Törökméz, MZ-n szopogatva

Samutól pompás túraleírást kaptunk. Barátaival, kik szintén az MZ Club Hungary tagjai, több ezer kilométeres törökországi motorostúrán vettek részt. Olvassák el önök is kalandjaikat. 

Felesleges a méregdrága túragép egy felejthetetlen motoros kalandhoz. Ha vannak barátaid és használható MZ-d, már csak egy jó útiterv kell. Az MZ Klub különítménye több mint négyezer kilométert tett meg, hogy felfedezze Törökországot, és belenyaljon az ázsiai életérzésbe.

Tavaly év vége óta vártuk, hogy végre elindulhassunk Törökországba. Frici és Dénes egy-egy ETZ 250-vel, én pedig egy ETZ 251-gyel. A 2010-es Balkán-túra után vetődött fel az ötlet az klubban, hogy messzebbre is merészkedhetnénk, mondjuk Ázsiába. Az első nap szerettünk volna minél több utat megtenni, hogy aztán a maradék két hétben nyugodtan tudjunk haladni az ország belsejében. Az utolsó napra ismét rohanást terveztünk. Az odafelé vezető Kecskemét-Szeged-Újvidék-Belgrád-Nis-Szófia-Edirne útvonalat 24 óra alatt kellett megtennünk, többnyire autópályán. Ez körülbelül 1200 kilométert jelentett, három felpakolt MZ-vel, küzdve a fáradtsággal, és nem ritkán az elemekkel.

Augusztus 5-6. Péntek-szombat

Egész nap az útra szánt dolgokat rendezgettem, próbáltam elférni a túradobozban, a hengertáskában és a tanktáskában. Végre eljött az este hat óra, amikor elindultam Kecskemétre, az M5-ös autópálya mellé, a megbeszélt találkahelyre. Nagykőrösnél kaptam az sms-t, hogy Frici késni fog. Nem lepődtem meg. Kényelmesen odaértem, majd félóra várakozás után megérkezett a csapat másik kétharmada is.

Rövid pihenő, majd zenét a fülbe, irány a határ. Sötét van, a pálya zsúfolt, semmit nem látni a tájból csak az elhúzó autókat. Utazótempónk egyezményesen 90 és 100 közt van, tempomat beállítva (a gyári állító csavar a markolatnál finoman meghúzva). Végre elérjük Szegedet, határátlépés. Szerbiából semmit nem látunk, az út elég foltos, és sok helyen van felújítás. Belgrád kipipálva (köd és hideg), megyünk, amíg bírjuk. Nis előtt száz kilométerrel kezd el hajnalodni, teljesen készek vagyunk. Én majd elalszom, és a többiek is eléggé nyúzottak. Irány egy benzinkút, rokonszenves a betonburkolat a parkoló mellett, kis kaja, és már alszunk is, úgy harminc percet. Motorjainkon a cuccok, dobozok nyitva, de senki nem nyúl hozzá.

Továbbindulunk. Unalmas pályaszakaszok következnek, a táj elég kopott. Nisnél végre lehajtunk a pályáról, majd utunk egy nagyon szép szurdokon vezet keresztül. Teljesen felébredünk, kanyargunk. Elérjük a bolgár határt, ahol iszonyatos tömeg fogad. Mi persze előregurulunk, körülöttünk felháborodott turisták. Útlevél, köszönöm, viszontlátásra. Szófiánál, óriási forgalomban, egy eltévedés után találjuk meg az elkerülőt. A határ előtti autópályázás nagyon megvisel minket. Az út szinte teljesen egyenes, már 32 fok van. Álljunk meg! Parkoló, árnyék, bőrkabát leterít, a padka lesz a párnám.

Fél óra alvás után mintha újjászülettünk volna. A határátlépéskor szerencsére simán megy. Bár újabb tömeg fogad, nem tolakodunk. Az első ablaknál útlevél ellenőrzés, a másodiknál kérik a vízumot, a harmadiknál a forgalmit böngészik. Másfél óra után indulunk az utolsó sorompóhoz, ahol még egy ellenőrzés következik, és mehetünk. Kezd erősen sötétedni, Edirnében mégis hihetetlen élet van. Emberek az utcán, mindenki eszik, iszik, és mulat. Ramadán van, ilyenkor este tíz és hajnali négy közt lehet csak enni-inni. Nagyon tetszik a közlekedési kultúra is, ami igazán példa lehetne nekünk: nagyon toleránsak és előzékenyek. Mindenki dudál, de nem azért amiért itthon, azt mondják vele: vigyázz, mert jövök, itt vagyok melletted, mögötted! Végül megtaláljuk a kempinget. Hosszan beszélgetünk, erdélyi pálinkát kóstolunk, persze óvatosan.

Augusztus 7. Vasárnap

Összepakolunk, városnézés, és irány az ország belseje. Dénes GPS-e direkt „rövid” módra van állítva, ismerjük meg a legeldugottabb helyeket is mottóval. Vöröses homokkal borított földúton haladunk. Danisment-nél kempingkeresés közben elveszítjük Fricit. Hiába, ha szerpentint lát, elmegy az esze. A kemping a parton van, viszont drága minden, és tiszta szemét az egész. ű

Augusztus 8. Hétfő

Reggel pakolászás közben jönnek át a motoros szomszédok, hogy megcsodálják gépeinket. Nem nagyon ismerik a 250-es ETZ-ket, mivel Isztambulban csak a 251-est gyártották. Kellemes kanyargás után megérkezünk a komphoz, ami átvisz minket Çanakkale-ba, Ázsiába. A jegy olcsó, a komp félig üres. A túlparton, hosszas keringés után végül találunk netkávézót, ahonnan rögtön írunk haza az MZ klub fórumára. 36 fokot mutat a hőmérőm, csúszik az olvadt aszfalt. Megérkezünk a kempingbe, lepakolunk, majd jöhet a városnézés. Késő este van, de mindenki az utcán, a főtér tele van teázó emberekkel.

Augusztus 9. Kedd

 

Strandolunk egy jót, majd délben indulás Bergaman felé, hosszú még az út. Sok helyen az útépítésnek egy igen sajátos módjával találkozunk. Olvadt aszfaltra egy réteg murvát szórnak, majd azt lehengerlik. Persze ez nem tökéletes, volt is meglepetés néhány kanyar közepén. Bergaman szűk kis utcáin macskakövön csapatunk felfelé az emelkedőn, integető gyerekek között. Fent a kilátás gyönyörű, megnézünk minden sziklát, romot.

Amint leparkolunk a városban, az út túloldaláról máris pincérinasok integetnek, hogy hozzájuk menjünk be enni. Kiválasztjuk a legrokonszenvesebbet, kézfogás, üdvözlés. A török vendégszeretet semmihez nem fogható, amivel eddig találkoztam. Kérdezgetnek honnan jöttünk, merre megyünk. Estére Izmirbe érünk, látszik, hogy ez egy nagyváros: rengeteg az autó, a motorosok bukósisakot viselnek, és turistákat látni mindenütt. Késő este irány a part, jöhet egy kis kóválygás a városban. Óváros nincsen, hiába keressük az eldugott kis utcákat. Hiányzik Edirne.

Augusztus 10. Szerda
Mai úti célunk Kusadasi, ahová újabb kanyargós a szerpentinek vezetnek. Találunk egy olcsó és rendezett kempinget. Besétálunk a városba, a kikötőben rácsodálkozunk az óriási tengerjáró hajókra. Német-francia-angol szavakat hallani mindenfelé, végül csak éjfél után esünk be sátrainkba.

Másnap délelőtt elmotorozunk Ephesos-ba. A romváros gyönyörű. Két színházat is látunk, óriási területen fekszik, sok időt el lehet itt tölteni. Estére csirkepörköltet készítünk, veszünk Efest és Rakit. A török ital íze olyan, mintha a görög ouzót keverték volna össze negro cukorkával. Szörnyű!

Augusztus 12. Péntek

Pamukkale felé folyatjuk utunkat, ahol a híres mészkőpadokat szeretnénk megnézni. Ez túránk legdélebbi és legtávolabbi pontja. Megérkezés után felmászunk a szomszédos hegy tetejére, szálláshelyünk az eddigi legjobb. Puha gyep, úszómedence, és gyönyörű kilátás fogad minket. A város ókori neve Hierapolis. Itt, a mészkőpadokon kívül, erődítménytől kezdve színházig mindenféle érdekessé látható, tudtak élni ezek a görögök. A medencékben tömegesen fürdenek, a naplementét pedig a színházban nézik végig. Kezdünk kikészülni a fáradtságtól, pedig nem is sejtjük, mi vár ránk másnap.

Augusztus 13. Szombat

Az előző koraesti fekvés oka, hogy 500 km-t kell megtennünk Bursa-ig. Kimotorozunk a kempingből, tíz méter után Frici megáll. Szitkozódva veszi elő a pumpát, leengedett a hátsó gumi. Ez így nem lesz jó, valahol útközben ki kell cserélni. Az útminőség javul, kanyargunk a szerpentineken, gyorsulunk, élvezzük. Egyszer csak jobbra, meredeken lefelé kanyarodik az út, Frici az olvadt aszfalton próbál korrigálni, átsodródik az út túloldalára. Én követem őt ugyanúgy lemásolva a baloldali árokparton, Dénes hátul majdnem megszakad a röhögéstől. Tankolás után tálcán kapjuk a forró teát, beszélgetünk a helyiekkel. Ezt be lehetne vezetni nálunk is. Frici gumija kritikus állapotban van, szerencsére egy motorszerelő műhelyben pillanatok alatt kicserélik a belsőt.

Bursában óriási dugóba futunk. A „rövid” GPS módnak köszönhetően sikerült egy olyan kis utcát találnunk, ami kb. 70 fokosan emelkedik egy kilométeren keresztül. MZ még nem egykerekezett ennyit, ilyen hosszan, önerőből. Kuplungszag. Épphogy röhögve, sírva megálltunk a parkolóban, egy motoros gurul mellénk. Kiderül, hogy éppen most zajlik a Bursa Enduro Club szokásos összejövetele a Ramadan alkalmából, a 2500 méter magas Uludag hegyen. Invitál, hogy tartsunk vele. Kérdezgeti honnan jöttünk, nagyon lelkes. Nem tudunk ellentmondani, gyerünk!
A következő kanyarban már várja a barátja. Kézzel-lábbal mutogat felénk, mi pedig csak annyit értünk belőle: „Mez! Mez! Magyarisztán! 2500 km! Bursa! Pamukkale!” stb. Két fellelkesült törökkel megyünk tovább. Keringünk a tetőn, majd az egyik árokparton kis tábla, Bursa Enduro. A belépő az erdei tisztásra, egy negyven centis padka, és egy méteres árok, MZ-nek nem akadály. Már ég a tűz, mindenfelé motorok, és mulatozó törökök. Üdvözölnek minket, fényképeznek, közben terjed a: „Mez! Mez! Magyarisztán! 2500 km! Bursa! Pamukkale!”. Finom levest kapunk citrommal. Rengeteg darált húsgombóc kerül a tűzre, tömnek minket. Kapunk teát, újabb húsadag, mozdulni sem tudunk már. Sötétedés után énekel mindenki, persze mi is, ugyan semmit nem értünk a dalból, de a hangulat óriási.

Teljesen kifáradva a zsongástól, evéstől, éjfélkor megpróbálunk távozni. Felálltunk a tűznél, mire visszaültettek, nem volt nehéz kitalálni, valamit megint enni kell. Nagy műgonddal készített ünnepi tejbegrízt kaptunk, nagyon finom. Két kilátóval később, hosszú búcsúzkodást követően, fél kettőkor engedtek el minket. Ezután indultunk le a hegyről, szállást keresni. Hajnali négy is van már, mire a sokadik helyen, mint akit agyonvertek, lefeküdhetünk aludni.

Augusztus 14. Vasárnap

Reggel a városban, parkolóhelyet keresve bukkanunk egy csapat motoros rendőrre az út szélén. Megtudjuk, itt nem lehet parkolni, de ők itt lesznek még egy órán át, és nagyon szívesen vigyáznak a motorokra. Mellesleg nekik is van MZ-jük. Miután végeztünk, elbúcsúztunk alkalmi őreinktől, majd mentünk a komphoz. Másfél óra az út a vízen. Kiszállás után az isztambuli káosz fogad. A tizenhárommilliós város úgy nyüzsög, mintha legalább ennyi autó lenne az utakon. Itt már nyoma sincs az eddig megismert előzékenységnek, és rugalmasságnak. A kocsisorok nem nyíltak szét a motorosok előtt. Mindenki úgy boldogul, ahogy tud, járdán, padkán, sorok közt. Nekünk egy órán át tart a ki-, és bejutás a városba. Isztambul szélén ismét egy bezárt kemping vár minket, majd Kylios-ban a Mistik fogadott be. Este vacsora, falunézés, Efes sör.

Augusztus 15. Hétfő
Reggel éppen imaidőben érünk az Ayasofya-hoz, így nem mehetünk be. Sétálgatunk, megnézzük a bazárt. Sajnos eléggé el van plázásodva, alkudni nem nagyon lehet már, ami sok helyen ki is van írva. Visszatérünk az Ayasofya-hoz. Belépéskor a férfiak lehúzott cipőit zacskóba teszik, a nők fejére pedig kendő kerül. A látvány pazar, megérte bemenni. Topkapi szeráj is hasonlóan lenyűgöző, rengeteg látnivalót kínál, óriási területen fekszik, kár lett volna kihagyni. Este lecsós rántottát készítünk, közben két szomszéd magyar családdal beszélgetünk, akikkel véletlenül lettünk kempingszomszédok. Másnap délelőtt strandolunk egy jót, majd újabb hajsza a városi forgatagban, de végre megtaláljuk a fűszerbazárt. Na, ez már sokkal nagyobb élmény. Rengeteg mindent lehet kapni, a videomagnótól az edénykészletig. Be is vásároltunk fűszerekből, hazafelé pedig elvesztettük Dénest, majd többször rossz irányba mentünk Fricivel. Végül egyszerre, két irányból, hullafáradtan értünk a kisbolthoz a kempingnél.

Augusztus 17. Szerda

Reggel Kirklareli felé indulunk, majd Malko Tarnovonál lépjük át a bolgár határt, és hagyjuk el Törökországot. A határon ismét fejvesztés, először útlevél, majd forgalmi, utoljára orvosi ellenőrzés, egy aláírás az egész. Tankoláskor hatalmas meglepetés ér. A benzin Törökországban ötszáz forint körül volt, itt pedig háromszáz egy liter. Jól bele kell húznunk, mert majd ötszáz kilométert terveztünk erre a napra. Ahogy haladtunk az úton, úgy kezdett el hiányozni a török közlekedési kultúra. Türelmetlenkedés, dudálás, furakodás. Mire délután beérünk Várnába, jól elfáradunk. Mintha Budapestre érkeztünk volna, csak itt épp van tengerpart is.

Augusztus 18. Csütörtök

Délelőtt strandolás, a nudista tetkós öregekkel tarkított parton élmény a fürdés. A víz hideg, a part köves, és vannak élőlények is, állítja Dénes, aki búvárkodott. Várna legnagyobb érdekessége nem itt a parton és nem is a belvárosban látható, hanem a közlekedésben. A hajléktalanok már biciklivel járnak kéregetni. Megállapíthattuk, ez sokkal hatékonyabb, mint a régi módszer, mert több emberrel tudnak kapcsolatot teremteni. A másnapi hazaútra konzerveket vásárolunk, majd korán lefekszünk, hogy terveink szerint, reggel 5-kor fel tudjunk kelni.

Ebből végül hat óra lett. Próbáltuk összekapni magunkat, hajtott minket a honvágy, és persze tudat, hogy ezerkétszáz kemény kilométer vár ránk hazáig. Hétkor tankolás Várnában, majd irány az autópálya. Útépítés, zötykölődés, de ezt már megszoktuk. Alsóbbrendű utak, a köztes célig, Gyurgyevóig. A határátkelés simán megy, motorosként a Duna felett átívelő hídon sem kell díjat fizetnünk. Caracal, Craiova, Caransebes. Az út valami gyönyörű, mintha nyugaton lettünk volna. Minden kitáblázva, tökéletes szerpentinek, Romániában még nem jártam ilyen minőségű utakon. A magyar határra este kilenckor futok be értem, majd egy rövid pihenővel hajnali negyed egyre értem haza, ezeregyszáz kilométerrel a hátam mögött. Két hét alatt, összesen 4623 kilométert tettünk meg, a motor kiválóan bírta, hiba nélkül. Már indulnék is vissza. 

A bejegyzés trackback címe:

http://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr413190876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

LucziI 2011.08.31. 13:44:31

@GERI87: Neked is megírom. Pénz kérdése. Van nagyon sok ember, akinek még a 200ezer összeszedése is gondot okoz. Nincs rá annyi pénze. Az akkor ne is motorozzon? A motorozáshoz nem kell soklóerős paripa, persze a 4T+több köbcenti többet tud, de sokkal többe is kerül.

Ls_650 2011.08.31. 13:45:11

Mi tavaly 3 nap alatt mentünk 1500 km-t, de csak itt belföldön és mi se mentünk többet 90 km/h-nál. Bár abba a tempóba nem igazán tolnám le a 4600 km-t... Grat...

'saztán? 2011.08.31. 13:49:33

@GERI87: egyrészt le leszel szólva, valszeg barmozva :)

másrészt: előbb elszaladtam a dolgomra. olyan fél km múlva megláttam, hogy ketten guggolnak egy etz 125/150 mellet. nem jó jel... aztán újabb 100 méter múlva egy gyönyörűszép postászöld 250-es kanyarodott ki elém, halvány kékes füstbe borítva a főutat, a szaglóreceptoraimat pedig elárasztva a jellegzetes illattal. újabb 100 méter múlva szintén egy 125/150-es, de az már jött szembe velem. gondoltam is magamban, mi van itt, invázió? :)

'saztán? 2011.08.31. 13:51:56

@LucziI: gyári alkatrészeket beszerezni már képtelenség, vagy megfizethetetlen?

100e alatt van ilyen etz, amivel ezt a túrát is megjárták? az nem rossz!

GERI87 2011.08.31. 13:53:47

@LucziI:

Azt is nézd hogy azért a mai hasonló kategóriájú gépekhez képest sokat fogyaszt, hamarabb kell teljes blokkfelújítás neki..ha nem a legjobb állapotú akkor még korábban...korból, minőségből adódó egyéb költségekről nem is beszélve.
Nem olyan idős pl 10 éves gép se horror árba van már.

Lehet nem spórolsz semmit ha 100-ér veszel mintha kuporgatnál még drágábbra.

Szervíz: ha már otthoni szerelés akkor egy szelephézagot, fékbetét cserét, olaj, szűrő cserét stb otthon ugyanúgy le lehet rendezni más motoron is.

Aki nem tud szétkapni egy 300.000-es pl japán gépet az egy MZ-t se fog tudni...nem ezen múlik.

GERI87 2011.08.31. 13:59:45

@'saztán?:

Hát én meg az idei szezonban nem sok Mz-t láttam, azt is csal falun belül.....errefelé az utóbbi pár évben nem sok KGST rója már az utakat...de a történetek azért jönnek a 40.000-es szezonokról:D

@LucziI:

Én csak azt mondom hogy azt a pénzt amit beleölsz egy olcsó pl Mz-be...alkatrész, benzin...azt félretéve vehet az ember egy megbízhatóbb fiatalabb gépet is.
Hosszú távon nem biztos hogy többe kerül.

Gexxx 2011.08.31. 14:11:15

@'saztán?:
Ezzel az a baj, hogy a 20-30 éves öregeknél is fent áll a gányolás veszélye. Sajnos itthon halmozottan... És sajnos ezekkel nagyobbat is lehet bukni anyagilag.

Erre nagyon oda kell figyelni

FakezuVakeger 2011.08.31. 14:14:20

Gratulálok. Nagyszerű beszámoló. Béke jön belőle, és derű. Köszönjük.

Gexxx 2011.08.31. 14:20:35

@'saztán?:

Nem hiszem, hogy a 3 srác közül bármelyik is odaadná a motorját egy 100-asért? :)

@GERI87:

Idézlek: "Én csak azt mondom hogy azt a pénzt amit beleölsz egy olcsó pl Mz-be...alkatrész, benzin...azt félretéve vehet az ember egy megbízhatóbb fiatalabb gépet is."

Mert ugye a fiatal gépbe nem kell alkatrész (Olaj, gumi, szűrők) meg tankolni sem kell, ugye?
Inkább legyen MZ-m, de használjam, mint legyen egy új a garázsban tárolva...

Egyébként megmondom mi a legjobb az MZ Club Hungary-ban: a társaság! Az, hogy elmegyünk túrázni (17-6X éves korosztályon belül vegyesen), de mégsem érzi magát az ember kívülállóként.

'saztán? 2011.08.31. 14:26:54

@Gexxx: azt észrevettem, hogy a srácok nem anyagi megfontolásból mz-znek. látszik rajtuk, hogy van pénzük, van a motorjuknál többet érő túrafelszerelésük, ruházatuk, egyiknek drága fényképezőgépe, másiknak meg okostelefonja. gps-ről nem is beszélve. :) őket nem a spórolás vezérli, mint itt egyes kommentezőket, az biztos.

Virago_1000 2011.08.31. 14:49:34

Irigylem a sracokat, ilyen turanak en is nekivagnek szivesen!!!
Vagy egy Zshopau turanak, meglatogatni az egykori gyarat. Nem tudom, letezik-e meg belole valami?
Nem a motoron mulik. Azt az oromet semmilyen motor sem fogja mar visszaadni, amit az ETZ adott, amikor friss jogsival, mar nem kellett felni a rendoroktol es mehettunk ahova csak akartunk.
gyonyoru evek....

@LucziI: "Értem ezalatt, hogy ETZ-t jó állapotba, műszakival megkapsz bőven 100ezer alatt."
- na ez mar 10 eve sem volt igaz, vagy esetleg akkor. Jo ETZ-nek megkerik az arat, nezz csak korul.

"már többször megírták az Mz-ek, hogy a alapvetően az alkatrészek minőségével van a baj, a megfelelő minőséget nehéz megtalálni, de nem lehetetlen"

- ez igy igaz. A hazai kisipar csapnivalo minoseget nem erdemes emliteni sem. Normalis minosegu alkatreszt lehet szerezni torokorszagbol, kituno minoseget pedig nemetorszagbol. Azonban ekkor mar az ETZ messze nem olcsobb mulatsag, mint barmilyen japan motor.

GERI87 2011.08.31. 14:56:15

@Gexxx:

Kevesebb az esélye hogy pl szar minőségű alkatrész miatt 20.000 km után főtengely csere...5000-enként egyéb cumi...de nem igaz hogy nem érted mit mondok.
benzin: nem mindegy hogy 3,5 liter vagy 5 a fogy...ha már 250ccm.

"Egyébként megmondom mi a legjobb az MZ Club Hungary-ban: a társaság! Az, hogy elmegyünk túrázni"

Nincs is ezzel semmi baj, nem is ezt firtattam.

@'saztán?:

"nem a spórolás vezérli, mint itt egyes kommentezőket, az biztos."

Mi abban a spórolás hogy nem akarok szerelni, és még anyagilag is jól járok?:)
Nem akarok gyertyakulccsal túrázni.

fogash 2011.08.31. 15:13:14

@Gexxx: www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_etz_251-5050958 etz251esek 135-160eFt irányáron. 100 alatt sztem semmi sincs.

33621 2011.08.31. 15:19:49

Mi ketten két ETZ-250 vel, Debrecen-Győr-Prága-Drezda-Berlin-Rostok-Weimar-Baddoberan-Berlin-Dél NDK, (a pontos helyre már nem emlékszem)-majd onnan egyhuzamban vasárnap reggeli indulással haza Debrecenbe hétfő hajnali érkezéssel, meg 1150-Km a hátunk mögött egyhuzamban.Az összes út 4200-Km volt 1983 júliusába.
Két cimbink pedig egy-egy S51-es Simsonnal voltak talán előző évben a Bolgár tengerparton, Jugoszlávián keresztül. Az egyiknek tönkrement a külső gumija, de ott nem volt Simson csak a rendőröknek akkor, így éjjel az utcán parkoló mociból kapták ki a kereket, gondolom reggel káromkodott a szerv rendesen.

torokszultan 2011.08.31. 15:50:27

@33621: És rendőr motorjából nem volt trógerség kereket lopni?

LucziI 2011.08.31. 16:27:12

@Virago_1000: Én 2008-ba 60ezerért vettem, és mentem vele eddig 2 év alatt 10-12ezer km-t. Pontosan nem tudom, mert cserélve lett a km-óra rajta.
Pénzügyekről annyit, hogy most tankolni sincs pénzem, nem hogy túrázgatni. Azt a kevés maradékot, ami jut közlekedésre meg elnyeli a kocsi.

LucziI 2011.08.31. 16:29:25

@GERI87: hosszútávon? és meddig gyüjtögessek? Mikor össze jön egy nagyobbacska összeg, közbe jön valami fontosabb sürgősebb, mint a motorkerékpár vásárlás. Sajnos ott tartunk Magyarországon a motorkerékpárral való közlekedés abszolult luxus, kocsival is az, de ez végképp.

LucziI 2011.08.31. 16:33:21

@'saztán?: 100 alatt megveszi, rendbe rakja és simán tud egy ilyen túrát. Nagyon rendbe rakva meg a 250-es elmegy 4 literből is (elektromos gyújtás, szívó oldali membrán, stb).
Itt a költségeket úgy nézd:
-a motor vételára
-névre írási költség
-biztosítási díj
-teljesítményadó
ezeket vedd számításba és így már érthetőbb miért vannak akik még az öreg Mz-ket hajtják.

Gexxx 2011.08.31. 16:35:24

@LucziI:
Szerintem olcsóbb, mint autóval (feltéve hogy nem családdal és nagy csomagokkal teszed)
Éves biztosítás nálam 4500 körül van, fogyasztás 4 és 5 liter között (utas nélkül/utassal+csomagokkal).

LucziI 2011.08.31. 17:04:37

@Gexxx: De család, Asszony+két gyerek+ csomagok.
Motorra 2800 éves bizt+ 1800 telj. adó.
Én eddig szinte egyedül jártam ETZ-vel négy-fél körül fogyaszt kb.
Nem azt irtam, hogy nincs szebb-jobb-nagyobb. Én is szeretnék erősebbet-fiatalabbat-fejletebbet. De nincs rá pénzem. Annyi pénzből, amennyit motorozásra tudok szánni, ennyi jön össze. De elég jól el lehet vele lenni, szinte fillérekből. Egyedül ugye a karbantartásigénye több, de azt is csak becsülettel, gányolás nélkül megcsinálni és akkor nem áll meg a gép, nem kell útszélén szerelgetni.
Nekem eddig egyszer volt gondom útközbe, elektromos zárlat a saját hibám miatt.
Gyertyakulcs se kell, csak ha hanyagolod a gépedet. A TB-s cikkben is erről volt szó, ha valaki lusta meghúzni a csavarokat, ne csodálkozzon, ha elhagyja a váltókart.

GERI87 2011.08.31. 17:17:05

@LucziI:

Mindenki eldönti mi a jó neki..
Én biztos nem vennék csak azért valamit 100-ért hogy utána esetleg csomót költeni kelljen rá...már megszívtam egyszer emiatt..inkább leteszek egyszerre sokat minthogy később sok kicsivel szívjam meg.
Van rögtön egy vasad de többet szereled mint mész vele, akkor már jobb ha nem motorozol egy ideig de utána felülsz mész:)
Szerintem.

Jamesblond 2011.08.31. 17:44:06

@GERI87: A BMW nem a marketing miatt jobb az Izstől, ezt nem írtam. Viszont eltört a váz. Hopsz! Ezt nem vetted észre? Ott szívtak a semmiben egy 1200-as új túramotorral, ami az egyik legdrágább... Na ez igényel extra odafigyelést, meg ez az extra ..opás nem amikor megcseppen az oil pl az MZ-ből, vagy kell egy új gyertya.

Jamesblond 2011.08.31. 17:52:32

@Tomchy: "Az Izs valóban könnyebben ment, mint a GS1200Adv, csak csomag nem volt egy deka sem rajta."
Ja! Hány köbcentis az Izs? 250. A BMW 1200. Szegényt visszafogta kb 40 kg sátor, kaja, meg egyebek... Sajnos jól látható volt, hogy a csodafutómű, a mozdonynyomaték, a csodafék, stb... aszfalt nélkül reklámduma. Márpedig egy enduronak nem csak aszfalton kellene tudni menni. Estek-keltek a vizes füvön is.

SamuMZClub 2011.08.31. 18:07:40

Először is köszönünk minden jókívánságot és elismerést a csapat nevében :) Jó kis túra volt, igen, azért megálltunk azért tankolni 150-200 km-enként :)

Amennyi munka van némelyikünk motorjában, azt senki nem fizetné meg. A géppel foglalkozni kell és akkor soha nem hagy ott, a szoci motorok ilyenek. A jó társaság és a márka miatt csináljuk az egészet, mellesleg a túrákra várunk mindenkit, bármilyen márkával!! :)

junak 2011.08.31. 18:24:09

2006-ban én is nyomtam egy Balti tenger túrát egy 1977-es MZ ts 125-el. Oda-vissza 2500km egy kis kitérővel.

Ja: és egyetlen egyszer se volt semmi baja a gépnek.

GERI87 2011.08.31. 18:25:43

@Jamesblond:

Észrevettem, de szerinted ez gyakori dolog hogy eltörik a váza? nemhinném...
A filmet nem láttam így nemtom mi volt, hogy volt.

Azért megnézném hogy mit alkot egy IZS 200.000 Km alatt meg mit egy BMW...előbbi szerintem a vázán kívül mindent lecserél 2-szer mire teljesíti..de a váz még bírja:) fasza:)

"Sajnos jól látható volt, hogy a csodafutómű, a mozdonynyomaték, a csodafék, stb... aszfalt nélkül reklámduma"

Rendben Bubu.

33621 2011.08.31. 18:26:47

@torokszultan: Biztosan az volt, de mint fentebb írtam nem én voltam ott.Amúgy meg a kényszer nagy úr főleg a múlt rendszerben az volt egy olyan helyzetben mint az övék.Ott Bulgáriában nem lehetett a Simonhoz kapni semmit mert a boltban nem árulták csak a rendőröknek volt, úgy mint nálunk a BNW mocik.

Jamesblond 2011.08.31. 18:35:44

@GERI87: Hát akkor nézd meg a filmet Bubu, mert így azt sem tudod én miről, meg hogy te miről beszélsz. Meg szerinted a bömők csak úgy megfutnak 200.000-t. Aham... Kb 3-szor hullik szét a váltójuk addig csak hogy tudd.

PiciPeti 2011.08.31. 19:11:19

A BMW-s túrán azért ment velük szervíz kamion, stáb autó stb...

A srácok viszont csak egymásra számíthattak. Szerintem ez jóval nagyobb teljesítmény.

Egyébként vannak még hasonló hangvételű túráink... Idén pl Erdély túra ~3500km.
Komolyabb gond nélkül jártuk meg. És állítom, hogy egy modern gép nem bírta volna ki így...

Jövőre Duna-Deltához... Az 4000km lesz minimum. Voltak közülünk már Dániában is...

Azt tudom csak mondani, hogy aki odafigyel, és nem 200Ft-ból akarja megcsinálni a komplett generált, azt nem érhet komoly meglepetés... :)

GERI87 2011.08.31. 19:20:52

@Jamesblond:

"Kb 3-szor hullik szét a váltójuk addig csak hogy tudd"

Ez is biztos nagyon megalapozott saját kézből való info.

panza 2011.08.31. 19:25:23

Gratulálok a túrához!
'saztán?: Az ETZ-k ülés és kormánypozíciója hosszú távon is nagyon jó szerintem. Nekem kis ETZ-m van(125ccm) amit kizárólag túrázásra használok. Szombaton a Bihar-hegységben túráztam. A napi táv 600 km lett. Reggel 6 órakor indultunk és este 9-re értünk haza. Kényelmes motorozás, nézgelődés, pihenők, és olyan élmények, amit csak motoros túrán szerezhet az ember. Az elmúlt időszakban 5000 kilométert túrázgattam a kis géppel minden műszaki gond nélkül.

robertocrack 2011.08.31. 20:35:23

@GERI87: te érted pontosan amit írtál,és azt is amire?meg ismered is az összes okot,amiért volt a "nagy" felújítás?aligha,de az Mz klubosok többet is kiszórnak így az ablakon.....

'saztán? 2011.08.31. 20:45:34

köszi mindenkinek a válaszokat!

GERI87 2011.08.31. 21:24:09

@robertocrack:

"mint egy új "nagymotoros" szeretnék hozzászólni a tudatlan barmokhoz:ha fel van készítve év elején rendesen(nem házi gányolás,hanem saját részre végzett tudatos szerelés)az egész szezont végigviszi csak tankolással,és ez bő 40 000 km-t is jelenthet minden gond nélkül"

Szóval azért tudatlan barmok egyesek mert megbízhatatlannak tartják az MZ-t és nem vállalják be, annak ellenére hogy te 40.000-ként újítod csak fel és akkor semmi baja.

"Az én általam látott valóság az az hogy normál karbantartás mellett sok a baj vele..."

Ez a tapasztalatom meg akkor se fog megváltozni ha egyesek 3-szor megkerülik vele a földet.

Bazmeg Mz-zél, bütyköld, szeresd, túrázz...de nem barom aki nem látja be hogy ez egy jó motor.

(mérnem BMW-vel mentek...de nem baj így is kiderült hogy az IZS szarráalázza a BMW-t)

ZoleeG 2011.08.31. 21:24:25

Én 2009 őszén vettem egy közepes állapotú 250-es ETZ-t amire csak a vizsgadíjat és az átiratási illetéket fizettem ki és azóta 2010-be 5000 km-t, 2011-ben pedig újabb 5000 km-t tettem bele, ebből idén 3000 km csak erdély volt ahol 0 (nulla) hibával mentünk végig. Szóval mi, IGEN, fanatikus MZ-sek vagyunk, és IGEN, többségünknek van komolyabb 4 ütemű vasa is, de mi inkább MZ-zünk, mert így sokkal inkább megnéznek minket, mint ha egy hétköznapi motorral motoroznánk.
Bár azt hiszem egy MZ Club-os túrán minket nem nehéz észrevenni, 35-40 motorral.
És IGEN, a tavalyi "Adj 100 km-t" nevű rendezvényen ismerhetett meg minket az ország, akik ott voltak szerintem nem feledik el. Köszönet a komoly kommentekért, és megígérhetem, hogy az Mz-sek még sok-sok kilométert fognak megtenni a világ különböző pontjain.
Még hallani fog rólunk az ország.

papa33 2011.08.31. 21:33:33

Elszáll az előzőm...
Kb 1 hónapja láttam 125 Trophyt mintha most jött volna ki a gyárkapun...

Nekem 125 TS dinamós fordmérős 79-es volt (lehetett sötétkék és sötétkék közül választani), kb 86-ban adtam el tárolóhely hiányában, 60 ezer km, semmi úti szerelés (tán 2* gyertyaslussz). Nem füstölt, nem csöpögött az olaj, száraz szürkésfekete kipufogó (taknyos annak, ki nem pörgeti) 3-6000 között zöld... 3literes fogyi.
Tervszerű karbantartás: olaj, gyertya, megszakító, légszűrő, 1* szénkefe csere.
Napi rekord 400 km és nem éreztem elfáradtam volna.

Jamesblond 2011.08.31. 21:33:43

@GERI87: A te 200.000-d viszont az? Saját magad is megkérdőjelezed. De én láttam a filmet, te meg nem. Te v.mi BMW fun lehetsz, ha valaki mást gondol, már támadsz is. A film nem BMW reklám film, nem BMW pocskondiázó film, csak egy dokumentum film, amiben 2 új 1200-as dög majdnem minden napra tartogat v.mi bütykölni valót. Nem én találom ki, itt a fórumozók is sokan látták. De van a környezetemben egy GS-650. Nem a megbízhatóság szobra, de le sem írom mik vannak vele, szerintem te nem hinnéd el. Láss messzebb a BMW logótól, nem attól megy sokat egy gép, mi van ráírva.

papa33 2011.08.31. 21:38:09

Az lehet, hogy ezeket, mint a 2T Trabit, mára a jó alkatrészek hiánya öli meg. Végefelé volt trabi főtengely, ami elment 10 ezret, én meg a gyárival majd 100.000-et, de lehet még az új tulaj tovább is hajtotta.

GERI87 2011.08.31. 21:43:55

@Jamesblond:

Nem szeretem különösebben a BMW-t, valszeg nem is lesz, de jó motornak tartom őket, mint sok mást is..

Senki nem mondta hogy nem úgy van ahogy mondod és nem tört el, nem törhet el a váza...de nem kéne ebből levonni azt hogy szar...vagy nem jó arra amire való.

Én meg az agyon istenített japán gépekről tudnék mesélni...hogyhogy nem...ahányat ismerek mindnek volt valami baja..el se hinnéd:)

GERI87 2011.08.31. 21:48:41

@Jamesblond:

"A te 200.000-d viszont az? "

Miért ne lenne?
Más olcsóbb gépek is elmennek mamár 100.000-t....pláne ha arra tervezték hogy ide Jeruzsálem meg vissza:)

'saztán? 2011.08.31. 21:52:55

@Jamesblond: lehet, hogy geri beújított egy bömbit és ezért lájkolja annyira. nézzük el neki, hisz másoknak is elnézzük.

nekem sem mz (már volt kettő), sem bömbi nem kéne (volt egy). ha meg azt akarom, hogy megnézzenek, akkor mondjuk bukósisak helyett egy műanyag biliben fogok motorozni. de igazából nem szeretem a feltűnést.

Jamesblond 2011.08.31. 21:53:01

Az olcsóbb gép koránt sem biztos hogy xarabb. 200.000-t nem megy a bömő váltója, se lehajtása. Soha senkinek, akinek igen, az a sztenderen motorozik.

'saztán? 2011.08.31. 21:54:17

@GERI87: ne tagadd, hogy bmw tulaj lettél! :)

'saztán? 2011.08.31. 21:56:06

@Jamesblond: "200.000-t nem megy a bömő váltója, se lehajtása."

sem a kuplungja. az is 100e ft felett van gyári cuccokkal, szerkezetestül...

GERI87 2011.08.31. 22:09:49

@Jamesblond:

Én erről tudok, de ha nem akkor nem....nem fogok vajúdni emiatt:)

@'saztán?:

"mindenkit meg kell hagyni a saját hitében":)

Azt hiszel amit akarsz..lehet HD-m van:)

Jamesblond 2011.08.31. 22:10:50

@'saztán?: Goldwing, Pan European, VFR, Transalp... stb... És nem Hondám van, de ha a sok probléma mentes km a cél, valahogy nekem ezek jutnak eszembe.

We make the world a better place 2011.08.31. 22:15:03

CubE BMW-je túl van az 1000000km-en. :-)
Sokat motorozva a fogyasztás miatt a 4T előnybe kerül. Egy dízel túragép még jobb lenne. De úgyis jönnek az elektromos gépek...

GERI87 2011.08.31. 22:24:41

@We make the world a better place:

CubE maga a BMW!

"De úgyis jönnek az elektromos gépek..."

Na az lesz az igazi cafe racerezés: a kávézóig meg vissza aztán mehet a konnektorba:)

Az emisszió miatt előbb a kompresszoros, turbós pörgő kis szarok jönnek.

Dízel? de csak ha 2T.

www.youtube.com/watch?v=IvVoJw1LUmY&feature=related

GERI87 2011.08.31. 22:31:52

@'saztán?:

ha te mondod:)

'saztán? 2011.08.31. 22:33:53

@GERI87: nem csak olvastam róla. :)

GERI87 2011.08.31. 22:52:34

@'saztán?:

Ha vén leszek olyat veszek....addigra már olyan cirka 800.000 Km-nél úgyis generálozni kell a...

DénesMZ 2011.09.01. 06:33:32

Sziasztok, szeretnék hozzászólni, mint a túra résztvevője.

Köszi a gratulációkat.
Mindenkinek igaza van, de senkinek sem annyira. :) Szóval mindegyik félről fel van nagyítva. Ezekkel a szerkezetekkel tényleg foglalkozni kell, és csak az értő tulajt fogja messzire vinni. Tényleg csöpög, tényleg lassabb, és tényleg többet eszik mint egy mai. Akkor miért? Mert ez nem egy steril gép! Több akció-több élvezet-több maradandó emlék. :)

BMW váztörés:

Az megvan amikor David Bynan 77 ezer km-es!!! motoros túráján (MZ TS 250/1) eltörött az MZ váza? Szóval akkor már van ismerünk 2 gagyi, váztörős ócska motort. :)

Forrás:
www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=73:egyeb&Itemid=100029

David Bowman 2011.09.01. 12:26:47

@SamuMZClub: Szevasz Samu! Olyan 251esem van mint neked. Még a metálfény is olyan, csak az enyém bordó.
Amig 12 fok fölött van reggel 5kor, akkor azzal járok dolgozni. Az oda - vissza 50-50 km. Ennyi elég is belőle.
Szétrázza jobb kezemet. Különben Babettától az ezres BMWig mindenem volt, és mindegyikkel ugyanez volt a bajom.
Azért vettem ilyet, mert olcsó (155E) elég nagy, jól el lehet ülni rajta, szép, és könnyű. A nagymotorokkal az volt a bajom, hogy nem lehet 250 kiló alatt megúszni. Aztán tologatni kell, megfordítani, ilyesmi. A kicsik meg nem jók, mert autópályán járok. Optimális megoldásnak tünt a 20 éves ETZ251e. Nem is bántam meg.

GERI87 2011.09.01. 13:14:40

@'saztán?:

...a motorkerékpárt;)

David Bowman 2011.09.01. 14:08:37

Lehet hogy van 20E km is.
Vettek 1 új IZSt, és most figyelj:
A rajta motorozó Claudio elmondja, Mongólia közepén, a földúton, hogy mennyire alkalmasabb motor ez, minta bömös, am,ivel eddig jött. Mert könnyebb, és leér a lába. Mint 7.25 körül láthatod, az ő motorja is meg van pakolva.
Saját tapasztalatból ugyanezt mondhatom. Ha arra indulnék, én is inkább IZSsel mennék. Nem is idegesítene a "rosszul működik az ABS" lámpa.

GERI87 2011.09.01. 15:06:03

@David Bowman:

Mit csinálsz az IZS-el ha autópályázni kell, 2 személlyel, csomagokkal, ha leér az alja...ha beszarik, meszorul az egész, törik, gondolom IZS alkatrész ugyanúgy nincs Tanzániában mint BMW...?

A dobfék, a tizenlóerő, a gumi, futómű....felesleges is sorolni miért nem mennek világ körüli túrára IZS-el..

Halastóra járni is kényelmesebb Shwarbleval mint BMW-el..na.

GERI87 2011.09.01. 15:11:52

Biztos mindenki a nagy bajor átbaszás áldozata hogy évtizedek óta GS modellekkel járja a világot..meg KTM-el, Tenerékkel...mikor ott az IZS...sőt a MINSK amivel át lehet szelni Vietnamot....sok megtévesztett birka...

kkrampusz 2011.09.01. 16:13:42

Sziasztok!
Szerintem az élmény nem függ össze a motor típusával, a vételárával meg pláne. Aki spórolni szeretne, járjon gyalog, bár a cipőtalp sem olcsó manapság. Igazából ők élvezték a túrát, motoroztak, áldoztak rá, véghezvitték.Azt hiszem senkinek sincs joga, hogy kétségbe vonja az igazukat. Mindegyikünknek van valami bogara,de ettől még viszonylag kevesen vagyunk lököttek. Csak így tovább! (Ja, nekem nem MZm van, deettől még tetszik a hozzáállás)

David Bowman 2011.09.01. 17:36:45

Te geri!, én nem basztatni akarlak, de tényleg a nagy BMWs átbaszás áldozatai. Az igazi világjárók Yamaha xt 250essel mennek. (Különben az eddigi kedvencem az 1000es BMWm volt.) A KTM nem baszik át, de ok nélkül drága. A mainszteam motorgyárak közül az 1etlen, ami néha jó irányba is megy.
Ne nekem higgyél, hanem a faszinak, aki rajta ül. Nézd meg a következő részt is. A 2 BMWs esik - kel, ott ahol a 140 kilós (és 1000$os)IZS vígan átpöfög.

GERI87 2011.09.01. 18:27:38

"Az igazi világjárók Yamaha xt 250essel mennek."

Baszki attól függ kinek mi a szempont, igény, lehetőség, attól függ ki hogy akar világot látni...

Egy csóró japán srác aki kísérleti nyusziként keres pénzt az útra nem fog BMW-vel menni nyilván..

Aki a saját határait is szeretné feszegeti az sem...

Azt az XT-t nem pakolod meg úgy, a BMW nehezebb...stb.

De tudom: mindnek alternatívája az IZS:)

Menjél azzal, vedd fel, tedd fel Youtube-ra...örömmel megnézzük.

David Bowman 2011.09.01. 18:30:16

Szóval: A nagy "túramotorok" - mint a mellékelt videó is mutatja - nem alkalmasak túrázásra. Viszont jól lehet rajtuk pénzt keresni, és meg lehet nyerni vele a Dakart. Ahol mellesleg nem túráznak, hanem jó fizetett vér profik DOLGOZNAK meg a pénzükért. Mint látható, jól dolgoznak. Te is elhitted, hogy jól esik a hóembernek a meleg víz. Nem hiszel a szemednek, inkább a BMW reklámszlogeneknek. Különben is: mit is keresne 1 világjáró az autópályán? Az legfeljebb eszköz. A világ az autópályákon kívül van.

David Bowman 2011.09.01. 18:42:16

Nem kell felvennem, itt van:
www.youtube.com/watch?feature=fvwp&v=qGe3soKIEyU&NR=1

8.48nál nézd meg. Itt vagy 5 percen át arról van szó, hogy nem lehet a BMWkkel átkelni a kátyúkon. ( Ez is 1 BMW által fizetett reklámfilm.) Az operatőrnek lett izse. És láss csodát: az ő megpakolt motorja a túloldalon van. Néhány ilyen kockát sikerült a rendezőnek bennehagynia, valahogy elkerülte a reklámozók figyelmét.

David Bowman 2011.09.01. 18:46:18

@GERI87: Mit csinálsz...

Kidobom, és veszek 1 másikat. Olcsóbb lessz, mint a BMW ABSes, hidraulikus fékjét megjavítani.
Villantani: BMW
IGAZIBÓL túrázni: A 125 ös MZtől a 6milás KTMig bármi, csak könnyű és 1xű legyen.

GERI87 2011.09.01. 18:46:29

@David Bowman:

"A nagy "túramotorok" - mint a mellékelt videó is mutatja - nem alkalmasak túrázásra."

Ha az ember mindenképp a patakmederben akarja letolni a túrát akkor valóban nem a legideálisabb, de szerintem te máshogy definiálod a túrát.

"Különben is: mit is keresne 1 világjáró az autópályán? Az legfeljebb eszköz. A világ az autópályákon kívül van."

Egyrészt szerintem kurvára nem...miért ne lehetne autópályán is falni a Kilómétereket ha nincs kedvem egy dögunalmas szántásban döcögni, vagy minél hamarabb oda akarok érni ami tényleg érdekel is...

Csak az a túra ha nem látsz aszfaltot?
Ne röhögtess már.

Másrészt meg a BMW meg hasonló társai ha nem tudnád arra is van hogy oda is jó legyen...szerintem te olyasmit vársz el tőle amire épp emiatt a többcélúság miatt nem képes...az IZS-ed ott csődött mondana, de még egy XT sem a legjobb.

Majd megnézem hogy mit csinálsz vele ha nem tudsz bemenni a földútra mert a tulaj rádküldi a rendőrséget...vagy csak a harmadik világbeli kovájgás számít túrázásnak?

David Bowman 2011.09.01. 18:54:16

XT 25 megengedett terhelhetősége:173 kiló
BMW R100GS PD:184 kiló. Mellesleg a sima R100 GSnek 210.
ETZ 251: 184,5 kiló.

GERI87 2011.09.01. 18:55:10

"A 125 ös MZtől a 6milás KTMig bármi, csak könnyű és 1xű legyen. "

Igen, a KTM-et én is írtam, de az meg másra nem jó.

Te látom mindenképp sárban dagonyázva akarod végigjárni a világot busmanoktól vett roncsokkal, 30-as átlagtempóban..:)

GERI87 2011.09.01. 18:58:40

@David Bowman:

Azért nem mindegy hogy hány lóerőt pakolsz meg 200 kilóval....egy MZ 180 kilóval mit alkotna szerinted? ha 1-es 2-esbe akarsz nyomulni a sárba vagy a kapaszkodó sávban akkor hajrá...

David Bowman 2011.09.01. 19:00:07

@GERI87:Hát,igen. Ebből tényeg ez jöt le. Pedig nem. Az is túrázás. Csakhogy a BMW (is) qúúrwára nem ezzel reklámozza ezt a gépet, hanem pont az ellenkezőjével. Valójában ez a gép nem több célú. Ez 1 jól eladható, alkalmatlan országúti cirkáló. Arra meg sokkal jobb az öreg R100 RT. Vagy bármelyik K100as.

David Bowman 2011.09.01. 19:03:13

@GERI87: Eszembe sincs. Amikor utoljára hosszabb útra mentem, Yamaha XJ 900assal voltam. Különben a Retyezát tetején, ahova azt hitték, hogy helikopterrel tettek le. Úgyhogy én tapasztalatból írok.
Na, csak akoor folytatom a témát, ha valaki mást is érdekel.

GERI87 2011.09.01. 19:08:22

@David Bowman:

Azért a BMW több célra is megfelel mint pl egy IZS...arra meg hogy mit reklámoz...leszarom...a sampont is leoltod mert nem lett 3x vastagabb a hajad és nem bocsát ki fényt?...mindenki eldönti mi a jó neki...ha országúti túrát akarok, sok cuccal, némi földúttal akkor jó a bajor is.
Ha nem akkor más....

GERI87 2011.09.01. 19:10:12

@David Bowman:

Azért járnak motorral mert csórók és ezt tudják megfizetni.
Mint nálunk az 50-es 60-as évek...

RR_ZOZY 2011.09.01. 19:15:21

Hali!

Gondoltam hogy lesz "dunnyogás" a hozzászólások közt :-)

Én aki 8 éve MZ-zek, azt látom hogy egyesek egész egyszerűen irigyek, olyanok akik a csilliókba kerülő vasaikkal sem mernek 50km-nél távolabbra menni, meg a gumijuknak csak a közepét vették meg (gondolom mert a többit nem használják). Meg akik lesnek mint a lukinyúl amikor a Mátrában a festékes kantáros munkásgatyás szaki kikerüli őket kívülről a kanyarban ETZ-vel.

Az MZ igenis jó motor, mi tavaly, idén bejártuk Erdélyt, idén még Lengyelben is voltunk az Mz Club-bal. A srácok meg Törökben, pedig elhihetitek hogy kopottas napi használatú gépeikkel mentek, nem készítgették hónapokig a túrára.

Az enyémbe belecsaptam 46ezer km-t de még nem láttam a belét mióta megvan. Hetekig nem is látom sokszor nemhogy szerelgessem....és SOHA nem hagyott ott sehol!

Nos nehogy besértődjenek a modernebb motorok tulajdonosai, nem azért írom, persze van újabb, jobb, keveset fogyasztó stb. amivel szintén élmény az élmény. Én sokat túráztam bobberes/chopperes csapattal is, nem volt bajunk egymással sohasem...

Üdv:
Zozy Kaposvárról

David Bowman 2011.09.01. 19:27:38

Tessék:
www.youtube.com/watch?v=Jcgb1EGXzeE&NR=1
Az 5. percnél a 3 napos IZS váltója megadja magát. 2 arra autózó mongol paraszt 1 kalapáccsal megjavítja.

GERI87 2011.09.01. 19:38:40

@RR_ZOZY:

Azért MO-on is túrázhatnátok néha...mondjuk a Dunántúlon...mert valahogy nem nagyon látni lealázós megatúrázó nemlerohadós kanyarvadász MZ-st;)

GERI87 2011.09.01. 19:39:28

@GERI87:

Bár lehet az a baj hogy csak 49 Km-es túrákat csinálok:)

RR_ZOZY 2011.09.01. 19:59:14

Hali Geri!

Na hiszen most túráztunk Becsehelyen (Zala megye) a hétvégén, meg jómagam is dunántúli volnék :-) Ez a nagy (illetve kis) számok törvénye, azért nem látsz ilyet mert már nem sok van. Ám a kanyarvadász maestro nem én volnék de van a csapatban akár kisTZ-s is aki simán megizzasztja a népet a hegyen....és nem csak a többi MZ-st.

Átlag havi egy túra van szezonban, esetenként 40 MZ is összejön, a hegyen sem szoktunk cammogni DE a kanyarvadász nem én volnék :-)

Gexxx 2011.09.01. 20:14:19

@GERI87: Dunántúlon is túrázunk...
Idén Bakony, Mecsek, Zala túrák voltak, most hétvégén Vértes plusz az egyéb önszervezett motorozások...

Szívesen látnánk még Téged is, csak sajnos a hozzászólásaid alapján szerintem cikinek éreznéd

GERI87 2011.09.01. 20:19:03

@RR_ZOZY:

Hát nem sok MZ-st látni az biztos...de úgy általában motoros is mintha kevesebb lenne manapság...talán a 82-es ahol mindig vannak...

wetzla-mz 2011.09.01. 20:20:40

Azoknak, akik ócsárolják az MZ-t: Igenis kell egy kicsit ismerni a motort, ha netán gyertyát kell cserélni:-) Az előző MZ-mel (a pirossal, amit az MZCLUB-osok olyannyira hiányolnak) kb. 10.000 km-t mentem hiba nélkül, utána gyertya csere. Közben csak olajcsere volt. A mostani is a helyes beállításokkal megy szerelés nélkül. A 49 km-es túrákról csak annyit, hogy a túra sohasem volt 560 km alatt. Ekkor csak egy naposon voltam. A leghosszabb túrám péntek-vasárnap B.A.Z. megyében 995 km volt, hiba nélkül. Én pl. csak Magyarországon túrázok, néha egy kis kanyar Szlovákiába, Szlovéniába, de zömmel itthon.
Tehát csak ne fikázzátok az MZ-t.

Üdv:
Attila Bátaszékről.

GERI87 2011.09.01. 20:21:35

@Gexxx:

Nem érezném cikinek, csak nem vágyom az MZ-s életérzésre...és talán nem is értem:)

RR_ZOZY 2011.09.01. 20:22:52

@Gexxx: Ezt be kell linkeljem merthogy a Vértes OFF ROAD ahogy Alfa adja elő:

www.youtube.com/watch?v=Sf5ryXnjbyI

RR_ZOZY 2011.09.01. 20:27:06

@GERI87: Na látod, nem vágysz az életérzésre és nem "érted" mégis megideologizálod :-)

RR_ZOZY 2011.09.01. 20:29:04

Wetzla pirosa tényleg jól lépett! Pedig ketten felpakolva a fiával Gergővel...és mindketten 50 kiló felett mozognak :-)

GERI87 2011.09.01. 20:31:07

@wetzla-mz:

Fikázás?
csak egy nagy szakadék van a vélemények, tapasztalatok között....ennyi:)

GERI87 2011.09.01. 20:32:49

@RR_ZOZY:

Meg hát, mindenki megideologizálja hogy mit miért (nem) csinál:)

RR_ZOZY 2011.09.01. 20:44:10

Az Mz is olyan mint a foci, mindenki ért hozzá, az meg a legjobban akinek pl. sosem volt. Nem hiszem hogy bármelyikünk azért Mz-zne mert mazochistán vágyik szerelni. Mi teljes értékű túramotorként használjuk.

GERI87 2011.09.01. 21:14:16

@RR_ZOZY:

Ahogy egy kommentben jól megfogalmazták:

"arról van szó, hogy törődést, szaktudást, leleményességet kíván meg a gazdájától. mi van azokkal, akiknek nincsenek meg ezek a tuljdonságok, csak használni akarják a vasat? szerintem, azoknak jobb egy olyan vas, amit csak időszakos szervízre kell hordani."

Ennyi a lényeg szerintem...

A márkafanatizmussal és a nosztalgiával az a baj hogy sokszor jönnek a Mr. Anderson féle regék:

"2-szer cseréltem karosszériát, 3-szor motort...de a gumik és az ablaktörlő még a gyáriak...mert vigyáztam rájuk!"

David Bowman 2011.09.01. 21:22:02

@GERI87: Én sem. Dolgozni járok vele.

DénesMZ 2011.09.01. 22:58:08

Sokunknak van MZ mellett nagymotorja. Hosszú túrára mégis MZ mellett esik a választás, pedig drágább! (fogyasztás+olaj)

Ebben semmi mese, vagy nosztalgia nincs. Egyszerűen több élményt ad, elevenebb az egész.

Mondjuk nekem MZ mellett csak másik MZ van, de én márkafanatikus vagyok, nem tagadom. :)

torokszultan 2011.09.02. 09:04:50

@DénesMZ: Mit jelent az, hogy elevenebb? Azt, hogy büdösebb? Vagy azt, hogy mindi9g van mit szerelni? :-) mert azt semmiképpen nem jelentheti, hogy maga a gép elevenebben mozogna, mint modern társai.
:-)

Ez az egész egy sima hitvita. Nektek tetszik az az "életérzés", amit az emzézés közvetít, másnak meg nem. A fiam végigjárta a lépcsőfokokat (ahogy én is), 2 szezon Simson, 2 szezon ETZ és 4 éve BMW. Visza nem tudnám ültetni a másik két németre. És őt is megértem, mert nekem is jó az én bajorom.

El kell ezt fogadni, értelmetlen bárkit is győzködni. Én örömmel látlak titeket az utakon, jópofák vagytok, kívánom, hogy sokáig színesítsétek a motoros palettát. Egy valamit nem kívánok: mögöttetek menni, mert kurva büdösek vagytok! "Életérzésileg" :-)

hevizms 2011.09.02. 18:37:27

"Ez az egész egy sima hitvita. Nektek tetszik az az "életérzés", amit az emzézés közvetít, másnak meg nem."

"El kell ezt fogadni, értelmetlen bárkit is győzködni. Én örömmel látlak titeket az utakon, jópofák vagytok, kívánom, hogy sokáig színesítsétek a motoros palettát."

Ennél jobban nem is lehetne rávilágitani a lényegre.
Teljes mértékben igazad van és köszönjük mi Mz-sek hogy igy látod.

hevizms 2011.09.02. 18:41:29

Itt egy kép.Ma fotóztam.Német úriember Japán motoron.
Na de a pólója kéremszépen.
Az meg Mz:)
postimage.org/image/2liqwphb8/

bh pearl 2011.11.02. 08:18:57

Elszomorít ez a sok tudatlanság, amit itt olvasok.
Leszólni az mz-t? Miért? Miért hasonlítja össze bárki is egy bmw, vagy izs el össze? Mondjuk ha egy mz –t egy bmw vel kell összehasonlítani, akkor azért az nem kis dicséret!

Mondjuk, azon csak külön röhögök amikor azt írja bárki is hogy 100 000 ft alatt van etz.
Hát nincs.
Az én etz-m kb. 360 000 Ft ban van benne.
A másik három mz-m kb 250 000 be darabonként!
Adjam össze az árát, írhatná valaki aki spórolna. Jó. Millió felett van bőven! /ha az ot s rendszámokat beszámoljuk, akkor le sem merem írni mennyibe!/
Mégis elmondhatom hogy nem adnám oda egy 1 db pl. 1,3 millióba kerülő bármilyen motorért sem az egészet!

Üzembiztonság:
sose romlik el. Ez van. A negyven éves trophy mz –vel is gond nélkül lenyomtam pár ezer reggeli indulás, esti érkezés túrát, volt hogy napi 500 km ugrott bele, mondjuk 4 napig egymás után, és gyertyát sem kellet cserélni.
Az etz ugyanezt tudja. Felülök rá, és megyek. Igaz csak max 95 utazóval, de élni is akarok, és látni is.
Mindek menjek 150 et halálfélelemben?

Ez a leszólósdi nekem kicsit olyan, mint a travelen a Trabant túra, az értelmi fogyatékosok klubjában. Eleve letörtem volna kezét, amikor felcsavarozta a 2 két pótkereket a kocsi oldalára, aztán adtam volna a konzum idióta fejének két pofont amikor röhögve csodálkozik hogy van benne 2 gyertya, az meg mire való???

Szóval elismerés a 3 embernek, aki Törökországot célozta, és megtette.
Aki leszólja, csinálja utánuk, bármilyen motorral.

bh pearl 2011.11.02. 08:53:26

csak hogy mutasson valaki olyan videót amiben egy bmw ezt tudja.

www.youtube.com/watch?v=8EBVDSSDfCE&feature=related

rt rider 2016.06.13. 13:09:53

Most botlottam ebbe a nagyszerű leirásba.A kommentek láttán eszembe jut a villamos és torony versengése....Nem tudom,ki hogy van vele,de nekem nem az a motoros,aki dűti a mellét,a szalonból kitolt csilivili gépével,és ő rögtön naaagy motorosnak tartja magát,(Eseleg egy nyolcast sem tud megcsinálni,két személlyel végképp nem)hanem aki azzal jár minél többet,esetleg a mindennapokban is.Vagy K.G.Zoli bácsi,aki pedálos Simsonnal a Balti tengert megnézte tavaly. Minden szerelgetés nélkül.És többször Németországot is....Na de vannak akik cbryzfgsxrchopperbobber stb gépeikkel a hátuk mögött mindenkit lenéznek száz ló alatt...,holott a lovuk 335 napot pihen évente.... Gratulálok az MZ Klubos túrázóknak!

Friss topikok

  • Bystrica: 118as véget egy jobbacska 125ccm robogó is tud. 100-110es utazót akár 3 literrel is. De 80nál a 2.... (2017.06.06. 13:09) A megoldás: robogó helyet robogót!
  • VALAKI1969: Amikor odáig jutottam a szövegben (3. mondat kb.) hogy "Besztercebányáig semmi érdekes", és eszemb... (2017.05.15. 06:16) Kanyar kell? Irány észak!
  • merekÉn?: Nem mondod? Sokan güriztek akkoriban a puszta megélhetésért. És nem volt keretük, meg idejük az á... (2016.12.12. 01:35) Harminc éve folyamatosan ácsol
  • rt rider: Most botlottam ebbe a nagyszerű leirásba.A kommentek láttán eszembe jut a villamos és torony verse... (2016.06.13. 13:09) Törökméz, MZ-n szopogatva
  • Wolfram: Mekkora amatőr lúzerség már egy újságírótól, hogy egy több részes cikkbe nem teszi bele a folyatás... (2016.03.13. 13:39) Szuperálom, vagy szamurájkard?

Hirdetés