a motoron nem volt hatso kodlampa. Hogy egy sportmotoron ezt hogyan oldottad meg, senkit nem erdekelt, kell es passz. Tehat lokalis onkenyuralmi kulombsegek voltak akkoriban...

Oktato 2012.12.18. 16:56:12

@mpali35: Lehet, mert motorral nem voltunk a forgalomban, csak a bólyák között és a pallón kellett áthajtani - egyesben. Csak az autóval vittek ki a vizsga alatt. Ja, a 125-ös Tatrant mi is tologattunk, mert a haver új 2db 6V-os aksit rakott bele, és hogy-hogynem a + volt a test....
Nem is jöttünk rá mi a baja :))

Amit nem szerettem az a féloldalas felugrás a motorra betoláskor, hogy leterheld a hátsó kereket... :( Egyszer nagyobbat ugrottam és a motor átdőlt a másik oldalra...

Giryu 2012.12.20. 13:19:15

Nekem 350 Twin Sport-om volt, az azért már könnyebb és kezelhetőbb volt, mint ezek a régebbi gépek a videón, de azt sem volt egyszerű tolni még sík terepen sem, nem hogy sárban emelkedőnek felfelé. Terepre meg eszembe sem jutott kimenni vele. Ezek az arcok, akik a felvételen nyomják (illetve húzzák), komolyan vették a dolgot, és ugyan bénácskának tűnnek, szerintem viszont teljesen rendben van. :)

geloga 2012.12.21. 02:01:08

@Oktato: neked valami különleges vizsga lehetett.

Oktato 2012.12.21. 22:46:31

@geloga: Csehszlovákiában volt, azért tűnhet furcsának...

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása