A BMW az új Harley?

Úgy tűnik, a motorépítők ráálltak a bajorokra, hétről-hétre szebb járműveket készítenek a bokszer és soros modellekből egyaránt. A jövő slágere a K75 – mi már most szólunk –, de a jelen kedvence a szép léghűtéses kéthengeres.

Néhány évtizede még csak choppernek tudtunk elképzelni bármit, aminek két dugattyúja van, de változnak az idők: talán az állandósult GS-láz nyitotta fel a custom-műhelyek mestereinek szemét: a könnyeden terepre hangolt scrambler sokkal vagányabb, mint a kanyarba szögletesen beforduló nyújtott villás akármi.

A spanyol Café Racer Dreams nem ismeretlen olvasóink előtt, hisz korábban már sokan elélveztünk zöld-fehér Ossa versenygépük láttán. A friss, 17-es sorszámú BMW R100-uk sokkal nagyobb és nehezebb, de legalább annyira letisztult.

Az 1983-as gépet nem hagyták szériaállapotban. Azon túl, hogy a külső sokkal szebb lett, a motor is erősödött: 1044 köbcentire fúrták fel, nagyobb szelepeket, magasabb kompressziót, Dellorto karburátorokat kapott.

A fékrendszer is harapósabb, a Brembo 320-as tárcsaira csatolt fékek sokkal alkalmasabbak a közlekedésre, mint az eredeti, puhácska rendszer. A Cambio felnikre Continental TKC80 gumi került. A rugóstagokat a Hagon kínálatából választották, míg az eredeti kuplungot Sachs-ra cserélték.

A szellősen hagyott vázon jól érvényesül a nagy túratank, míg a borvörös festés és a világosbarna ülés elegáns összhatást biztosít. Sajnos a jó alapanyag nem olcsó, az öreg bokszerek kiválóan tartják az árukat – ennek ellenére kellemes alternatíva lehet az ízléses és praktikus custom.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr534830467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiskaresz 2012.10.10. 12:07:52

Imádom a régi boxerből épített gépeket, főleg a café racereket de ez is tetszetős :P

mt-03 2012.10.10. 12:26:49

magyar epiteseket miert nem tesztek be? csak itt az index cr foruman lenne mibol valogtni. igaz ok nem bmw-bol, hanem "gagyi" japo gepekbol epitenek kis penzbol nem milliokbol, es meg trendi retro videokat se csinalnak hozza, de azert tudnak valamit ok is.

Béza Dániel 2012.10.10. 14:36:14

Nem rossz, de az a nagy blokk kicsit esetlen. Az új gs blokk viszont nagyon szép, abból szívesen látnék egy cafe racert.

HOLIDAY 2012.10.10. 14:38:45

@mt-03: Teljesen egyet tudnék veled érteni, ha a kicsinyes okádást kihagytad volna belőle.
Mert akkor én is úgy érezném, hogy valóban azokat hiányolod, amiket írsz, nem pedig megint más zsebében kotorászol.

janoszeged 2012.10.10. 14:47:53

Egy egyszerű 800-as blokkal is szépen elmenne a Főtérre kávézni:-)

Lobogó gatyaszár 2012.10.10. 15:03:52

Egy átépítés alapja olyan donor kell legyen, ami önmagában is vonzalmat ébreszt a motorosban.
a K75 szerintem sosem volt ilyen, az órmótlan kockablokkra tekintve nem tudok köré vízionálni egy klassz caféracert vagy scramblert.
Ratbike stílusban már talán.

lilles 2012.10.10. 15:10:18

Igaz, nem is szeretem a Cafe racer-eket, de ...
Szerintem aránytalan, csúnya. :(

Ízlések és pofonok ... :)

G_B_ 2012.10.10. 15:34:12

Azt jól látom, hogy a bal hengerről néhány képen (pl. a 8-as) hiányzik a légszűrő és a karbi között a cső?

Gyikarc 2012.10.10. 16:08:34

Gagyi varrogep hangja van ezeknek a boxereknek, kinezetre csecse, de hang nelkul halal.

1127ccm 2012.10.10. 17:20:57

Prostituált jól néz ki !!!

zotyesz66 2012.10.10. 19:21:18

@baowah: Valahogy nekem a két soros BMW eredetiben jobban tetszik...

GelandeundStrase 2012.10.10. 19:46:36

érdekes, hogy pont a crd-t tettétek ki, ettől még a franciák is fantáziadúsabbak. A legvagányabb viszont ez:

www.fuelmotorcycles.eu/bmw-r100-scram-2/

Plumper 2012.10.10. 20:53:39

ezzel a motorcsontvázzal tegyél meg egyhuzamban 150 km-t!! :-D odagyógyul a schegged az "üléshez".

HOLIDAY 2012.10.10. 22:26:36

@baowah: Mindkét linken K100 van. A K75 szelepfedelét 6 csavar fogja, a 100-asét pedig 8. Szemmel láthatóan hosszabb is az ezres blokk. Vannak ügyes K75 átépítések, a Wunderlich rendszeresen posztolja a FB-on őket.

HOLIDAY 2012.10.10. 22:28:20

@Lobogó gatyaszár: Mint K75 tulaj, meg tudlak erősíteni téged abban, hogy a K75 képes sok emberben vonzalmat ébreszteni. Hogy te nem tartozol közéjük, az a te bajod, de az általánosításod súlyosan béna!
Üdvözöllek.

zotyesz66 2012.10.10. 22:57:03

@HOLIDAY: Szerintem a K75 a valaha készült egyik legjobb és legtartósabb motor. De nekem csakis gyári állapotban kéne.

tiramiska 2012.10.11. 07:22:07

@GelandeundStrase: Szerintem a CRD-vel semmi baj nincs, sőt. Bár, tény és való hogy a Francia építések nagyon erősek...

Schütii 2012.10.11. 08:31:02

Az arányait elnézve MZ TS250-et kezdtem el vízionálni. Ó, de szép is az... Köszi a posztot Árpád! :)

E28 524TD 2012.10.11. 08:47:31

A legjobban sikerült K átépítés meg ez:
www.bikeexif.com/bmw-cafe-racer
Szerintem.

Bq 2012.10.11. 11:10:31

@kicsipedro: Szerintem azon az egyen hiányzik. Viszont látszik rajta, hogy még a műhelyben, az építés vége fele készülhetett, gondolom, nem teljesen komplett, de már mutatósabb állapotában.

Amúgy nagyon tetszik:) Csinálja meg valaki ugyanezt Uralból, hogy tényleg fillérekból kijöjjön:)

foxinredsox 2012.10.11. 16:01:46

@baowah: öhöm... köhöm

remélem mostmár látszik a postom!

HOLIDAY 2012.10.11. 18:23:34

@zotyesz66: Nekünk pont egy olyan feszít most a garázsban, nyaranta meg rengeteg örömet okozva a fiamnak! 66.000 szervizkönyves kilométerrel az órájában.

matpal 2012.11.02. 23:02:56

Nagyon szépek ezek a CRD átépítések.
Nem értek annyira a technikához, az elektromos dolgok ilyenkor hogy vannak eltüntetve? Akksi például van ezekben?

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása