Rendőrnek látszom, élvezem

Télen, nem sokkal azután, hogy hozzám került

Már meséltem róla, tavaly vettem egy Kawasaki Z1000P-t. Egy leszerelt rendőrmotort. Nem volt rá szükségem, de kellett. Az egyetlen magyar rendőrségi KZ1000P-t, egy olyan motort, amilyet leginkább az amerikai rendőrök használtak. Volt, aki a kommentablakban azzal riogatott, hogy a blokkját többször megsütötték, ez nem is alkalmas arra, hogy ez ember normálisan használja, csak az amerikai autópályákon elfogóvadászként lehet velük motorozni.

Nos, jelentem, mindenre alkalmas. Autópályán 130-140 felett nekem már nem esik jól menni vele, a fülemnek sok a fordulat, meg érezni, hogy a gigantikus idom annyi levegőt tol maga előtt mint egy kisbusz. De a városban, még a kocsisorok közt is egészen jól manőverezhető. Annyira megszoktam, hogy bármi, aminek két kereke van és könnyebb háromszáz kilónál, bizonytalan gyerekbiciklinek tűnik utána. Ez persze marhaság, én is tudom, kérem senki ne akarjon meggyőzni semmiről. Mindenesetre nem ragadt meg a blokkja, bírja a városi használatot is - de már mi a francért is ne bírná?! A széria annyira jól bevált, hogy durván húsz évig gyártották.

Eleinte mindenhol csöpögött, aztán már csak a csapot nem lehetett rendesen elzárni

Szóval, sokat mentem vele, használat közben észrevettem pár zavaró hibáját, meg kellett neki egy rendes karbantartás. Az egyik nyűg, ami a legidegesítőbb volt, hogy eresztett a benzincsap. Igazából orrán-száján csöpögött a lé. Egy O-gyűrűvel enyhítetem a tüneteket, de sajnos a karburátor felé még mindig inkontinens volt szegény, az egyik tűszelep is eresztett, ezért egy idő után benzintócsa keletkezett a motor alatt. Aztán a szelepfedélnél nagyon izzadta az olajat. Ha nem törölgettem át elég gyakran, a menetszél finom olajpermettel vonta be a lábamat. De azt sem lehetett tudni, milyen olaj volt benne, néha a kuplung is meg-megcsúszott –szerintem valami autóba való olajat tettek bele korábban. Az ilyen olajban úszó, többtárcsás kuplungok gyakran hisztiznek, ha egyszerű autós kenőanyagot kapnak. Nagyon ritkán az is előfordult, hogy az önindító megcsúszott. Aztán ki tudja, mikor volt szelephézag állítva rajta, satöbbi, satöbbi.

Kellet rá egy szervizelés, ez a lényeg. Csináltam egy listát: alapból kellett szelepfedéltömítés, benzincsap felújító készlet, légszűrő, olajszűrő. Kértem itthon árat rá. Természetesen semmi nem volt raktáron, de egy hét alatt meghozzák. Igen ám, de ha minden árát összeadtam, olyan összeget kaptam, amiért a frissen felfedezett Z1 Enterprisestól szállítással megkapok mindent, úgy, hogy a papír légszűrő helyett K&N sportlégszűrőm van, meg még pár apróság is belefér. Ráadásul az is itt van ennyi idő alatt. Aztán ha már az amerikaiaktól rendelek, gyorsan átfutottam, mi kellhet még. Kuplungfedél tömítés, szelephézag állításhoz lapkaszervizelő készlet, kuplung lamella készlet, önindítóhoz görgők és rugók, vezérműtengely végéhez, a szelepfedél alá gumidugók, gumi szívócsonkok a karbik elé, mind a rendelésbe kerültek, mert ha már egyszer kifizetem a szállítást, ne kelljen pár hét vagy hónap múlva megint feleslegesen a futárcégnek fizetni. Sajnos tűszelep nem volt raktáron, de minden mást kártyával kifizettem, és egy karton dobozban elindultak a cuccaim Budapestre.

Nem volt kedvem eredeti után kajtatni, úgy gondoltam, a Lada fékpedál-gumi pont jó lesz arra, hogy széttapossam

Míg az alkatrészeim utaztak, én igyekeztem okosodni. Még tavaly küldött Árpád egy e-bay linket egy KZ1000 kézikönyvhöz. Barátnőm meg is örült, egy karácsonyi ajándék nyűggel kevesebb. Mivel még november végén megjött a könyv, sajnos december 24-ig embargós volt, csak a fa alatt szakíthattam le a fóliát róla. Akkor nagyjából átfutottam az egészet, kiderült, szinte mindenre kiterjed a könyv. Most viszont gondosan átnyálaztam az összes vonatkozó részt, előre felkészültem mindenből. Lehetett tudni, ez nem egy délután alatt lezavarható bütykölés lesz.

Addig is pár apróságot még kjavítottam rajta. Hiányzott a taposós váltókarról mindkét pedálgumi. Nem vagyok eredetiség fetisiszta, ezért egy kicsike fájdalmat sem okozott, hogy a méretben nagyjából stimmelő Lada fékpedál-gumit tegyem fel. Ráadásul kiderült, az eredetiket is rendszeresen elhagyják a zsaruk, ezért mindnek drótozva, meg gyorskötözőzve van. Így rögtön négy darab gumit vettem, amiből egyet még aznap elhagytam. Jó minőségű, habosított kétoldalas ragasztót tettem a fém és a gumirészek közé – volt némi fenntartásom, de azóta is tökéletesen tartja a pedálgumit.

Csak a rendőrségi modellnek ilyenek a kapcsolói: innen lehet felpattintani a kék-pirosat, meg a szirénát. Már akinek van, ugye, az enyémről minden kiegészítőt leszereltek, de a kábelezés elég kusza maradt

Felpolíroztam az oldaldobozok erősen karistos fedelét, megpróbáltam a plexit is karcmentessé tenni, de ez nem olyan egyszerű: a plexi, bár plexinek hívjuk, nem plexi, hanem polikarbonát.

A polikarbonát meg igen kemény anyag, egészen másképp viselkedik, mint a plexi. Lehet polírozni, de kűzdős, és ami még ennél is kétesélyesebbé teszi a munkát, az a speciális UV-álló bevonat, amit az ilyen szélvédőkre tesznek. Igazából ez a bevonat maga a probléma oka, mert komoly karc csak ott van, ahol a korábban szolgálatot teljesítő rendőrök a motoroskesztyűt mindig a plexi mögé dobták. A fénytörést nagyrészt az okozza, hogy foltokban levált a védőréteg. Vagy matricákat ragasztgattak rá, vagy valami nem éppen ideális tisztítószerrel mosták le a bogarakat. Polírozáskor meg tovább hámoztam ezt a réteget, ezért inkább félbehagytam, hátha találok valami más megoldást.

...aztán polírozógéppel, meg autófényezők által használt pasztával felpolíroztam. Vállalható lett

Egy hét sem telt el, hozta a postás a pakkomat, benne mindennel, amit megrendeltem. Most már csak időt kellett találni a szerelésre.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr364720466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gépész84 2012.08.20. 09:58:05

Nem ilyennel tolta a T1000es terminátor?

Majdénmegmondom 2012.08.20. 10:12:19

@Bolo Yeung: Nem, az egy Harley Electra Glide volt:
toyhaven.blogspot.hu/2010/11/t-1000-say-thats-nice-bike.html
Itt figyel a modell a polcomon... :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.20. 10:25:39

@Majdénmegmondom: Sajnos el kell keserítselek. A T-1000 pontosan egy ilyen KZ1000P-vel ugrat a helikopterbe. Nézzed csak meg a film adot részletét: www.youtube.com/watch?v=8Fe3bDcVWkQ 1:05-nél jön a csinos motor, www.youtube.com/watch?v=XVHb_N4kRog&feature=fvwrel 0:40:20-nál meg bemotorozik a romok közé.
A filmben Arnoldnak van Harley-ja, a Fat Boy.

Schütii 2012.08.20. 10:30:56

" a papír légszűrő helyett K&N sportlégszűrőm van"

Ó, jaj...

Tomchy 2012.08.20. 10:32:04

Épp most akartam linkelni az imcdb.org idevonatkozó képét is: imcdb.org/vehicle_6544-Kawasaki-KZ-1000-Police-1984.html :O)

A Z1Enterprises webshop meg nem is rossz, kicsit olcsóbbnak tűnik még az én motoromra is, mint itthon szinte bármi. Ja, és külön előny, hogy egyáltalán ismerik a típust... :O)

HOGZorba 2012.08.20. 11:25:06

Az amerikai rendőrség sokkal nagyobb számban alkalmazta a H-D FXRP modelljét a '90-es években, mint a japán modellt. A két motor külsőségekben nagyon hasonlít egymáshoz. Persze csak az avatatlan szemlélők keverhetik össze a két modellt.
Tud valaki eredeti állapotú FXRP-ről Magyarországon? Szép lenne a Kawa mellett, csak fel kellene ezt is szerelni fénnyel és szirénával. (utóbbiból van egy felesleges darabom...).

ommm 2012.08.20. 11:47:17

@Schütii: Mert? Szerinted nem jobb egy rendes, gyapotbetétes szűrő, mint egy semmi papírvacak? Ugyanannyiért?

Bundi67 2012.08.20. 12:37:00

Nagyon szép motor! Én egy nyugdíjas hazai Yamaha XJ650 Police motort használok napi rendszerességgel, Vele is gyönyör még mindig a motorozás :)

Gratulálok a Vashoz :)

Schütii 2012.08.20. 12:37:09

@ommm: Sportlégszűrő legyen sportmotoron, én úgy gondolom. De mindenki azt vesz amit akar, természetesen.

qwertzuiop1 2012.08.20. 13:48:09

youtu.be/VYKdayl7BHM
Igaz, ebben C szériás motorok vannak, de akkor is az egyik legjobb sorozat-főcímzene.

abrakadabraabra 2012.08.20. 13:51:02

Nagy kiralysag ez a motor.

Kene, mint annyi minden, csak elobb egy csarnok vagy ures gyarepulet is.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.20. 14:37:35

@HOGZorba: Na, erről a szirénáról beszélgessünk.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.20. 14:41:23

@Schütii: A légszűrődobozba lett téve, K&N. Nem igényel fúvókázást, viszont örök élet.

BPC · http://bpcustoms.blog.hu/ 2012.08.20. 14:46:48

Lada pedál nagyon ott van :)

HOGZorba 2012.08.20. 15:56:46

@streetsta: Van több rendőrségi Harley-m. Két éve hozattam a fiatalabbikhoz eredeti Wheelen cuccokat (használt de hibátlan állapotban, az újakat horrorárban mérik). Jött két sziréna, az egyiket felhasználtam a motorra, a másik a polcon áll. Nincs hozzá erősítő, de ez könnyen pótolható. Nem tudom itthon milyet használtak a motoron, de gyanítom ugyanazt, mint az USA-ban...
Van néhány kontaktom az USA-ban akik rendőrségi motorokat bontanak. Minden van, csak egy kevés pénz kell hozzá. Legutóbb egy Motorola rádiót sikerült szereznem a 70-es évek elejéről az utolsó legyártott Police Servicarhoz. Ha tudok segítek Neked is bármiben. Privát mailcímem látod?

bapcs1964 2012.08.20. 17:17:37

jóóóó.ez élet.én meg készítem a kötelet.de feldobott ez a cikk.jó nektek.

Tomchy 2012.08.20. 18:28:21

Városban - gondolom - nem kifejezetten hűvös a motoron ülni. Nem szorul meg nagyon a meleg a nagy plexi mögött?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.08.20. 18:55:42

@bapcs1964: Neked is legyen jó. Felejtsd el a köteles hülyeséget.

feket663 2012.08.20. 18:57:58

@streetsta: Nem okoskodásképpen, de a sportszűrőt nem árt 1000 kilométerenként kimosni és újraolajozni, mert ha telítődik porral az olajos textil, akkor már semmit nem szűr meg. Ehhez képest a gyári papírszűrő ha telítődik, akkor sem enged be port a motorba. Saját tapasztalat: a Hayabusám hengerét 20-on párezer kilométer után el lehetett hajítani, mert kopáshatáron túl volt az átmérője, mindezt egy BMC sportszűrőnek köszönhettem.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.20. 19:30:48

@Schütii: @feket663: Attól "sport", hogy olajos, több levegőt ereszt át. A gyári leírás szerint használattal nem hogy rosszabb, hanem inkább jobb lesz a szűrés hatásfoka, mert a beágyazódott porszemcsék miatt nagyobb lesz a szűrőfelület. Hogy ez így van-e, nem tudom, de mivel az eredeti légszűrődobozban tartom, víz, eső, vegyszer nem éri, a mosás-karbantartás nem okoz gondot, szerintem jó megoldás lesz.
A teljesen direkt szűrőknél, ahol az eső, mosószerek kimoshatják az olajat a légszűrőből, biztos többet árt, mint használ egy papírszűrőhöz képest.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.20. 19:32:28

@bapcs1964: Sokféleképpen tehet az ember a saját megelégedésére. A kötél nem tartozik közéjük -hacsak nem vagy hegymászó, szoktál vitorlázni, vagy ipari alpinistaként keresed a kenyered. Egy bicikli bütykölésében is meg lehet találni a szépséget.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.20. 19:33:15

@Tomchy: Kánikulában meleg, mint a fene. Majd elmesélem, mit tettem ellene.

Tomchy 2012.08.20. 19:41:21

@streetsta: Főraktad a Lidl-s hőmérőt a térgyedre, mi??? :O)

Ez a Nick 2012.08.20. 19:51:23

Az igazi csapatás a Bűnvadászokban van. Nem szeretem a motorokat csak mintha ott ilyen lett volna nekik. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.20. 20:07:05

@Tomchy: Nem kell. A szakállam pöndörödése pontosan indikálja: kurva meleg van.

dezie 2012.08.20. 20:39:38

Az én XT-met is rendőrmotornak nézik. Eleinte furcsáltam, hogy ha valakit utolérek akkor lelassít még lakteren kívül is 50-60-ra. Néha idegesítő. Egy kisgyerek világított aztán rá a gyökerére a gondnak. Amikor meglátta a motort első kérdése volt: Bácsi, ugye ez rendőrmotor? :-) Néha ez a lassítgatás elég idegesítő tud lenni.

Breacher 2012.08.20. 20:44:10

Szép és jó. Igaz én mindig is a Bütyökvágós vonalat preferáltam. Azt meg hogy ma, Magyarországon valaki mért élvezi hogy rendőrnek látszik, számomra rejtélyes:)

Bundi67 2012.08.20. 21:33:15

@streetsta: Igen, imádom is :) Kellett rá költeni, de pl. a 24 órás túraversenyt is zokszó nélkül tűrte. A pincében pihennek az eredeti kék villogók és a sziréna.

BoxerPeti 2012.08.20. 21:49:32

Masszív jószág ez a gép. Én is gondolkodtam rajta korábban, hogy a magamévá kéne tenni, de addig gondolkodtam, hogy elúszott a lehetőség. Szerencsére még "nénós korában" volt szerencsém kerülni vele néhány kört. Nem mondom, hogy motoros élményeim legnagyobbika volt, de tetszett. Nyílván a hegyi szerpentínekre nem őt választanám, de mindenképpen alkalmas élménymotorozásra. Tényleg van kisugárzása ennek a nagy vasnak. Gratulálok az új tulajnak! Kívánom, hogy tartsanak ki egymás mellett az idők végezetéig!

sámuel 2012.08.20. 22:04:07

Jól érzem, hogy Streetsta garázsa lassan Leno-éval is versenyre kel..? Nem a csesztetés szándéka, és még kevésbé (dehogynem :)) irigység vezérel, amikor azt kérdezem, lehetne egy leltárt kérni? Tűzoltó, tejesautó, Sierra, Sigma, Nagymerga, rendőrmotor... mi is van még? Csak az 1:1 méretarányúakat :))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.08.21. 02:16:36

Állat lehet egy ilyen bölény... azért a pofonosládát feszegetendően be lehetne dugni egy-egy piros és kék ledet a szélső pilácsokba.Esetleg valami színezett előlapot a lámpaburák elé...Nagyot lehetne jaszkarizni vele mondjuk egy nyári vasárnap a bedugult emhetesen... :D Mindenki húzódna vadul félre...ehhe

Ez a Nick 2012.08.21. 06:26:16

@Tomchy: Akkor nem csak nem szeretm, de nem is értek a motorokhoz... :D

vomit 2012.08.21. 07:40:54

@BPC: minden joban van egy kis zsiguli

HOGZorba 2012.08.21. 08:37:41

@geegee: Én is így gondoltam amíg bele nem futottam egy ügybuzgó rendőrbe. Nem használtam a fényből/hangból semmit, mégis sokba fájt. Azóta nem csinálom...

Herr Glatzkopf 2012.08.21. 19:00:10

@geegee: Ja, csak ha valami civil rendőrkocsi mellett elmegy/menne, egyből kiderül/ne az okosság... :)

Herr Glatzkopf 2012.08.21. 19:06:33

@Bundi67: Nagybátyámnak "mezei" XJ 650-ese van. Az a típikus hang...néha elkérem tőle egy körre, hogy az én 1100-es V2-es Shadow-m mellett legyen valami kis változatosság. Furcsa, mert kicsit rosszul vannak a karbik belőve, ezért "lent" kicsit bedadog nagyobb gázadásra és kell egy kis idő, míg észhez tér, "feljebb" viszont egész fickóan húz. Városi guruláskor hatalmas "eyecather" a gép! Mindenki odafordul, tényleg mindenki. :)

Bundi67 2012.08.21. 21:02:33

@Safrane(k): :) Arra a szép fütyülésre gondolsz? Király gépek voltak abban az időben, én emlékszem, mikor 87-ben megjelentek a magyarországi utakon!

BoxerPeti 2012.08.21. 21:32:02

@Bundi67: Nekem még az AM-ből kiollózott cikk is megvan valahol egy vastag könyvben kilapítva. Ha jól csak az emlékezetem, a címe az volt: 73 lóerő járőrben.

Anno, mikor a kisvárosunkba lejöttek a megyés motoros zsaruk az új Yamahákkal és mi meghallottuk a friss hírt erről, rögtön mocira pattantunk a cimborákkal, hogy megnézzük. Szép lassan poroszkáltunk feléjük a főúton (a cuki előtt ácsorogtak), hátha megállítanak és jól megnézhetjük magunknak a friss japán csodákat. Megállítottak, igazoltattak, minden papíromat otthon hagytam a nagy igykezetben... :-) Szerencsére nem nyúztak meg a helyszínen.

A szerelő 2012.08.21. 22:14:33

"Rendőrnek látszom, élvezem"
Ez über gáz, én még a látszatát is kerülném! :) Rendőrnek látszani szándékosan, az már több, mint perverzió :)

Herr Glatzkopf 2012.08.21. 22:49:03

@Bundi67: Pontosan arra! :) De az azt hiszem, csak a 650-es verzió jellegzetessége. Mindenesetre jó kis könnyű, jól manőverezhető moci! Ha rendben van tartva és meg van kímélve (huhh, ez már nem annyira jellemző a mo.-i példányokra), szerintem sokáig bírja.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.08.22. 02:11:39

@HOGZorba: @Safrane(k): Na ja, könnyen pórul is járhat az ember.Azért írtam én is, hogy pofonosládát feszegetendően... :D

breki11 2012.08.22. 04:30:24

@A szerelő: -lehet hogy van felvétel ?
meg kéne próbálnia :)

David Bowman 2012.08.22. 07:06:46

Vélhetően azért selejtezték, mert elkopott. Nem?

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.08.22. 10:08:54

@David Bowman: nem. nem erte meg egy motort tartani flotta nelkul. ez valami jotekeonysagi biznisz reven kerult a rendorseghez Amerikabol, ujan.

RangerJoe 2012.08.22. 19:31:36

(Jó is a Z1 :-). Mit feltúrtam, mire rátaláltam. Egy tűszelep áráért négyet kaptam ott+a többi lom.)

David Bowman 2012.08.23. 06:27:59

@baowah: Azonnal venni kellett volna 10 ilyet, és 10 Harleyt.

Dr.5 ker 2012.08.23. 17:10:12

@baowah: Szia ! Elnézést a közbeszólásért de ezt a vasat én kaptam annak idején, söt az egész "jótékonysági" ügyet én felügyeltem. 4 évig használtam (addig volt normálisan szervizeleve) utána átkerültem a Közlekedéshez (motoros rendőrség). Szerettem volna megvenni a gépet de nekem azt mondták, hogy nem eladó és nem tudják mikor lessz az. Gratulálok a vételhez és köszönöm, hogy rendbe raktad. (megérdemelte)

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.08.23. 19:18:14

@Dr.5 ker: hello, nem en vagyok a tulaj, hanem a Sipos. Tudsz meselni a gep idekeruleserol?

Dr.5 ker 2012.08.23. 20:30:08

@baowah: Természetesen szivesen elmesélem a gép valós történetét de elötte ugy illik, hogy a tulajdonossal ezt egyeztessem. Amint sikerül Sipos urral beszélnem bármi megtörténhet. Kérem szives türelmedet, és várom Sipos úr jelentkezését.

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.08.23. 20:49:55

@baowah: oke, szerintem Sipos mindjart feltamad.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.24. 00:19:50

@Dr.5 ker: Hello, marhára örülök, hogy ide találtál! Mindenképpen beszéljünk, biztos tudnál érdekességeket mesélni.
Ha rákattintasz a nevemre, tudsz privát üzenetet küldeni, úgy közvetlenül tudunk levelezni.

zvajo 2012.08.26. 10:40:32

Király gép! Ugye szólsz, ha eladó lesz? :)
Tudja valaki a műszaki adatai? Teljesitmény, forgatónyomaték, stb ? Sehol nem találom.

Datsun Sunny Coupe 2012.08.30. 15:41:31

@streetsta: Siposúr! Nem ér titokba levelezni! Mi is tudni akarjuk a múltját,még ha három darabból rakták is össze!

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása