Húzzál kotont a motorodra

Mint egy méretesebb pizzásdoboz, de ebben nincs semmi ehető

Az ember tegyen meg mindent, hogy ne érjék kellemetlen meglepetések. Van, hogy a nagy kapkodásban pont a szükséges dolgokra nem ügyel az ember. Aztán pár hónap múlva ott állhat széttárt karokkal: most mi a francot csináljak? Pedig lehet, elég lett volna, ha a legféltettebb kincsünkre védőburkot húzunk.

Ősszel az ember már gondolkozik, hová, hogyan tegye motorját, mert télen, latyakban csak a legmegátalkodottabbak (illetve a munkaköri kötelességből motorozók) használják. Akinek minden sikerült az életben, az csak letámasztja a fűtött garázsba a gépet, pár hetente beindítja, bemelegíti, ennyi. Aki kevésbé szerencsés, talál egy fedett helyet, de itt már nem biztos, hogy ideálisak az állapotok, poros lesz a járgány, lecsapódik a pára a krómokon, ezért hosszadalmas procedúra kell, hogy megelőzze a téli álmot. Fényezett alkatrészek leápolása, krómok, alumíniumok átpolírozása, waxolása, a motor szakszerű, hosszú tárolásra felkészítése, stb. De a rejtett zugokba nem jut be a védőviasz.

Borsi Zoli széthajtogatja a "motor-koton" alját

Évekkel ezelőtt már találkoztam egy leleményes megoldással, igaz, akkor még csak autókhoz árulták, és emlékeim szerint nagyon drága volt. Olyasmi, ami az uraságok garázsában található, a nép egyszerű fia sosem fog használni.

Idén viszont nálunk is elkezdték forgalmazni a Carcoon rendszert. Rendszer, mert van kültéri, beltéri, autós, motoros, de még mobil fényezőkamra is. A motoros buborék nagyon érdekelt, mindenképpen ki kellett próbálni. Két méretben, többféle színben, kül- és beltéri kivitelben kaphatók, ráadásul egész normális árakon. A buborék titka az, hogy folyamatosan keringeti a friss levegőt a motor körül, méghozzá aktívszenes szűrőn át juttatja be a friss ájert.

A tápegység és pár kábel

Mivel Asszúr a szerkesztőségi garázsban pihenteti a gyönyörű Suzukiját, egyértelmű volt, hogy ezt a klasszikus motort tesszük bele a zacskóba. Természetesen nem ellenkezett, mikor megkérdeztem, szeretné-e „klimatizált” körülmények között tartani a motorját.

Borsi Zoli, az itthoni forgalmazó egy gyönyörű Saab 900 kabrió csomagtartójában hozta el a pizzásdoboz méretű kartonba csomagolt Bike Bubble-t. A dobozban két nagy elem található, illetve egy kisebb kartonban a tápegység. Az egyik alkatrész az alsó elem, a másik az átlátszó buborék, ami majd a motort fogja körül. A tápegység nagyon ötletes, mert nem csak a buborék légkeringetéséért felelős ventilátort látja el árammal, de az egyik csatlakozón keresztül a motor akkumulátorát is tölthetjük, szinten tarthatjuk. Ráadásul egy olyan kábelt is adnak hozzá, amit fixen a motorra szerelhetünk, így nem kell bajlódni az akksi kivezetéseivel, hanem kényelmesen, egy laza mozdulattal csatlakoztathatjuk a töltőhöz a gépet.

A cipzár, és a kis anyagfülek együtt elég jól zárnak, levegő ne sok szökik ki mellettük

A felállítása pofonegyszerű: az ember leteríti a földre a vastag, ponyvaszerű anyagból készült alsó elemet, rágurítja a motorkerékpárt, ha van, középsztenderre húzza, ha nincs, az oldalsó sztenderre dönti. Ezeknél a műveleteknél érdemes figyelni: úgy kell rátolni az alsó elemre, támasztás után se lógjon le semelyik irányba.

Ezután rá kell emelni a buborékot, és elrendezni. Nagyon fontos, hogy csak kellően lehűlt motornál kezdjük el ezt a műveletet, különben csúnyán kiégethetjük a kipufogóval és egyéb forró alkatrészekkel az átlátszó anyagot. Egyetlen cipzárral körbezárjuk a nájlongarázst, csatlakoztatjuk a tápot a ventilátorhoz, és elkezd duzzadni a buborék. Méghozzá egész látványosan. Egy kis csalásra szükség volt, de ez a folyamatot nem gyorsította. Zoli egy hajszárítóval igyekezett a benti levegőt kicsit felmelegíteni, mivel randa mínuszok voltak a garázsban, így pedig a buborék is nehezebben rúgja ki a tárolás során keletkezett ráncokat.

Kicsit még szomorú a látvány, mint ha jégbe fagyott volna Asszúr Suzukija

Percek alatt felállt a lufi, a ventilátor alig hallhatóan pumpálta a levegőt a rendszerbe. Eddig jó, tehát a dolog működik, valóban be lehet tenni egy nejlonbura alá egy motort. De azon túl, hogy jól néz ki – mert jól néz ki, ez nem kérdés, hiszen az akkor befutó Papp Tibi is vihogva megjegyezte, miközben kattogott a Nikon a kezében, de marha jól, mi ez?

Nos, ezen a ponton egy kicsit megakadtunk. Mert a terv az volt, hogy megnézzük, hogyan párátlanít. Ezt ugye egyszerűen lehet láttatni: tálcára vizet öntünk, és megnézzük X idő alatt mennyi vizet képes kiszárítani a buborék. Na, de mínuszok vannak, kérem, a víz meg ilyenkor halmazállapotát tekintve egy jóval nehezebben párolgó anyaggá alakul, jéggé. Most egy kicsit tanácstalan vagyok: tegyünk bele vizet, lesz ami lesz, esetleg adalékoljuk, mondjuk fagyállóval? Vagy hagyjuk a francba az egészet, majd tavasszal mérünk párolgást?

Asszúr büszkén feszít a buborék mellett -Suzukija élvezheti megérdemelt gondoskodást

Kedves olvasók, kinek milyen javaslata van a párátlanítás bemutatására? Páratartalom mérő nem ér, az túl egyszerű és modern módszer.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr73454846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yomsisi 2011.12.11. 11:20:37

Autós verzióban is van ez a buborék. Kisebb vagyon.

doszy 2011.12.11. 11:25:55

Mennyit fogyaszt, ha nem tölti az akkut?

doszy 2011.12.11. 11:31:55

Mennyit fogyaszt, ha nem tölti az akkut?

akos696 · www.focusauto.hu 2011.12.11. 11:55:49

"pár hetente beindítja, bemelegíti, ennyi"

Ez nem túl jó megoldás, beindítani csak akkor érdemes, ha az ember megy is vele, különben nem dolgozza ki magából a kondenzvizet illetve az olajba kerülő benzint. Aksi védelme miatt érdemes beszerezni egy csepptöltőt, néha pár napra rákötni aztán kész. A motornak nem lesz semmi baja, ha nincs indítgatva 2-3 hónapig, sőt.

Amúgy én ezt a cuccot nyilvános garázsban félteném, mert a magyar paraszt olyan, hogy inkább kiszúrja, minthogy másnak jó legyen.

papa33 2011.12.11. 11:57:17

A motorok teleltetésének sarkalatos pontja az akksi. Valóban. Régen ezt mondták: havonta tölteni, 3 havonta kisütni és feltölteni. Vagy a csepptöltés...
Na ma, már nincs hol tartani, ezért nincs motorom, de autót nézve nem jobbak az akksik.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.11. 12:04:31

@yomsisi: Én is úgy emlékeztem, hogy drága. De ha megnézed a linken az árlistát, nem olyan vészes. Nem ingyen van, persze, de ha az ember elkölt X mennyiségű pénzt és Y mennyiségű időt az autója/motorja restaurálására, vagy csak megvételére, érdemes elgondolkozni rajta.

davez 2011.12.11. 12:05:37

hm.. aztán bekapcsolod télen és kikapcsolod tavasszal? közben pedig megy magában?

Rocko- 2011.12.11. 12:30:25

mennyi áramot fogyaszt egy ilyen?

Bazsi(HUN) 2011.12.11. 12:40:53

"Védekezéssel kellemetlen és költséges meglepetésektől óvhatjuk meg magunkat. Néha elég, ha ráhúzunk valamit a kicsikére."

Én is így vagyok vele, de a motornak jó lesz ha csak a garázsba tolom...:D

Tomi1973Wien 2011.12.11. 12:55:42

aszur hasaalja szalonnajat be/ki-takarhattatok volna :LOL:

Bunko Jani 2011.12.11. 13:01:44

Ez OK, de szerintem bepárásodik belül, és nem eléggé szellözik.

Sokkal jobb szerintem, ha sima lenvászonnal vagy pamutvászonnal, sima olcsó gumis lepedövel van lefedve.

Jobban véd, tisztán tart, persze az is csak védett helyen jó.

Üdv. Jani

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.11. 13:07:23

@doszy: Ez a következő lépés: nem csak a párátlanítást akarjuk megnézni, hogy működik, de egy fogyasztásmérőt is rákötünk.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.11. 13:10:51

@akos696: Nem írtam, ez hiba, de természetesen úgy értem, hogy teljesen üzemmelegre, a motor, a hűtőfolyadék és az olaj is rendesen melegedjen be. Ezután mégf érdemes járatni, mert különösen fekvőhengereseknél, az általad is említett kondenzvíz le tud csapódni a henger alján, és randa korróziót okozhat. Persze az ideális, ha tud a géppel fordulni is egy kört az ember.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.11. 13:12:52

@Bunko Jani: Éppen hogy nem. A dolog lényege, hogy egy ventilátor folyamatosan keringeti benne a levegőt, por és páramentesen tart. Hogy ezt az ígéretet mennyire tartja be, leellenőrizzük. Csak hogyan mutassuk ki, mennyire szárítja ki a buborék alatti környezetet?

akos696 · www.focusauto.hu 2011.12.11. 13:23:55

@papa33: Kisütni tilos. Ha egyszer csontra lemerül egy ilyen aksi, más sosem fogja tudni az eredeti kapacitását. Pont az a lényeg, hogy sose merüljön terheletlenül 12,2v alá és akkor hosszú élete lesz.

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2011.12.11. 13:35:12

streetsta:

Kell egy kontrollcsoport. Vesztek egy ugyanolyan mocit ugyanolyan kotonnal, melléállítjátok és nem ventilláltok. Tavasszal a két mocit összehasonlítjátok és készen is van egy jó Hammerite reklám.

prunoki 2011.12.11. 13:53:27

Ha egy edény forró vízet raksz be, attól nem lesz pára bent?

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.11. 14:49:35

de mi párátlanít? az aktív szénszűrő? képes lehet rá, szagtalanít, gőzöket, gázokat kivon, oké. mondjuk, h az, de azt regenerálni kell, vagy cserélni, meg ami elszökik levegő, azt utánfújja, de áhh, ezt nem értem. kibír egy egész téli szezont egy szűrőbetét?

zöldi 2011.12.11. 15:01:36

Bevallom, én elvetemült vagyok, tegnap is motorztam egy jót. Az idi szép volt, az út is tapadt.

Zsolt.hatkilenc (törölt) 2011.12.11. 15:16:16

Kérdés: ha beteszem egy fűtetlen garázsba, ahol áll még egy másik, napi használatú havas - latyakos kocsi, azt (az egyébként gyakorlatilag 100%-os) a páratartalmat is tudja kezelni?

Őszintén szólva nem hinném

Zsolt.hatkilenc (törölt) 2011.12.11. 15:17:06

De érdekelne a cucc, úgyhogy derítsétek ki, köszi

PaJa1 2011.12.11. 15:58:53

Ilyen Suzikival tanultam A kategóriás jogosítvány megszerzésekor :)

CoIie 2011.12.11. 16:25:40

Ez a buborék a garancia a gyors megrozsdásodásra. Ezért nincs és nem is kell autóhoz!

Index Elek 2011.12.11. 16:34:31

Nagyon ütős ahogy a pocak "kikacsint" a pulcsi alól. Nekem még csak alig van pocak, de asszony már megkezdte a kampányt ellene. Többet kell úszni, kevesebbet zabálni, ez lesz a taktika :-)

panza 2011.12.11. 16:55:23

Jövőre már senki nem fog erre a "garázsra" emlékezni sem. Energiaigényes, pénzbe kerül, stb. Nálam olyan sorsra jutna, mint az elektromos kés, elektromos konzervnyitó, elektromos borsdaráló. Van, de egyiket sem használom. A motort leápolom, letakarom és fájó szívvel, de reménykedve várom a tavaszt. Túlzottan nem kellene a tesztelésébe belemerülni, inkább olvasnék motorokról!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.11. 17:28:03

@SelmeciMarcell: Azt hiszem, az lesz a megoldás, hogy kiteszünk a buborék mellé, meg a buborékba egy-egy tálba téli szélvédőmosót, és megnézzük, melyik mennyidő alatt párolog el. Meg esetleg egy páratartalom mérőt is betehetünk, csak nincs ilyen berendezésem.

rugaferenc 2011.12.11. 17:30:37

Régóta szeretnék már egy ilyet, de mikor megláttam a "69,000 Ft + ÁFA" -t elbizonytalanodtam :( és ez a legkisebb motorra való. Veterán autómra meg sem mertem nézni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.11. 17:32:56

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: @Zsolt.hatkilenc: Értelmezésem szerint a szűrők, illetve a folyamatos légáramoltatás teremt kedvezőbb klímát a buborékban. Gondolom lehet még egyéb praktikákat alkalmazni (páramegkötő szereket használni, ilyesmi).
Gyanítom, hogy arra nem képes, hogy egy szaunába állítva a motor körül sivatagi szárazságot csináljon. De a környezethez képest biztosan javítja a körülményeket. Illetve nem tudjuk pontosan, ezért csináljuk a tesztet, hogy kiderüljön, mit tud.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.11. 17:38:35

@CoIie: Ez így, ebben a formában biztos hogy butaság. Nem most találták fel, a világpiacon évek óta kapható termék, a választék folyamatosan bővül. És természetesen autóhoz is van. Ha a tárolás végére csak egy marék rozsda maradna a járműből, szerintem már rég beszántották volna a gyártó telephelyét.

Gott in Frankreich 2011.12.11. 17:50:00

"Páratartalom mérő nem ér, az túl egyszerű és modern módszer."

Inkabb szopatjatok magatokat valami elavult es megbizhatatlan meresi modszerrel (vagy amit annak gondoltok), aminek az eredmenyevel aztan kitorolhetitek? Ennek mi ertelme?
Hogy sporoltatok otezer forintot, viszont nem tudtatok meg semmit?
www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=101360

CoIie 2011.12.11. 17:52:26

Nem lehet butaság, ha egy régi termék nem igazán terjedt el... Inkább csak ideológia van mögötte, hogy döljön a pénz... A világon minden a pénzről szól, nem másról!

Egyébként a silica gel a legjobb párátlanító. No az aztán igazán használatos, mindenbe belecsomagolják...

daxember 2011.12.11. 18:13:06

Kételkedem ennek a hasznosságában. A szénszűrő a párát nem szűri ki (tudtommal).
A baj akkor van (otthon is a fűtetlen garázsomban) amikor egy hideg idő után jön egy hirtelen enyhülés , + eső ! Na ekkor minden ami vas, még hidegebb a környezettől és a sok pára kicsapódik egyből rajta (harmatpont stb)! Ezt szerintem ez sem tudja meggátolni. Akkor lenne jó ha beszivott levegőt fűtené is. De akkor meg iszonyat áram fogyasztása lenne.

Rollende Landstrasse 2011.12.11. 18:28:45

@daxember: Az állandó légmozgásnak köszönhető a páratartalom csökkenése. Éppen azt éri el a ventilátor, hogy azonnal elpárolog a kicsapódó nedvesség, és kifújja a zárt térből.

Nem ideillő téma, de jól szemléltetik a légmozgás szárító hatását a váci múmiák, melyek épp azért maradtak meg olyan jó állapotban , mert a kriptában állandóan cserélődött a levegő.

yomsisi 2011.12.11. 18:37:20

@streetsta:
Igazad van! Pár éve már bent van ez Magyarországon, én egy másik cégnél néztem, ott jóval drágábban adják.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.11. 19:01:31

@Rollende Landstrasse: mimimííí? a múmiák biztos kiszáradtak a folyamatos légmozgásban, egy szerves anyag lebomlása kicsit összetettebb dolog. ez kurvaegyszerű. a hidegebb fémen akkor is lecsapódik a pára, ha mozog a levegő, ha nem. ha több levegő mozog, akkor több fog lecsapódni, ennyi. gondolj a kondenzációs kazánra, ventilátorral járatják a levegőt-égésterméket, lecsapódik belőle a vízgőz. pedig fújja ám :) ajánlom tanulmányozásra Mollier h-x diagramját: www.mico-multimedia.de/solar/PDF-Daten/hx-diagramm-1-1.jpg . Mai napig a légtechnika alapja. ne mondj már olyan baromságokat, h az állandó légmozgás csökkenti a páratartalmat! vazze. légcsatornában, mire a helyiségbe ér a levegő kiszárad, mi?
Jó lenne megtudni, h hogyan csökkenti az abszolút nedvességtartalmat a gép. meg mennyit tölt vissza óránként mondjuk, ami a cipzárnál kimegy. ennek nem úgy lenne értelme, ha feltöltenénk vmi semleges, száraz gázzal, bezárnánk télre, tavasszal meg kinyitnánk? minek a keringtetés?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.11. 19:01:40

vidd fel a nappaliba ,Te meg aludj kint a sátorban rajtad úgysincs semmi ami rozsdásodik.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.11. 19:03:24

cagy a másik megoldás :
kiszivatni a levegőt belőle valami nemesgázzal feltölteni és nem fog oxidálódni.

Parajpuding 2011.12.11. 19:12:09

Őszintén? Ez egy marhaság. Sok ilyen cucc van. Trendi, meg virítós, meg menőjenő. Aztán a végén a sarokban végzi. Gondolom többnyire ugyanazok veszik majd, akik a kenyeret sem tudják elvágni sima késsel, vagy megmosni a fogukat sima fogkefével...

Breacher 2011.12.11. 19:13:30

Ez még csak nem is trendi:)

Gott in Frankreich 2011.12.11. 19:15:03

@fuel-injected suicide machine: ...vagy sikerult osszekeverni mas akkutipusokkal. Olomakksit mindig is tilos volt kisutni.

Rollende Landstrasse 2011.12.11. 19:20:23

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Miért értetlenkedsz, hiszen épp te írod, hogy a "múmiák kiszáradtak a folyamatos légmozgásban". Épp ez az. A légmozgás a párolgást segíti, illetve a párát eltávolítja. De ha nekem nem hiszel, akkor gúgli lehet a jól informált barátod.

A kazán működését pedig kicsit alaposabban tanulmányozd, ugyanis az égéstermék a tűztérben keletkezik, aztán a kéményben át távozik. A kondenzátort a vízgőz útjába teszik, ami ugyan tartalmaz levegőt, de hőmérséklete, nyomása és nedvességtartalma kissé különbözik a garázs klímájától.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.11. 19:36:32

@Rollende Landstrasse: oké, látom egy professzorral hozott össze a sors, a vitát lezárom. vedd meg, és bízz a múmiák kiszáradásában. lol
másoknak, akik kicsit műszakibb emberek: ha ezt a buborékot zárt térnek, egy helyiségnek veszem, a ventilátort pedig egy légkezelőnek, egy egyszerű légtechnikai rendszert kapok, amiben a buborék a kiszolgált tér, a ventilátor és az aktívszenes légszűrő pedig a légkezelőben foglal helyet. van visszakeveréses üzem, illetve frisslevegős üzem. mi történik ilyenkor a levegővel? semmi vazze, a külső abszolút nedvesség bekerül a zárt térbe, keringtetheted, hozzákeverhetsz, ha nem szárítód ki, kapsz egy nagytisztaságú, aktív szénszűrővel szűrt ugyanolyan nedves levegőt. max nem porosodik. nem értem a lényegét, nekem hiányzik belőle a szárító. ipari alkalmazásban is vannak olyan megoldások, mint a cipőben lévő kristályok, de azt regenerálni kell. vagy "klímával" le kell csapatni, aztán utófűteni. (mert a klíma nem attól klíma, h hűt, hanem attól, h bizonyos nedvességtartalmat biztosít, sőt visszanedvesít, beállítok vele egy állandó nedvességtartalmat. a kocsikban nem klíma van, hanem hűtőgép. a split klíma se klíma. a nedvesség kicsapódása egy kellemetlen mellékhatása annak, h kellemesen hűvösben érezzük magunkat. de a száraz levegő kiszárítja a nyálkahártyákat, megbetegedéseket okozva).
szóval én is izgatottan várom a tesztet, de tényleg jó lenne egy pontosabb leírás a gép működéséről, ez így elég sovány.

1kutya 2011.12.11. 20:12:17

"Akinek minden sikerült az életben, az csak letámasztja a fűtött garázsba a gépet, pár hetente beindítja, bemelegíti, ennyi."

no akkor most tudtam meg, hogy nekem minden sikerült az életben:-DDD

fda 2011.12.11. 20:21:37

Mekkora királyság. Szépen lemeríti az akksit, cserébe porszem se lesz a motoron.

csoffadtkutya 2011.12.11. 20:27:45

ilyeneken vitatkozni, meg agyalni mikor a jegesmedvék meg a kihalás szélén tántorognak ?!?! inkább azoknak kell bubi, nem a motornak (vagy a traubiszódának ...)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.11. 20:38:50

@Rollende Landstrasse: illetve ne haragudj. annyiban igazad van, h ebben a tesztben, ha beraknak vmi vizet v fagyállót, meg kívülre is, szinte biztos, h a folyamatos légcserésben fog előbb elpárologni, a folyamatos csere miatt. ez igaz. de nem bizonyít semmit, illetve nem csinál semmit, mert külső, kezeletlen levegővel csinálja, akkor meg minek berkani buborékba? érted, ez az én bajom. az sem bizonyítaná, h rossz, ha a kinti levegőn lévő párologna el először, mert ha a buborék nem folyamatos légcserés, hanem részben zárt rendszer (milyen hülyeség), akkor egy idő után nem képes felvenni több nedvességet a levegő, ott fog maradni a tálcán. nem tudom, h hogy lehetne ezt normálisan letesztelni. esetleg úgy, h amikor egy buborék nélküli motoron ott a lecsapódott vízpára, megnézni, h a buborékosban ottvan-e. megnézni a gyakorlatban, ez a tálcán fagyállót berakós nem fog bizonyítani semmit se. tényleg kéne nedvességmérő.

mike-kulas 2011.12.11. 20:56:00

Szevasztok papírkutyulik!

Mennyivel egyszerűbb megoldás, hogy egész télen járok a motorral :)
Legalábbis az első hóig. Aztán, ha eltolták az ekék, akkor már megint mehetek.
Üdv, egy enduros.

gss 2011.12.11. 21:01:54

Mérjétek a páratartalmat bonyolultabb módon,ami ráadásul bio ,azmegugyekérem divat mostanság.
...szóval saját hajatok egy szálával.
www.ovegesegylet.hu/Cd/5.osztaly/eghajlat.html

majdnem a legalján van

United Steaks 2011.12.11. 21:11:13

Amíg van lószar, van veréb is...
A ventilátor azért kell, hogy ne essen össze a sátor, az aktívszenes szénszűrő meg azért mert jól hangzik, és 3 forintból előállítható. Ha lenne benne egy fémváz, és egy párátlanító készülék, több értelme lenne, csak akkor fix 230V kellene hozzá...
Gondolom, külső- belső higrométer sincs benne, hogy a nagyobb külső páratartalomnál belső keringetésre váltson. Ennél még az is jobb, ha bedobsz egy 2 kilós sókristályt egy edényben, és kiöntöd pár naponta a vizet alóla...

GERI87 2011.12.11. 21:19:58

Érdekes, de sehol nem találtam hogy mennyit fogyaszt...mert az sokat elmondana róla...emellett olyan árba van hogy nekem nem érné meg...
meg amúgy is, ha fedett helyen van a gép akkor nagy baja nem lehet.

Ezt az akku töltögetősdit nem nagyon értem....nekem hónapokig áll a polcon az akku, tavasszal berakom és teljesen jó...a hideg, beállt motort átforgatja szépen ahogy kell.
Indítgatni meg felesleges....még ha melegre járatjuk akkor is.

United Steaks 2011.12.11. 21:26:06

A melegre járatást Én sem értem. Ha már egyszer lehűlt, minek nyektetni tavaszig (hőtágulás, páralecsapódás az üregekben, etc.)?
Most azt ne írja valaki, hogy tavaszra tömbbé áll az olajban az, ami 1 hónap alatt nem...

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2011.12.11. 21:28:52

@United Steaks: Ezt is kitalálta már a Ceresit. És a párátlanító hatása egy ekkora légtérhez tutira elegendő. Csak hát kis hazánkban az 5000 Ft-os párátlanítóért zokszó nélkül felhasítják ezt a csoda-kotont... Elvisznek itt mindent ami nincs lebetonozva.

GERI87 2011.12.11. 21:33:28

"Kedves olvasók, kinek milyen javaslata van a párátlanítás bemutatására?"

Hajszárítóval, fűtőventilátorral nekiesni az aktívszenes szűrő környékének meg a befújóegységnek.....ha párásodik a motor akkor szart se ér:)

United Steaks 2011.12.11. 21:34:25

@SelmeciMarcell:
Mondjuk ehhez tényleg elég lehet az is.
De szerintem a sótömb olcsóbb, és talán nem viszik el...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.11. 21:38:50

@United Steaks: mert az a menő. elmondhatja a haveroknak egy sör mellett télen is, h az 1300-as BMW-m blablablablabla beindítottam, és blablablablablabla, olyan hangja van, blablablablablablablabla.

GERI87 2011.12.11. 21:39:35

@United Steaks:

Főleg hogy az olaj úgysem melegszik fel a kellő mértékben....akkor meg értelmetlen az egész.

United Steaks 2011.12.11. 21:48:51

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
Mert lúzerek, nem tudják, mennyivel jobban hangzik (meg jobb is): "végre leesett a hó, felmentem a játszóssal szentlászlóra"...:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.11. 21:59:03

@fda: @United Steaks: Attól tartok, valahol súlyos hibát vétettem. Máskülönben nem gondolnátok, hogy nem hálózatról megy a rendszer. Pedig írtam, meg a képeken is látni egy tápegységet, ami nem csak a ventilátort látja el árammal, de tölteni (és ha jól emlékszem csepptölteni is)tudja a jármű akkumulátorát. Tehát nem a motor akksijáról üzemel.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.11. 22:42:04

@jujdejo: nem hinném, h törlik, csak néha szarakszik a rendszer. sztem ők is sejtik, h gagyi, azért szeretnék tesztelni vmilyen módon. lehet, h a hasaljaszalonna egy enyhe célzás a minőségre? vagy ez már belemagyarázás a műelemzésbe? :)

United Steaks 2011.12.11. 22:50:39

@streetsta:
"nem csak a buborék légkeringetéséért felelős ventilátort látja el árammal, de az egyik csatlakozón keresztül a motor akkumulátorát is tölthetjük, szinten tarthatjuk." Ne aggódj, ez nem súlyos hiba, csak pontatlan leírás. A keringetés mehetne az akkuról a tápegységen keresztül, a töltéshez meg jöhetne a hosszabbító... A 230 V említését gondolom amúgy sem véletlenül kerülted.
Egyébként ez tök jó. Viszont a közös parkolókban történő felhasználást szerintem kizárja.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.11. 22:52:08

@jujdejo: Nos, az elsőt nem láttam, azt valószínűleg tényleg a rendszer nyelte el. A másodikat és a harmadikat viszont én töröltem. És a következőt is fogom, mert ez nem komment, csak olyan, mint ha nagyon feszítené a hasadat valami, és meg akarnál szabadulni a nyomástól.
Ha véleményed van, írjad le, hogy szerinted miért jó, vagy értelmetlen, de az ilyen stílusú kommentekre nincs szükségem.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.11. 22:55:08

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Nos, én sosem szerettem a mire gondolhatott a költő jellegű elemzéseket:)
Nekem hihetőnek tűnik a koncepció. A cucc kivitelezése nem tűnik rossznak. A kérdés csak az, hogy tényleg jól működik-e. Ezt szerintem most majd megtudhatjuk. Én mindenesetre nem vagyok olyan okos, hogy előre megmondjam, mi lesz a vége a tesztnek.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.11. 23:02:52

@United Steaks: Hühh, most én nem értek valamit: milyen tápegység kellene a jármű akkuja és a ventilátor közé? Én úgy nőttem fel, hogy a hétköznapokban a tápegységet a fali konnektorba dugtuk, és aztán a tápból meg kijött a valahány (általában sokkal kevesebb, mint amennyi belement) Volt.
A 230 Volt említését nem kerültem, azt hittem, egyértelmű, ha mindenki lát egy nagy fekete dobozt, amit tápegységnek nevezek, akkor azt az elektromos hálózatra kell csatlakoztatni (hogy 220, vagy 230, nekem édesmindegy).
Tehát a lényeg: hálózatról működik, mi is egy hosszabbító közbeiktatásával a falból tápláljuk a kettőhússzal (vagy mennyivel). Pont ezért is írtam, hogy egy fogyasztásmérőt is szeretnék rácsatlakoztatni. Közös parkolóban van, de szerencsére eddig senkinek nem volt ingerenciája akár a hosszabbítót, vagy más alkatrészt ellopni, sem pedig kárt tenni a buborékban.

Merida001 2011.12.11. 23:18:55

Én eddig úgy tudtam, hogy egy fűtetlen és száraz átlagos garázs is tökéletes egy féltett (akár) veterán járműnek... Vagy nem?

United Steaks 2011.12.11. 23:21:07

"milyen tápegység kellene a jármű akkuja és a ventilátor közé"
Attól függ, mekkora feszültségszinten üzemelnek, ami nem volt egyértelmű...
Ezektől függetlenül szerintem parasztvakítás, hogy miért, azt már leírtam az első hsz.-omban...
Nem baj, teszteljétek, a mérési eredményeken már nem lehet vitatkozni!:)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.11. 23:30:27

@United Steaks: de lehet, épp ezaz. a ventilátorozás meggyorsítja majd a bent lévő folyadék párolgását, és így azt mutatja, h bent szárazabb volt a levegő, mert hamarabb párolgott el. ami nem igaz, mert ugyanazt a külső levegőt fújtad át rajta. hmm, mostmár egyre kíváncsibb vagyok a tesztre :D hajrá, hajrá! :D

Alf (törölt) 2011.12.11. 23:35:40

Az autós cuccot úgy árulták az ot expon, hogy pont ideális páratartalmat teremt, nem rozsdázik a kocsi, de nem is száradnak ki a bőrök, gumik.

United Steaks 2011.12.11. 23:40:34

@Alf:
A kulcsszó ott is az "árulták"...

United Steaks 2011.12.11. 23:54:09

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
Szerintem a "teszt" jól fog sikerülni. A felületes érdeklődő a kommentekig nem jut, hanem rohan vásárolni, mi elkattintgatunk és okoskodunk kedvünkre, a szerző megkapja a saját kotont Borsi úrtól (és örül a sok hülye kommentnek, mert az is pííz)...
Öröm é bódottááá...

fandrew 2011.12.11. 23:56:34

Párátlanítás mérése: ha csak a fagyás a gond, akkor sós / cukros víz. Túrjatok elő egy 4-jegyű függvénytáblázatot, hogy biztos ne fagyjon be.
(Bocs, ha volt már.)

De a párátlanításnál nem túl szemléletes, hogy egy tepsi vizet X perc alatt fúj ki, mert mit jelent az motorra vetítve?

Ezért mivel gondolom Asszúr nem szeretne egy sós motort, szerintem rakjatok be két négyzetméter sós vízzel belögybölt karton / műanyag felületet.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.12. 00:02:14

@United Steaks: Kösz, kedves feltételezés. Ha úgy érzem, kell egy ilyen koton, majd VESZEK. Nincs szükségem ilyen kisstílű trükközésre.
A hülye kommentnek meg marhára nem örülök. A kételkedővel, kérdésfelvetővel semmi bajom, hiszen az visz engem is előbbre. A rosszindulatútól viszont émelygek.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.12. 00:04:48

@fandrew: A legutolsó gondolatom az volt, hogy téli szélvédőmosót használok. Persze, az alkoholtartalma miatt valamivel gyorsabban párolog, mint a víz, de biztosan nem fagy be.
És ha már ekkora az érdeklődés, egy páratartalom mérőt is kell szerezni valahonnan.

United Steaks 2011.12.12. 00:16:03

@streetsta:
Ennek örülök. Viszont fagypont alatt a készülék párátlanító képességét nehéz lesz mérni, adalékok használatával meg nem azt méritek, amit akartok. Vigyétek meleg helyre, és 2 higrométert szerezzetek, hogy legyen mihez hasonlítani az eredményt (kívül-belül).

lone 2011.12.12. 08:11:30

Nekem, egy fűtetlen földszinti garázsban van leállítva a motorom télre, mellette egy mindennap használt kocsi jár ki-be. Pamut lepedőkkel van letakarva, akksi kivéve. Nem szoktam indítgatni.. Mit érdemes tenni még vele?
Azt is hallottam, hogy nem szabad sok benzint hagyni a tankban mert különválik valami adalék belőle (etanol adalék?), ami károsíthatja a motort az első induláskor. Igaz ez?

jujdejo 2011.12.12. 10:42:05

megvan, streetsta a magyar forgalmazó.
akkor leírom, szerintem azért irtózatosan gagyi, mert csaki fütött garazsban van valami haszna, akinek meg fütött barazsa van, ott valoszinuleg pára sincs, meg tul nagy por se...ezzel max azt éri el a leendö tulaj, hogy lesz egy bepállot gépe tavaszra, meg a megszokottnál valamivel nagyobb villanyszámlája...és mondjuk ha nem müködik a páraelszivo akkor többet ront mint használ ez a sátor. egy jó pokróc hasznosabb mint ez.

Littlerock 2011.12.12. 11:40:18

Ceresit vagy mi a túró kell neki... Lakásban semmit sem ér, de talán ilyen kis térfogaton, esetleg tudhat valamit. A megkötött vizet meg jól lehet látni a tartály aljában...

Littlerock 2011.12.12. 11:42:04

@lone: A benzintank inkább legyen tele, a karbiból meg le kell engedni...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.12. 11:42:48

@jujdejo: nyugi van, letesztelik, és minden kiderül. És mindenki derül.

tedbandy 2011.12.12. 13:42:08

Sajnos most nincs mire buborékot tenni, de azt hiszem sokan annak is örülünk ha az autó(k) a a biciklik és egyéb lim -lom és vacak közt van egy csendes sarok ahol nem babrálják a gyerkőcök se és nem foglal el egy rakás helyet a vas, és epekedve várjuk a tavaszt.

nofatchx 2011.12.12. 15:01:41

@streetsta: csak egy tanács: ne legyél túl érzékeny, mert falra fogsz mászni a kommentelőktől. nézd meg, hogy a többiek, hogyan csinálják.

a buborékhoz nem tudok hozzászólni. esetleg annyit, hogy lehetne kétszemélyes is, mert így nem értem a többesszámot...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.12.12. 15:49:11

legmentes lezaras lenne a jo: rahuzni a "kotont", kiszivni az osszes levegot, majd feltolteni nitrogennel (ipari tisztasagu eleg, az viszonylag olcso)

ha melle tudsz rakni egy nitrogenpalackot ami mindig annyit enged utana amennyi kiszokik a reseken (tehat nitrogen-atmoszferat mukodtetni) akkor abban nincs nedvesseg es oxigen hijan rozsdasodas sem

magyarul inert kozegben pihen a vas

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.12.12. 15:55:53

Masik megoldas a golyos szilikagel (hivatalos neve: Szilikagel kek). Ha szaraz, kek, ha nedves, atlatszo. Regeneralni baromi egyszeru: berakod a sutobe es leszaritod rola a vizet.

Egy ilyen zsakba eleg 5kg, azt kirakod egy tepsibe, 2-3 hetente a tepsit berakod a sutobe es varsz..

Itt kaphato: www.molar.hu/index.php?page=product.molar&kod=08811-006-230&language=

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.12. 17:35:03

@jujdejo: "megvan, streetsta a magyar forgalmazó." Vannak, akiknek egyszerűen nem tudok túljárni az eszén.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.12. 17:37:37

@Littlerock: Erre vonatkozóan az utóbbi időben többfélét is hallottam. A német Oldtimer Markt szerint, mivel a benzinben manapság elég sok a metanol, nem szabad nem teljesen feltölteni a tankot, mert a bent rekedt levegő, illetve bejutó pára hatására a matanollal keveredett víz sokkal durvábban rombol, mint korábban a benzin mellé bejutó párás levegő. Tehát a megoldás -szerintük-a telitank.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.12.12. 17:39:14

@streetsta: Hány Mercit vettél már a jutalékból? :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.12. 17:41:22

@nofatchx: Köszönöm, de az az igazság, hogy a nagyon kellemetlen hangú kommenteket egyszerűen kidobom, fel sem húzom magam rajta. A többiekkel szívesen beszélgetek, szerintem nem fogy szövődményeket okozni.
A többesszám viszont teljesen indokolt. Mint említettem, ez egy termékcsalád. Aminek több tagja is van. Na, ők Buborék.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.12. 17:43:03

@scheerti: Most alkudozom a másodikra. A Csikós aszonta, a Gullwingnél sokkal jobb a 300 SL cabrio, úgyhogy egy olyanra tettem ajánlatot. A forgalom után kapott apróból kifussa.:)

nofatchx 2011.12.12. 18:32:42

@streetsta: akkor hajrá, azért türelmet.

mégis kérdeznék egy on-t. van értelme nedvesség miatt ledugózni a kipufogót? tavaszig áll a vas utcai hőmérsékleten, de amúgy teljesen zárt helyen. nem lesz indítva, meg tutujgatva.

DZolkó 2011.12.12. 20:20:51

Igloo sátor + Ceresit (vagy sótömb)?

Egyébként ezt a buborékot először egy Audi-reklámban láttam- azóta csorog rá a nyálam!

nofatchx:
A kipufogó-dugót már én is kérdeztem-
egy kipufogó forgalmazó (A-val kezdődik és krapovic a vége) azt mondta, hogy csak a 250ccm alatti 2 ütemű motoroknál van értelme (a műszaki részt nem jegyeztem meg), a többinél nem tud eljutni a hengerhez és az első gázfröccsnél kiköpi az esetleges kondenzvizet vagy ami mosásnál belekerül..

A téli eltevésre meg azt írja a Honda szervízkönyv, hogy engedd le a benzint és fújd be a tank belsejét korróziógátló spray-vel; a gyertyákat vedd ki, önts a dugókra némi olajat, majd járasd meg a dugókat a hengerben, gyertyák vissza, de kábel nélkül; bakold fel a gumik érdekében és hűvös helyen kell tárolni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.12. 22:50:49

@nofatchx: Az ortodox téliesítési receptek szerint érdemes olajos ronggyal ledugózni a kipufogót. Így biztosan jobban kizárja az ember a rendszerből a rozsdásodás lehetőségét a motoron belül. Hogy mennyire szükséges -ezt nem tudom megítélni.

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2011.12.13. 21:38:19

Kétüteműnél nincs rozsdásodás a porlasztótól a kipufogó végéig a gép belső részeiben, hiszen a motorolaj és az elégetlen motorolaj vékony filmet képez ami nem párolog el egykönnyen. Ez védi a korróziótól a rendszert. Kisebb motoroknál a kipufogó is kisebb, ezért veszélyes a pók és darázs beköltözése a jó védett helyre a téli időszakban. Egy 350-es gép röhögve kiköpi a lakót indításkor, de egy 125-öst már nehéz beindítani pókháló-dugóval a kipufogóban.

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2011.12.13. 21:45:56

Jut eszembe: engem is érdekelne egy ilyen cucc ha tényleg működik. Van 3 restaurált mopedem a fűtetlen garázsban, lepedővel letakargatva. 220 van, hely van, elférne egy ilyenben mindhárom. De ha nem jól működik a dolog akkor többet ártunk vele mint használunk. Egy tél alatt leamortizáltam két kerékpáromat mert nem elég hogy letakartam műanyag fóliával az erkélyen, de arra sem figyeltem hogy a parapet konvektor ne pöfékeljen a fólia alá ha úgy fújna a szél. Tavasszal volt két teljesen rozsdás bringám...

labi 2011.12.14. 14:29:28

Ó-ó...
Egy jól szellőző helyen mit akartok ceresit páramentesítővel? A teljes légkörből akarjátok kivonni a nedvességtartalmat? :)

Ha szellőztetés megy, akkor a benti páratartalom pont annyi lesz mint a kinti, gyorsan leköveti a hőmérsékletváltozásokat szellőztet így nem hagyja bepunnyadni a ponyva alatt.

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2011.12.14. 17:57:45

@labi: De akkor mi értelme a műanyag sátornak? Ne porosodjon a gép? Én egy régi lepedővel terítem be a gépeket a garázsban, az a port megfogja de a párát átengedi. Kicsit olcsóbb, ha nem is ennyire profi a kinézete, és nem fogyaszt áramot.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása