Szeretetteljes őrjöngés karácsonykor

Ezt a levelet küldtem karácsony este fél tizenegykor a totalcaros levelezési listára. Következzék hát, röhögjenek rajtam önök is, velem együtt.

Na mit gondoltok, meddig voltam a hígítóval, füsttel, festékekkel, kompresszorzajjal pokollá tett garázsban egy héten át minden éjjel, hogy elkészüljek a felbakolt és szétszedett Mercivel, hogy ki tudjam vinni a garázsból, hogy le tudjam bontani a festőnejlonokat a falakról, hogy ki tudjak takarítani, rendet tudjak csinálni, és még épp időben elő tudjam venni az eldugott ajándék Vespát a Katinak (hajnali 2.00-től 3.00-ig, jellemzően)?

Mit gondoltok, bejött-e a Kati karácsony este délutánján háromnegyed ötkor a garázsba, hogy felhívjon a lakásba fát díszíteni, amikor éppen ki volt téve a placc közepére a Vespa, felravatalozva, takaróval, piros szalaggal?

Mit gondoltok, hányszor jött le eddig életében a garázsba az én drága egyetlenem, személyesen szólni bármi miatt az eddigi kábé ezer alkalomból? (Most másodszor)

Mennyből az angyal... Garázsból meg a Vespa

Mit gondoltok, miután felmentünk, díszítettünk, Jézuskát vártunk, fenti ajándékot kaptunk, tehát lezavartunk mindent a lakásban, és lementünk a garázsba, hogy átvegye, beindult-e neki?

Mit gondoltok, utána 1 504 318 rúgásra beindult-e nekem?


Előrángattam-e lihegve és káromkodva a negyven kilós szerszámos ládát, kivettem-e a gyertyát, elővettem-e a pörzsölőt, drótkeféztem, égettem, szikráztattam-e? Hússzor... Koszos lettem-e instant?



Ezek után - érezve a közelgő vihart - felmenekült-e az ünneplőbe öltözött családom a ház biztonságába, az addigra a sütőben megégni készülő pulyka füstjének meghitt oltalmába? Tologattam-e a dögöt a dögöt ez után, szakadó esőben a mínusz egyben, gyertyával a hengerben, a legkisebb böffenés reménye nélkül?

Hülyének néztek-e a szomszédok?

Majd tologattam-e szakadó esőben, erőm végén, gyertya nélkül, hogy kiköpje a forgattyúsházba beszopott benzint (mert rúgásra már csúszott a kuplung, és gondoltam, kiöblítem)?

Tényleg idiótának gondoltak-e immár?


Befér-e állítva a hidegindító szpré a karburátorhoz a PK50-nél, hogy fújni is tudjon?

Mivel nem, telefújtam-e úgy arktikával kívülről a Vespát és az üregeit, hogy a garázs is tele lett vele? Beindultak-e erre maguktól az összes jelen levő működő és -képtelen járművek csettintésre?

Na de beindult-e a Vespa? (Igen, 10,4 fordulat erejéig)

Beindult-e ezt követően benzinről?

Rúgtam-e rajta még 7,52x10 E9-szer? Üvöltöttem-e?

Bebasztam-e a sarokba?
Olajosan ültem-e le az ünnepi vacsorához?

Elegem van-e?

Csik

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr713516545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frw 2012.01.04. 12:08:25

Nekem et4-em van. Eddig csak ráültem és mentem vele. Sokféle robogóm volt és van is. De a vespa tényleg utánozhatatlan, funkcionális, kényelmes és egyszerűen stimmel mindene a többi robogóhoz képest.Tényleg nem a mai kor gyermeke a design, de manapság divat amúgy is a retró.
Egyszerűen használható, pakolható, napi közlekedésben kényelmes társa az embernek.

roomster 2012.01.04. 12:13:44

@rognork: Kinek azért mert magára ismer (a nem vagyok egyedül a balekságommal megkönnyebülése), kinek azért mert megkönnyebbül, hogy ez nem vele történik. Szóval Csikós így vagy úgy reprezentál bennünket.

ccvv 2012.01.04. 12:16:13

Gratulálok! Gyönyörű! (És ezeket nem cikizésből írom.)

Mindazonáltal neme lehetne e esetleg egyszer a fütyi jó végén állni?

Írom ezt úgy, hogy minden tiszteletem a posztolóé, nélküle (nélkülük) szegényebb lenne a világ.

zöldi 2012.01.04. 12:16:42

@Csikós Zsolt: "mert nehéz, mert mittomén" Honda Safety. Megoldjátok okosba', Kati saját motorral megy, ír róla posztot. Egyből nem lesz nehéz...

LanciaBacci 2012.01.04. 12:27:08

Zseniális maga a poszt, ráadásul teljesen átérzem. Valóban tragikomikus. Részvétem :)

TomT 2012.01.04. 12:38:23

:)
Ebben az író / olvasók relációban így kerek a történet, nem is lehetett volna sehogy másképp.

De azért egy családon belül elhiszem, hogy mások a preferenciák.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.04. 12:39:56

Az a garázsba benyitós nagyon fasza, borítékolni lehetett volna :D
Különben szokásos irodalmi színvonal, jóóó :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.04. 12:40:58

@roomster: Oszt' akkor minek vagy még itt, ha nem tetszik?

Vakul a drakula (törölt) 2012.01.04. 12:41:49

Csik mester, csak az írásaidért érdemes a TC-re járni, szép perceket szereztél nekem :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 12:47:28

:D már megint egy motor?
A válaszaidból ítélve biztos örült, ha neki ez hiányzott. egy járműbuzi manus mellé egy járműbuzi feleség, aki nem fél a motortól! :O megfogtad Isten lábát! tényleg az autós újságíró a legjobb szakma a világon? :O

1kutya 2012.01.04. 12:48:12

oszt legalább újévre megjavult é?

depi vol.2 2012.01.04. 12:52:52

Hááááát.
Nem kellene valami olyan gépbe feccölni, ami netalántán úgy jó, ahogy van és nem szívás első pöccre?

Kíváncsi vagyok, mi a baja a Vespának, de ez az őrület a márka körül kicsit már sok, véleményem szerint. Van más gyártó is, akinek tisztességes gépei vannak, persze egy egyéni preferencia kérdése. A Honda Helix pl ilyen :-)

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.01.04. 12:53:16

Újra megállapítom, Csikósné egy angyal, hogy ezt tűri, pláne karácsonykor. Nem beszélve a füstös pulykáról.

Az én külső vezérlőegységem negyedennyiért simán kibelezne.

Frw 2012.01.04. 12:53:48

Csík: Küldök egy gombot, hidd el ettől minden működni fog :)
make-everything-ok.com/

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.01.04. 13:01:37

Szerintem az lehetett az oka, hogy Isten nevét hiába a szádra vetted munka közben.
Ő meg ezt nem szereti.

Mégiscsak a fia hozza az ajándékokat...

(A hajnali 2-3 közötti szerelésekért szerethetnek a szomszédaid. Én lehet, hogy egy fa testápoló társaságában már tettem volna is egy figyelmeztető jellegű baráti látogatást nálad ilyenkor.)

instrumentat 2012.01.04. 13:03:31

Kedves roomster!
Ha idegeskedni akarok, híreket olvasok.
Ha röhögni akarok, vagy sírni ill. mindkettő, akkor Csíkos cikket.
Ennyi. Érted, ugye?

roomster 2012.01.04. 13:08:32

@ColT: Ha ennyit értettél meg úgyis hiába magyaráznám.

roomster 2012.01.04. 13:10:55

@instrumentat: Már hogyne érteném, mellesleg a poszt szerzőjének nevét jó lenne helyesen írni. A csíkos az a malac, a szerző neve Csikós!

kewcheg 2012.01.04. 13:13:32

Mester. Szép házatok van..:)

Wilson 2012.01.04. 13:28:33

Tökéletesen átérzem Csikós helyzetét, én nyakláncot készítettem a feleségemnek kb. ugyanígy, de én mindenféle előképzettség nélkül. Kb. a huszadik verzió lett elfogadható, de közben mindent összekentem, koszos lettem, elvágtam az ujjamat, stb.

Nagyon tetszik nekem ez az emberi hang, a sziszifuszi küzdés. Gyönyörű a család, garatulálok, Csikós egy javíthatatlan romantikus, a Kati meg egy angyal, a gyerekek csodálatosak.

ZON 2012.01.04. 13:34:17

Mintuggyukazolaszmotorok...

dr.oid 2012.01.04. 13:42:49

Egy kicsi Vespa eljött hozzátok
Csíkósok, Csíkósok.
Ó Drága Asszony sietve indít
lássátok, lássátok.

Olaszhon gyöngye, szép apró jószág
garázsba, garázsba.
Csillog a tar fej, görnyed a Mester
anyázva, anyázva.

Makacs egy kis gép, ugrál gyereknép
dalolva, dalolva.
Apu meg ordít, vágná egészet
a porba, a porba.

Csillapít Asszony, kormol a pulyka
sütőbe, sütőbe.
Nem lesz Vespázás, nem lesz ujjongás
éjfélre, éjfélre.

Kontaktspré, gázláng, drótkefe, szerszám
szikrázik, szikrázik.
Csík szeretből, nagy türelemből
vizsgázik, vizsgázik.

Szép a karácsony, kis család örvend
emberek, emberek.
Szépen megírva, sok Vespás cikket
kérhetek, kérhetek.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.01.04. 14:00:24

Zsolt, engem egyetlen dolog érdekel, de tényleg. Nem a Vespa nemindulása, nem a VFR motorozhatósága, nem a betoppanó Kati, csak az, hogy:

HOGY A VIHARBA TUDOD EZT A SOK MOTORT BETENNI A GARÁZSBA A KOCSIK MELLÉ?

wajzy 2012.01.04. 14:01:06

@dr.oid: Hát ez valami elképesztően nagy! :D
Amúgy Csik, az jutott eszembe, hogy az a gokart, amit (talán tavaly) a csemeték kaptak, összeállt már? Lehet, hogy írtál róla, de nekem kimaradt...

minafoto · http://www.minafoto.hu 2012.01.04. 14:05:11

:D Jobbulást a Vespának! :) Meg neked is! :)

v50special 2012.01.04. 14:14:10

:-) én a feleségemnek egy et4 et vettem 50 est, olyan színű mint az autója, őrült neki nagyíon csak motorozni nem tud:-)

PaOntan 2012.01.04. 14:21:35

@dr.oid: ujra meghajlok nagysagod elott :)

ZYLO 2012.01.04. 14:28:24

Ha egy motor húsz rúgásra sem indul be, ott valami gond van, azt én nem rugdosom tovább. Kivéve, ha mérges, csalódott vagy frusztrált vagyok. Vagyis karácsonykor :)

Nem ismerem a Vespát, kis bontás után rá lehet tolni egy dugóskulcsot a főtengely végére? Mert ha igen, fúrógéppel érdemes megpörgetni a motort, sokszor segített már.

Ja, az én nejem is tiszteletét tette a garázsban karácsony előtt, amikor nem kellett volna. Bezzeg azóta csak a teraszajtóból kiabál, ha kész az ebéd. :)

tomnemtom 2012.01.04. 14:30:18

ugyanmár Zsolti/4B , ahogy a gyermekek nézik a karácsonyfát, az mindent kárpótól/feledtet/leszarat.

szemettanarba 2012.01.04. 14:41:00

Ha én Kolosi Péter lennék, vagy valami Ertéjelfőatyaúristen, már régen felajánlottam volna Csikósnak egy durván tisztességtelenül nagy összeget valami szerlős-bütykölős családi valóságshowért. Lefogadom, hogy a nézettségi diagramm lefagyasztaná a zexcelt, mert minden hímnemű sokkal szívesebben nézné, mint a győzikenorbivalóvilágxfaktort! Bőven behozná az árát. Persze nemcsak robógókat, autókat meg motorokat kellene bütykölnie, hanem pl. öreg Kamov helikoptert - sokkal több hibalehetőség, nagyobb szívások.

86c 2012.01.04. 14:43:54

jappánt bazmeg hamár használt pláne ajándok

TH 2012.01.04. 14:47:24

Hát Zsolt, én nem vagyok egy motormániás, de a szituációt nagyon át tudtam érezni, és nagyon sajnáltalak, de azért az egész maga nagyon aranyos karácsonyi sztori...főleg ha happy end a vége, és pár nap alatt talán siker koronázta az erőfeszítéseidet, és beindult végül a dög...:-)

PepeXVI 2012.01.04. 14:57:14

Zsolt, maximálisan együttérzek Veled. Azért nagyon derék, hogy ennyit próbálkoztál...

Én is szeretem a Vespát, meg mindent, amihez szív kell, de lássuk be egy japán vas (Dio, Jog, akármi) valószinűleg az atomrobbanás után üres tankkal is indult volna. Csakhátafííííling...

Sikeres évet!

zöldi 2012.01.04. 14:58:39

@Matiz: -10ben is olasz robogóval járok.
Mert
szereti
:D

Csikós Zsolt 2012.01.04. 15:04:15

@depi vol.2:
De hát én egy Honda Spacy 250-nel járok. Az a Helix elődje, ugyanaz a blokk... Én tudom, mi a jó...

Ja, persze most is, ma is.

Csikós Zsolt 2012.01.04. 15:04:54

@Matiz:

18 fok van a garázsban. Télen. Nyáron 19. Plusz mindkettő. Az hideg?

Csikós Zsolt 2012.01.04. 15:06:19

@scheerti:

L-alakban van három autónyi hely. Most az egyik üres, ott állnak a motorok.

skorpantó 2012.01.04. 15:15:17

No de figyelte-é valaki,hogy a poszt elején egy szétszedett Merciről van szó? Vajh melyikről??

qmatch 2012.01.04. 15:18:02

Képzeld, ha beindul, asszony próbakörre megy, gáz fennakad, asszony borul, veszpa törik, vacsora kihül...
... jobb volt így, sokkal jobb.
BÉKE

effendi79 2012.01.04. 15:20:38

@Csikós Zsolt: Nade azóta beindult? Mert akkor jópofa sztori, amire évek múlva is emlékezni fogtok.
Ha meg nem, akkor is, csak máshogy. :-)

instrumentat 2012.01.04. 15:21:13

@roomster: :-) Lehet nem ugyanarról a szerzőről beszélünk!
Egyébként igazad van és nagyon szégyellem, de pont bejött a főnök és úgy kellett csinálni mintha.. és...
Elnézést kérek a szerző úrtól.

gyuri70 2012.01.04. 15:21:29

@Matiz: Vespám van. Öreg. 2 hónapja nem ment. Akármikor beindítom. Mert.

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.01.04. 15:22:28

Tényleg, beindult már azóta? Mi volt a baja? Gyertya? Gyújtótekercs? Kondi?

nagyiWRX 2012.01.04. 15:24:33

Én tegnap járattam meg a motorom a dunaparton egy 350 es XT , ötödik rúgásra sikerült beindulnia , ez volt az utolsó rúgás ( a berúgó karra) szerencséjére mert a következő telitalpal a tankra érkezett volna :)))))))

AciDuzzu 2012.01.04. 15:42:38

:) De azért szép. Becézgetni, babusgatni kellett volna és szép szavakkal hízelegni hozzá, nem nekiesni, szétszedni, berugdosni. Nem Mercedes ez, hogy csak úgy kitalálod mi a baja, megszereled és jó.

Ámond Pista 2012.01.04. 15:51:51

Meglepett, hogy eladásra került a special anno, és hát itt van helyette egy másik vas, ami viszont nem lep meg. A Vespa örök szerelem tud lenni, csak nehogy az legyen, hogy továbbra is hiányzik a régebbi, szebb forma :D

Vespisti 2012.01.04. 15:56:30

@Csikós Zsolt:

Kedves Csík,

ne gyűlöld a vespát, főleg ne a régit, mert amelyik most 30 éves, kis odafigyeléssel még 30 évig fillérekből szolgál.
Ha segítségre van szükséged (szerelő), szívesen segítek.

pincze 2012.01.04. 16:13:02

Az olasz robogókhoz jobb az alkatrészellátás .
Lehet venni egy új megbízható hondát , de van aki jobban kedveli az öreg motorokat valamiért ,
más érzés ránézni egy öreg Vespára .

KevinMulder 2012.01.04. 16:13:32

Szerintem a fékcső kúpos részét szorítottad meg túlságosan, pedig nem is metrikus ... :)

monstertruck 2012.01.04. 16:19:20

Én személy szerint utálom a vespát, de egy ilyen apát mint a Csikós, azt el bírtam volna viselni gyerekként.

Ámond Pista 2012.01.04. 16:24:57

@monstertruck:

Na ja, lehet még a vespákat sem utálnád. :)

autoitalia 2012.01.04. 16:25:15

én is sírva röhögök, de persze együttérzésből. Hányszor játszottam el ugyanezt a 250-es MZvel... és azt a következtetést tudom levonni ennyi év után, hogy ha úgyhagyom, másnap reggel pöccre indul. Mindig.
Ja, és a Vespa jó, csak kár hogy az újabbakba elektronikát is szerelnek az olasz barátaink. Persze én rohadt olaszmániás vagyok tudom, de akkor sem fogom elfelejteni mekkorát szoptam egy GTS 300-al a nyáron. Ha valaki kíváncsi rá, leírom az esetet.

mpali35 2012.01.04. 16:50:04

@autoitalia: Nagyon kivancsi vagyok, ird csak le, szerintem mivel Vespa, idevag!

mpali35 2012.01.04. 16:56:35

@pincze:
Lehet, hogy jo ranezni egy oreg Vespara, csak nem artana, ha az az oreg Vespa indulna is, mivel a motoroknal az nem hatrany.

panza 2012.01.04. 16:58:45

@roomster: Nem érdemes magyarázkodni. Érdemes viszont megnézni, hogy milyenek a szövegértési felmérések eredményei a magyar középiskolások között.
Olvasással is nagyok a gondok, de a szöveg megértése még rosszabb. Üdv.

mpali35 2012.01.04. 17:02:21

@Csikós Zsolt: Tudom, cikiztelek mar{es masok is} hogy mindig szivsz a motorjaiddal. Ellenben olyan joizuen tudod az egesz sztorit leirni, akar igy, szinte tomondatokban, vagy hosszbban ,mint ahogy olvastuk mas cikkjeidben, hogy csak azt tudom ideirni, hogy csak igy tovabb!

kitiltott bögre 2012.01.04. 17:03:45

hiába no,vannak dolgok amik nem változnak.

Breacher 2012.01.04. 17:08:46

Legalább szép. Képzeld ha még ronda is lenne.

@Matiz:persze, meg déltől 3-ig se indul be mert akkor meg szieszta van:)

Kalmani 2012.01.04. 17:43:40

Csikós !
Te a saját nyugodt életed trollja vagy . Magadat szivatod ezekkel a lepukkant gépekkel . De legalább van miröl írnod . Nekünk meg van min kárörvendeni .

pobeda 2012.01.04. 17:59:25

Na ez most nagyon ide illik. :)
Good Thing - Fine Young Cannibals
www.youtube.com/watch?v=xrOek4z32Vg&feature=BFp&list=WL214AB2BA8EE3596D

robian 2012.01.04. 18:02:19

Csikós Zsolt: nem is te lennél ... zseniális. buék

Gomulka Béla 2012.01.04. 18:04:59

A torténet átlagos, megszokott: Cs. vesz valamit, amit szerelni kell hogy egyáltalán emlékeztessen arra, amit a koznép jármunek nevez. Panaszkodik, de mi tudjuk, hogy ezért él.
A forma parádés. A totalcaros újságírás egyik fénypontja. Komolyan.
(Konklúzió: nem érdekel, hogy megérte-e Cs-nak megvenni egy ilyen motorbiciklit. Nekem megérte!)

Hurri Kán 2012.01.04. 18:06:29

Ehhez nem nagyon tudok mit hozzáfűzni. :D

autoitalia 2012.01.04. 18:07:00

@mpali35:
A történet annyi, hogy az ügyfél behozta a motort, hogy nem indul. Ment vele, leállította, azóta nem indul.
Kaptam gyorsan a Texa műszert, kiolvastam a hibát (azaz kiolvastam volna, ha lett volna).
Akkor próbáljuk meg úgy, hogy rajta van a műszer. Motor pöcc-röff indul, működés közben az értékek (lambda, alapjárat, befecskendezési idő, minden szar a helyén).
Leállít, műszer nélkül indít, megy.
Ügyfélnek motor visszaad, hogy nem találtunk semmi hibát, használja, ha újból jelentkezik hívjon, érte megyünk. Következő nap hívott. Addig sikerült eljutni, hogy csak üzemmeleg motornál fordul elő, és menet közben soha nem áll le, hanem csak ha leállítják, nem indul el újra.
Két napig próbáltam generálni a hibát, járt a motor egy órán keresztül a tűző napon a műhely előtt, ment a ventilátorja mint a veszedelem, leállítom, indul. Nem tudtam regenerálni, hibakód sehol. Ügyfél el a motorral, másnap megint hív. Ekkor már volt hibakód, befecskendezés hiba, ennyi. Törlés után a motor indult. Erre annyit tudtunk mondani, hogy akkor irány a márkakereskedés és szerviz, aztán csináljanak vele amit akarnak, mert se nekem, se egyik kollégának se volt ötlete rá, hiába összesen vagy 50 év tapasztalat.
Az elektronika az ősellenség marad, örökre. Mert az elektronfaszik nem mindig veszik alapul a fizika alaptörvényeit.
Máig nem tudom, mi lehetett a baja, de mindig csak az után indult el, hogy rákötöttem a diagnosztikát. Még amikor hibakód sem volt, akkor is. És egy ilyen befecsis Vespához nem nagyon lehet mit hozzászólni bármiféle támpont nélkül. Ahogy semelyik elektronizált izéhez sem.

nagya21 2012.01.04. 19:14:16

Üdv Csik!!
Meghaltam a keserédes iróniádtól, mindem tisztem a családodé, és a tiedé.
Boldog uj.......
Nagya

Breacher 2012.01.04. 19:37:19

@Matiz: neten keresztül körülményesebb észrevenni az iróniát:)

sajtkedvelő 2012.01.04. 19:55:20

A legegyszerűbbet nem próbáltad:
Csak gyengéden ráteszed a kezed, koncentrálsz és azt mondod: MUKODJ!

Amúgy meg, úgy van az ember ezekkel az öreg vasdarabokkal, mint az egyszeri vadász a medvével....

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.01.04. 20:14:44

A lelki állapotról sokat elárulnak a bemozdult képek. Tán ideges voltál? :)

Csabby 2012.01.04. 20:34:00

Mit gondoltok szénné röhögtem-e magam?
Imádunk Zsolti! (no meg a családod is)

NT63 2012.01.04. 20:48:53

Karácsony előtt egy nappal nyitom az utcára nyíló garázskaput és mit látok? Egy fickó áll velem szemben, kezében egy csomaggal. Mondja xy-t kerei (a nejem) Majd én átveszem, mondom, mézem a csomagot, feladó MALEDUCATI...ugye ebből még a laikus is sejti honnan jött. Mivel én nem rendeltem semmit, csak a nejem lehetett. A többit nem írom. Így kell elcseszni egy igazi karácsonyi meglepetést :-(

mozigepesz 2012.01.04. 21:24:38

Hello Csík!
Szólnál/írnál ha legközelebb szerelni készülsz? Szívesen átmennék, "segíteni"!
Nagy élmény lenne! :-)

mpali35 2012.01.04. 22:07:51

@autoitalia:
Jo sztori. Csak arra lennek kivancsi, miert nem jellemzo a Japan motorokra az elektronika hibaja, s miert jellemzo ez az Olasz gepekre.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.01.04. 22:28:24

Azért el tudtam képzelni a szomszédot ahogy kitekint az ablakon:

"Te anyjuk gyere már,műsor van Csikóséknál!
Már megint szopatja magát valami szarral,néddmá esőben tologat egy motort de már félórálja!
Hozá mán egy sört,ezt muszáj végignéznem!
Szerinted mondjam neki,hogy adja rá a gyujtást,akkor be fog indulni?"

:o))))))))))))))))))))))))

Caldera75 2012.01.04. 22:40:49

Jót röhögtem, remélem azóta beindult a Vespa :) Tökéletesen el tudtam képzelni a szitut. Zsolti szerel, új magyar gyurmafilm :)

zsolaxxx 2012.01.04. 22:43:37

Kedves Mester! Gyönyörű dolgok ezek, tudom, nem vigasztal, de lehetett volna rosszabb is...
Örülj neki, hogy kimaradt a(z)
- izomból meghúzott csavarról (gyertyáról) leforduló kulcs által történő erőteljes hámsérülés (csontig)
- rugdosástól átlyukadó cipőtalp, ami beleakad a berúgókarba
- gázbowden szakadás az idegből rángatás miatt...
De említhetném az önkívületi állapotban történő szikravizsgálatot berúgókarral, miközben elfelejted, hogy a gyertya a pipában a kezedben van.
Vagy a motorok és egyéb motorkacatok miatt megtelt garázs hiányában a garázs mellett elkezdett autó fékbetétcserét. Miközben rádsötétedik, elkezd esni a hó (abban az évben először és egy napig), és a kerékdobban lévő fejed által eltakart stekklámpa fényénél lepattan a villáskulccsal meghosszabbított imbusz a homlokcsontodba át a húson az utolsó, berohadt féknyereg csavar miatt. És kiderül, hogy nincs célszerszámod visszatekerni a 4es Golf hátsó munkahengerét.
Na akkor bennem is eltört valami. Picit sírtam, de nem az örömtől.
De ez KELL nekünk.
Boldog Új Évet Mindenkinek!

Bambano 2012.01.04. 23:00:39

azé' az jó, hogy hiába kapta el az ideg Csikóst, írni nem felejtett el :)

Bambano 2012.01.04. 23:02:09

egy kérdés: Csík, ha egyszer valami nőieset vennél a zasszonynak, pl. parfümöt, elzavarna otthonról? :PPP

jürgen baromartz 2012.01.05. 00:25:53

mintha a múlt karácsony kicsit gördülékenyebben sikerült volna, úgy emlékszem :D

-trogerone- 2012.01.05. 00:41:21

a biciklit mar probaltad? allat!
Csik honnan is meritene ihletet ha nem lenne auto/motorbuzi

amugy minden tiszteletem a csike az irasaiert es minden tiszteletem a parjae a turelmert amiert elviseli ezt a nagyszeru embert

Edd China 2012.01.05. 00:48:37

@Csikós Zsolt: Hogy áll a korábban a gyerekeknek vásárolt gokart vagy micsoda?

dextercapo 2012.01.05. 04:57:05

gratula . hihetetlen tortenet . en is emiatt parazok ha valamivel sokat gurcolok a garazsban . a beinditgatas elobb utobb a legprofibb verdat is megviseli ha nem tesznek meg vele utana legalabb nehany km-t amig beallna az ontisztulas a gyertyakon stb .

depi vol.2 2012.01.05. 09:02:00

A lényeg tehát, hogy van egy motor, ami nem akar beröffenni. Csikós valszeg eljátszotta az ilyenkor szokásos ellenőrzési mókákat, remek időpontban és ritmusérzékkel :-)

Most már tényleg csak arra lennék kíváncsi, hogy mi van a géppel? Gondolom, a kedves feleség is így van, annyival megspékelve, hogy legyen a hiba olcsón javítható és minél gyorsabban legyen megoldva :-)

uglykid 2012.01.05. 09:31:20

Zsolt!

SZÉGYENLŐS A DRÁGA!!!

Az olasz masina lelkét először fel kell tölteni érzelmi töltettel csordultig, -ebbe beletartozik a szívás is- majd azután biztosan sokszorosan meghálálja a szerető gazdinak!
Az én olasz autóimnál mindig bevált ez a rítus!
Nem is szidom a gépet soha.

Én a nöi hisztit is jobban tolerálom, ha "odaadó" a kicsike!

autoitalia 2012.01.05. 10:32:01

@mpali35:
Nekem az a tapasztalatom, hogy ez egy abszolút egyedi hiba volt, soha nem találkoztam még hasonlóval sem. De más elektronikai problémákkal igen, és függetlenül attól, hogy milyen gyártmányú. Lett szopóroller R6-ból, de Kawa ZX7-ből is. Az, hogy ez esetleg olaszokkal többször előfordul, nem tudom alátámasztani, se motor, se autó téren. Pedig a családban van pár alfa meg fiat, de eddig csak olyan elektronikai hibák fordultak elő, amik korábban más autókon (seat, opel, stb) is, például alapjárati-motor, gyújtótrafó.
Egy valamit viszont sikerült megállapítanom: csak olyan embertől hallottam eddig, hogy "úúúú, olasz autót ne vegyél, mert az egy rakás szar, stb" akinek még sosem volt, de hallotta amikor a keresztapjának mesélte egy haverja, hogy az ő haverjának a nagynénjének olasz autója volt, és az mekkora szar már... :)

pszihó 2012.01.05. 11:07:35

blokk kikap,új henger,szimmeringek kuplunglamella tömítéscsere,bowdenolajozás,tűszelepcsere

így indul a vespás lét,de ha már dolgozunk nem árt egy kis tuning se végáttétel nagyobb henger karbó stb.

kis vaterázás aztán szerelés,és az asszony egy megbízható vespával falhatja a kilómétereket

a vége így is úgy is minimum 150-200 ezer lesz

aki ezek után azzal jön hogy ennyiért mit lehet venni,az sosem fogja fel ez miért más műfaj és ebben mi a jó

Jamesblond 2012.01.05. 12:23:50

Huh... Ez a karácsony nem jött össze Mr Csikósnak sem. Van felénk nem is olyan szűk körben egy mondás/átok:
"Szar legyen a karácsonyod!"
Szerintem Csikósra is valami hasonlót ragaszthatott valami boszorkány.

útszűkület 2012.01.05. 12:32:49

Csikós!
Hülye vagy-e?
Veszíteni tudsz-e?

h4z4rd 2012.01.05. 16:01:29

Becsülöm az elszántságod, jószándékod, Zsolt. Külön tisztellek, amiért ezt meg is osztottad az úri közönséggel.

A helyedben én biztosan látványos örömtüzet celebráltam volna az utca közepén.
Elhallatszott volna Rómáig, midőn lerántom a keresztvizet a talján ördögökről.

(azt meg nem írom le, hogy én megmondtam, ne vegyetek Vespát, mert nem volna fair, jó?)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.01.06. 04:03:41

@autoitalia: Érdeklődnék, hogy ilyenkor hogy számítod a munkadíjadat?Kiszámlázol neki két napi óradíjat, vagy nagyvonalúan kérsz egy ötezrest, hisz nem tudtál segíteni...?Nem trollkodok, télleg érdekelne...kösz

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.01.06. 04:16:40

Még a témához is: Nekem is volt olasz robogóm, de kb soha többet nem lesz még egy...Igazi olasz ribanc volt, amikor ment q jó volt, csak legalább ugyanannyit állt is, pedig használtam volna.Random hagyott ott bárhol szinte a városban (Pesten).Márkaszervizbe hordtam javíttatni a világ másik végére, aranyáron, horror összegekbe került, de legalább jó szar munkát végeztek.A végén, szinte ingyen adtam oda valakinek, mert elegem lett belőle, és foglalta a helyet.Néha lexívesebben felgyújtottam volna...

Télleg, eltelt azóta pár nap, megyen már a gép?

mpali35 2012.01.06. 10:11:27

@autoitalia:
Szoval a velemenyed az, hogy amig Te nem szopod agyon magad egy mindenki altal lerohadosnak, problemasnak itelt robogoval, autoval,kiveve persze a dizajncentrikus tulajok, akiknek vagy meg megvan, vagy volt, s titkoljak a buktat, illetve a mulo ido lekoptatta a gyakori negativ tapasztalataik es idegeleseik fajdalmat, addig nem hiszed el, amit irnak rola. Itt nem csak Olasz motorokra gondolok, bar minden nemzet beleepiti a termekeibe a sajat mentalitasat, tervezes es kivitelezes teren is, valamint ne felejtsuk el, hogy a 60as evek tervezesei nem voltak meg hiresek az uzembiztonsagukrol.
Itt arra gondolok, hogy ha egy Vespa nem a robogok HDja lenne, nagy kultusszal, akkor is megvenned, annak ellenere, amit itt olvasol? Igaz, mint szerelo, valoszinu tobbet tudsz errol, mint a pornep.
Az erem masik oldalan meg ott van a sok urban legend, ami jol hangzik, de megvizsgalva sorban buknak el a fellengzos nagy allitasok, melyeknek valosagalapja nulla, csak beszelik.
A Vesparol csak annyit, UKban kamionozom, s minden evben Isle of Wight a legnagyobb Vespa run helyszine, szemben a Portsmout-i kikotovel. www.google.co.uk/search?q=isle+of+wight+scooter+run&hl=en&client=firefox-a&hs=7W6&rls=org.mozilla:en-GB:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=JLUGT5ikCtOF8gOpvMH_Bg&ved=0CEgQsAQ&biw=1958&bih=797 Onnan Eszaknak a 34es duplasavos vezet, azon jartam 5 evig fel s ala.Penteken, mikor jonnek le a kikotobe athajozni a Vespasok, altalaban 80as tempoban, 3as 5os csoportokban gurulnak, neha ellenben 20an is. A 34es kb 100 kilometer hosszu, na ott minden kb 3-5 kilometeren lathattam egy csoportot szerelni, lerohadva az ut szelen. Odafele teljesen masokat, mint visszafele, de eszmeletlen mennyisegu , az ut szelen hevero, vitatkozo, Vespat darabokra szedo, tanacskozo, vontatot varo, egymast tologato arc, foleg a MOD ok szerkojaban. S ezek a Vespak mindegyediek, vaganyok, jol szervizeltek, babusgatottak.
Nekem, osszegezve az jon ki, hogy ha munkaba jarni veszed,vagyis arra, hogy megbizhatoan elvigyen minden egyes nap, eso sar, szel, fagy, akkor ne Vespat valassz. Ellenben ha a filozofiad az Ut az elet stilusu, vedd meg. Meg hovatartozast is ad, a sok kalandon kivul, hiszen mas Vespa tulajok hasonlo problemkkal kuszkodnek, mint te, s ez a szal osszfuz majd egy csomo emberrel.

Alfonz83 2012.01.06. 16:52:24

Üdv Mindenkinek!
Végig olvastam az egészet! Meglepő, hogy a trollok kihagyták a posztot! Nagyon tetszik a cikk is ( igazi életszagú írás ), szinte éreztem az ideg feszültség növekedését. Írígylem a nejed béketűrését. A kommentek közül pedig a "Mennyből a VESPA"-tól eldobtam magam. Csak így tovább és BUÉK Mindenkinek!

fonaktamas 2012.01.10. 16:26:47

Kéred-e vissza a Gullit? Adnám-e? Nem azt mondtad még Te is, hogy Minarelli? Ennyire izgalmas karajcsontra vágytál?

Ne haragudj, de nagyon röhögtem ezen a szösszeneten, nagyon :) Ellenben sikeres keresgélést-szerelgetést kívánok neked!

Üdv,
T

Csikós Zsolt 2012.01.10. 19:57:06

@fonaktamas:

Hehe, Fester, a Gulliverkli az enyém volt, de túl lassúnak éreztem a Róbert Károly körútra és az Árpád-hídra, ahelyett lett a Spacy. A Vespa a Kati privát mániája, semmi közöm hozzá. Ha szereti, ha ez kell neki...

Csak ne én szívnék vele megint.

Szomjas77 2012.01.10. 22:47:16

Csikós úr jó már a motor? Mi volt a hibája?

horex · http://horex.uw.hu/ 2019.01.21. 15:27:15

Nem a sürgetés miatt, de indul már a motor? :)

Két Simsonnal jártam így, pedig ami azoknál egyszerübb az bicikli

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása