Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Honda és öheg?

Viszonylag nehéz időszakot zárhat le a szerkesztőség. Fellélegezhetnek, mert már nem keresek motort, nem szívom tovább a vérüket, vettem egyet. Egy 94-es Hondát, szigorúan közlekedési eszköznek. Ha ezres lenne, 145 lóerős lenne. De ez csak 250-es. Mégis, mindenki átkozottul lelkes.

Az egész ott kezdődött, hogy az előző lakó elég vacak fürdőszobát hagyott rám. Rózsás csempe, ócska kád, kusza elektromos rendszer. Még kézmosó csap sem volt, a zuhanyrózsát lehetett a mosdókagyló fölé rögzíteni, úgy-ahogy. Továbbá elfelejtett fűtésről is gondoskodni.

Időközben megnősültem, gyerekem született. Amikor a baba már nem fért el a kis kádban, a fürdőszobában kellett fürdetni, ami, télen olyan edzettséget és immunrendszert feltételez egy másfél éves porontytól, amivel nem rendelkezik. Szóval, a fürdőt fel kellett újítani, sürgősen.

Interurbán érkezett

Nem tűnt túl politikusnak, de a riasztó csempe-, vízcsap- és kádszámlák rémének feltűnésével párhuzamosan megkezdtem az aknamunkát otthon, hogy megágyazzak a leendő motorkerékpáromnak. Mert szükség van rá, kétségtelen. Amióta az Index elköltözött Óbudára, kész vagyok. Előtte már jártam öt évig a környékre dolgozni, utáltam, de az legalább a Hajógyári-sziget volt, fákkal, madarakkal, tágas parkolókkal és éji rovarok tömkelegével.

Ez viszont a Flórián tér, a paneldzsungel közepén, aminek egy csepp vonzereje sincs – ahogy parkolóhelye sem. Hogy még jobban szeressem, Pesterzsébetről valamelyik hídon és a Budai Alsó rakparton kell ide jönni, ami jó dolog éjjel, hajnalban, meg délben. Csak amikor munkába kéne jönni, vagy haza kellene menni, akkor borzasztó. A távolság indokolta húsz percből valahogy negyvenöt-ötven perc lesz.

Feltéve, hogy nincs nagy szívás. Ha van, akkor még több idő. Ami napjában kettővel szorzandó.

Gyönyörű, nem?

A feleségem okos asszony: tudja, hogy nem kell kapálózni, mert úgyis azt csinálom, amit akarok. Szerencsére Columbóné asszony egyszer eljött velem kocsival, és döbbenten ülte végig azon a peches reggelen, ahogy a combos dugókon át beérve, még negyedórán át parkolóhelyet keresek. Ahonnan már csak pár perc séta az iroda.

- Te ezt minden nap végigcsinálod, szegénykém?! – kérdezte szánakozva. Láttam, hogy sokat nőttem a szemében, hogy mindezt sirámok nélkül, nap mint nap nyomom.

- Hát igen... – bólintottam, elcsukló hangon.

Arról persze kussoltam, hogy ilyen káosz még az életben nem volt, mint aznap, de ennyi szerencsém nekem is lehet egyszer.

Végül megszületett az alku. Ha felújítottuk a fürdőt, vehetek egy motort.

Eleinte négyszázasokat nézegettem, japán belpiacos Yamaha XJR-t és Honda CB-t, de a legjobb vételeket elvitték gyorsan, pedig még tél volt. Akkortájt még négyszázezer forint körül megvehetők voltak. Aztán kisütött a nap, és kezdtek elszállni az áraik.

Ilyesmiket nézegettem. 4-600 köbcenti, meztelen, vagy félmeztelen bringában

Ezekkel a belpiacos modellekkel állítólag van egy gond. Az alkatrész. Minden beszerezhető, de benne van a kalapban, hogy vagy iszonyat drága lesz, vagy lassú. Esetleg mindkettő. Mondjuk áll a motor pár hónapot. A szezon is pár hónap. Például, az XJR 400-as Öhlins hátsó lengéscsillapítói nem igazán könnyen felújíthatók, vagy az eredmény nem tartós. Újonnan: párja 400 rugó. Ha nem állítható, akkor csak 200. Vagy bontva olcsóbb, de az is meghalhat hamar.

És persze, ahány embert megkérdeztem, mindenki mást mondott. Ne vegyél ezt, mert negyvenezernél megcsapágyasodik. Vagy mert nem negyvenezer, csak ennyire tekerték vissza; vegyél amazt, mer az endúró és örökélet; vegyél kardánosat, mert csak az a jó; ne vegyél kardánosat, mert ugyan nem kell fújni, de ha valami baja van, akkor... Röviden, ha az összes ismerős tanácsainak eredője: gyakorlatilag nincs a Földön olyan motor, amit szabad lenne megvenni.

Az nyilvánvaló volt, hogy a futásteljesítmények legalább annyira valósak, mint az autóknál. Semennyire. Istenem, hogy itthon a tizenöt éves motorokban csak 20-30 ezer km van?! Kizárólag. Esetleg, ha már benne vannak a 16-17-ben, akkor már lehet 35 ezer. A negyvenezres álomhatárt úgy huszonöt év táján lépik át az itthoni, de még az olaszból frissiben behozott motorok is.

Izé. Ennyire nem rövid a szezon. Vagy csak gyönyörködnek bennük a garázsban?

Mindegy. Különben is, rohadjon meg mindenki.

13 ezertől piros...így jön ki az a sok lóerő

Egy dolog volt biztos. A motornak nem kellene 600-650-esnél nagyobbnak lennie, az én tudásomhoz teljesítményből pedig elég 50-60 ló. Erzsébettől Óbudáig biztos. A 125-ös viszont kevés a hektikus pesti forgalomba, legalább 250 köbcenti kell. Ja, és még egy fontos dolog! Úgynevezett motorkerékpárt akarok, nem szupermotót, endúrót, choppert, triciklit. Mint kiderült, ezeket a hirdetési oldalakon össze-vissza kategorizálják nakednek, klasszikusnak, túramotornak, sport-túramotornak, túra-sportmotornak, és persze van pár hülye hirdető, aki még ezekből sem tudja kiválasztani  a megfelelőt. Berakja az XJR endúrónak, meg hasonlók.

Pedig nem szeretnék bonyolult dolgokat. Egyszerűen legyen két kereke, ülése, kormánya, normálisan lehessen ülni rajta, ne csináljam össze magam, ha arrébb kell tolni, és elférjen a kocsisorok között. Nem baj, ha van rajta egy félidom. Ha nincs, akkor majd rakok rá plexit. Ennyi.

Aztán elkezdtem számolgatni. Ha 450 ezerig nézelődök, azt talán le lehet alkudni 400 közelébe. És akkor még az átírás, meg eredetvizsga, forgalmi, kötelező...még vagy 50 rugó. Persze, ha nem kell vizsgáztatni, láncszettet cserélni 40-50-ért, meg gumit majdnem ennyiért. Nem ártana venni egy motoros kabátot sem, zárat, táskát, láncspray-t. Szóval a végén a félmillió környékén leszek, várhatóan felülről.

Ekkor jött el a pillanat, hogy ki kellett fizetni a fürdőszobát.

Hirtelen úgy éreztem, hogy nem kell 600 köbcenti, még 400 sem. Elvégre nem Alpok-túrákhoz kell a motor, csak a városban elszaladgálni. Túl régit (20+) nem akartam, robogót sem, így a köbcentiből kell engedni.

Ő lesz?

Ekkor tűnt fel a Honda VT250-es. Szimpatikus volt, mert V2-es, ami azért több az egynél. A sornégyes 250-eseket állandóan üvegelni kell, aszondják, ez viszont relatíve nyomatékos. Valamennyire menni is tud, elvégre (forrástól függően) 36-38 lóerő, ami alig kevesebb a négyszázasok 50 lóerőjénél. Szép technika, összesen négy vezérműtengely, nyolc szelep, vízhűtés. Ráadásul ez a Xelvis nevű alváltozat, aminek van egy kis idom is az elején.

Igaz, ez is japán belpiacos. De ne legyünk telhetetlenek, legalább vidéki a gép, munkába járásra használták. 1994-es, itthon 2003-ban helyezték forgalomba. Stílusosan a Penny Market előtt fotózták le, a kínálati ár 350 ezer Ft. A hónom alá csaptam Lidl-gazdaságos sisakomat, meg egy volt kollégámat, Danit – az egyetlen embert, aki nem „ne vegyél...” kezdetű mondatokkal beszélt. Az ő kedvenc szavajárása a „feltétlenül nézd meg...” volt. Hát ezért.

Munkába járt eddig is

Lementünk autóval, péntek este. Még világoson alaposan meg tudtuk nézni, bukásnyom nuku, szivárgó teló nuku. Ellenben mindene gyári, még a kipufogója is. Nem ordít, de jó a hangja. Kicsit álmosan veszi a gázt alapjáratról, de amúgy rendben van, van két apró horpadás a tankon.

A kipufogó EREDETI!

Meglep, hogy mennyire motorszerű. Fényképről elég pilinckának tűnik, mert az idom miatt hosszúnak látszik., de az életben egészen jól megtermett jószág: ezt leginkább annak köszönheti, hogy 16 literes a tankja, szinte akkora, mint a négyszázasoké. A nyereg alacsony, leér a sarkam.

Mint egy motor. Bár Csikós átütne pár lemezt a dobban, szerinte halk

Előbb Dani viszi el kipróbálni, szerinte jó, bár laposak a gumik, és a lomha gázreakció karburálási gondokra utalhat. Az eladó által mondott, minimum 5,5 literes fogyasztás is. Én már sötétben ülök rá, elég rosszak az utak a faluban, de azt legalább érezni: rugózik. A tompított úgy 10-12 méterre is elvilágít, de ezt leszámítva kifejezetten tetszik. Eldöntöttem, ez kell nekem. A választás mellett szól az is, hogy a tulaj nem tudott a 130 feletti szélvédelemről beszámolni, mert nem szokott annyival menni. Pedig ennyi lóból megfutná, bőven.

Rövid alku következett, végül 335 ezerben egyezünk meg.

A gumijai inkább öregek, mint kopottak

Csak pár nappal később tudtam érte lemenni, vonattal. A sporttáskámban a kölcsön motorosruha, meg pár csavarhúzó, hogy majd be tudjam állítani a lámpát. Az anyagiakat és a papírokat gyorsan lerendezzük, átöltözök és elindulok. Azóta a kerekeket is felfújta az eladó, a tank gyakorlatilag tele, elvégre így télen nem rozsdásodik a tank.

A telókból nem folyik az olaj

Amikor már szürkült, megálltam fényszórót állítani. Sikerült olyan magasra, hogy az út feletti tájékoztató táblákat világította meg, még kétszer álltam meg ezt korrigálni. Budapesttől úgy 20-30 kilométere megvolt az első kivilágítatlan bringásom, az első agresszív Swift, az első kamuxenonos Golf (1.6, mi más), szóval éreztem, közel a cél.

Háromféle csavarhúzót is vittem, hogy tutira be tudjam állítani

Egészen jól lépeget a kis gép. Nem erőltetem, 90 táján utazok, így is forog a kis V2-es rendesen. Nyolcvan-kilencven tájáig jó a szélvédelem, utána pont a turbulenciákban van a sisak, így kissé zajos, érdemes jobban elbújni a plexi mögé. A fék fog, főleg az első, a váltó fincsi. Tetszik, na. Igaz, ez az első 90 km utáni véleményem. Munkába biztos jól elvisz majd a Xelvis. (Bocccs.)

Nem tűnik túl modern gépnek, péniszhosszabbítnak se jó. De ha kiszámolom, hogy mennyi az átírás: a végén kb. 370-be lesz, mire a nevemre kerül. Ez nagyjából 80-100 ezerrel kevesebb, mint egy 4-600-as lett volna, plusz a gumi még kibírja azt a szezont, a láncszett tavalyi, a műszaki jövőre jár le. Induláskor nem kell sokat rákölteni. Anyagilag tehát jó vagyok, aztán majd meglátjuk.

A bejegyzés trackback címe:

http://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr101888415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.04.02. 10:23:36

Végre valaki megmondta a frankót, basszameg! Állati jó gép az összes belpiacos, majdnem le is csaotam én is egy XJR-re, előtte meg egy Zela-re, de megtudtam, hogy utóbbihoz 200 a gyári kipufogó például, és 3 hét alatt van itt bármi, ami csak kell. A motor került 320-ba. Nein, danke. És igen, tavasszal úgy elszálltak az árak, mint a barom. Ütött-kopott 91-es Bandit 250-esekért 350? 28 000 kilométerrel? Ki hiszi ezt el? Atomkraft, nein, danke.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.04.02. 10:26:06

Csak írni nem tudok. Legalábbis ma nem.

ragamust 2010.04.02. 10:37:25

Elég stabil gép, nagyon karaj.menjen vagy 100 évet még.:D

PepeXVI 2010.04.02. 10:42:48

Szééép! :D Honda power!

Lui_ · http://blog.autoaudit.hu 2010.04.02. 10:47:39

Grat a géphez!
Haveri körben volt egy ilyen gép a barátomé volt, majd odaadta az öccsének, aki nem kicsit próbálta széthajtani...
Nem sikerült neki.
Nagyon strapa kis gép, én csak úgy gondoltam rá mint a vf500 kistesója, csak sokkal strapabíróbb változatban. Lehet hogy drága az alkatrész , de sztem nem kell hozzá túl sok.
Üdv a motorosok között :)
Ja és az új buszsávos közlekedéssel óvatosan, mert autósok még nem készültek fel rá.
Ja és kanyarokban bevállalósabban jobban lehet döntögetni mint sok nagy gépet.

papptibi 2010.04.02. 10:48:05

@loláb: Miért nem robogó? Valaki már írta, de bővebben is kifejtem.
Igen, benne volt a kalapban, de ugye akkor már legalább 125-ös kéne, de inkább 200-250 köbcis, viszonylag nagyobb kerekekkel. Normális állapotban árban ez kábé ugyanaz.
Sokat beszélgettünk erről Csikóssal, és sajnos igaza van: ha veszek egy robogót, akkor sosem veszek mást. Kényelmes, csak húzni kell a gázt, oszt csókolom. Magyarán egy csapda.
Ráadásul szeretik ellopni, mert ugye rendszám és nyilvántartás hiányában könnyen eladható.
Inkább úgy gondoltam, hogy motoroznék. Szokjak rá, használjam. Robogózni meg ráérek, ha megöregedtem.

papptibi 2010.04.02. 10:49:52

@Gomulka Béla: Elárulok egy titkot. Még nincs a fürdőszobán ajtó, szóval, addig embargós:) De az asszony elhitte, hogy hamarosan kész lesz, és ez a lényeg!

papptibi 2010.04.02. 10:52:06

@bervas: "A műszerfalos fotón mi a sárga visszajelző? A zöld az üres, gondolom."
Az oldaltámasz. Amúgy nagyon szépen megcsinált motor, az ülést ugye fel lehet nyitni, és van hozzá kitámasztó pálcika! Kicsit komolyabb, mint sok autó motorházfedeléhez.

mükkemakk 2010.04.02. 10:55:35

Szép motor. A mobile.de -n van közel ennyiért 90-92 évjáratú Yamaha FJ1200-as is, az sem fogyaszt többet (tapasztalat) megbízható jó gép.

Munkába járni egy egy 250 Ts Mz is tökéletes (szerintem).

Cs. (törölt) 2010.04.02. 11:01:48

Jó kis gép, célszerszám, dugózáshoz teljesen jó, ésszerű választás volt.

És mit fogsz csinálni a megspórolt napi 40 perceddel? :)

tessekmondani 2010.04.02. 11:03:24

@papptibi:
fogyasztásról van saját tapasztalatod? karbikkal mi volt a gond, megoldottad? és milyen egy 250 s4-hez képest (bandi stb.), mennyire kell forgatni, mennyire kell váltogatni városi tempóban, mert ezek a kis s4-ek borzalmasak?

Lui_ · http://blog.autoaudit.hu 2010.04.02. 11:04:47

@mükkemakk: hát persze jó, de minden anyagi függő sztem.
Ha 1 motorod lehet, és az se sok pénzből, akkor ez baromi jó kompromisszum, és nagyon messze van egy mztől érzésben, nekem volt 3 mz-m is, tudom.
Nekem kezd ideális flottám lenni, egy 300-as robogó munkába járni(napi 150km) meg gsx1400 motorozni. Gondolom erre nincs mindenkinek pénze, de sztem egy nagyrobogó min 14colos kerekekel sokkal célszerübb munkába járni.

Zsola777 2010.04.02. 11:16:16

@bervas: a bal alsó sarokban még kigyullad a kék is, mi más? Windows logo

loláb 2010.04.02. 11:17:00

@papptibi:
A motorozás a legjobb közúti közlekedési módszer. De városban a nagyobb robogók megfelelőbbek, mert fele-harmada költséggel nyújtja ugyanazt a biztonságot, kényelmet, mint a motor. Gyorsaságban pedig éppen biztosítja a szükséges dinamikát, igaz, nincs akkora tartalék, de nem is kell.
(Ha én csak bp-en belül járnék motorral, biztosan egy 125-ös apriliát használnék, nem 650-es banditot)
A belpiacos gépekkel pedig biztosan szopsz majd ez 2010-ben ez már 10ből 10 esetre igaz.

papptibi 2010.04.02. 11:20:26

@lally: "Miért nem vetted meg Csikós Yamaháját? :) Városba jó a 900 ccm....Vagy már nem akarja eladni a Ponton miatt?" Dehogynem, el akarja adni. Csak épp most beszélt le egy vevőjelöltet, szóval nem igazán jó kereskedő.
@tessekmondani: "fogyasztásról van saját tapasztalatod? karbikkal mi volt a gond, megoldottad? és milyen egy 250 s4-hez képest (bandi stb.), mennyire kell forgatni, mennyire kell váltogatni városi tempóban, mert ezek a kis s4-ek borzalmasak?"
Igazából két napja hoztam el, így nincsenek hosszútávú tapasztalatok. Megy a szerelőhöz (karbiszinkron, olajcsere, satöbbi), és meglátjuk. Egy biztos, meglepően nyomatékos, igaz, a váltó is rövid. Hatodikban nyolcvannál hatezret forog, (számold ki, ez mennyi 120-nál...autós szemmel őrült sok. nem egy dízeles viselkedésű cucc) de pl hatvanról már kellemesen elgyorsul visszakapcsolás nélkül.

papptibi 2010.04.02. 11:21:55

@Cs.: "És mit fogsz csinálni a megspórolt napi 40 perceddel?" Keresem a következőt:) Vagy a gyerekkel játszok.

tessekmondani 2010.04.02. 11:27:25

jönnek az okos kommentek... jó az a füstös/büdös mz a huszonegyedik században, sőt még egy hokedli is jobb városban a motornál. még a fenntartása is sokkal olcsóbb. vicc...

Tsyga 2010.04.02. 11:34:23

Ez szerintem egy teljesen jó döntés volt a típust illetően. Fogyasztása úgyis lejjebb megy normális beállításokkal, nincs rá magas biztosítás, viszont 36 LE-vel már simán ki lehet menni a városból is.

Csak gratulálni tudok hozzá!

zoli32 2010.04.02. 11:34:30

Remélem az asszony nem olvassa a kommenteket mert akkor borul a bili.:))

Bq 2010.04.02. 11:37:21

@mükkemakk: Azzal az FJ-vel csak az a baj, hogy mire itthon forgalomba helyezed, az kb. még egy 100-as, és pár hónap. És e mellett minden, csak nem sorok között elmenős, könnyen kezelhető, városi ingázós motor...

tessekmondani 2010.04.02. 11:37:22

@papptibi: köszönökm a kiemelt figyelmet :)

akkor írd meg később, ha gondolod, kíváncsi vagyok.

igen, pont ezért kérdeztem, mert látom a v blokk ellenére 13k-tól piros. a 250 s4-ek borzalmasak számomra. gangolgat felfelé az ember ezerrel, huzatja ki a sebességeket a pirosig (nem ritkán 16k-tól az), f1-es hangorgia, és a gyorsulás egy vicc, mint egy lassított felvétel. városba ez halál.

Tsyga 2010.04.02. 11:37:44

Szerintem teljesen jó megoldás ez így! A fogyasztás lejjebb fog menni úgyis, biztosítás-fenntartás kevés rá, és a 36 LE simán elég ahhoz is, hogy kimenj a városból.

Csak gratulálni tudok a döntéshez!

mükkemakk 2010.04.02. 11:41:59

@Lui_: Nekem is Gsx 1400 K4 kék-fehér van motorozni, + egy 350 Jawa veteránozni, és egy motorossárkány...ez a flotta.

Az Fj valóban nem városi motor, de megbízható, értékálló, és 400E ft-ból regadóval együtt kijön. Én szerettem.

BocaNegra 2010.04.02. 11:46:36

Azt szokták mondogatni az okosok, h az elsőt soha nem szabad megvenni...

"Mindegy. Különben is, rohadjon meg mindenki." :D

Bq 2010.04.02. 11:47:52

@loláb: Mennyivel kevesebb lenne a költsége? A biztosítás cm3-alapú, teljesítményadóban lehet némi eltérés, de nem hiszem, hogy jelentős lenne. Ha nagykerekű, akkor a gumik árában sincs jelentős eltérés, ha kisebb kerekű, akkor többet fordul azonos úthosszon, jobban kopik, hamarabb kell cserélni. Technikailag, a hajtáson kívül ugyanolyan, négyütemű, porlasztós, ha már injektoros, akkor fiatal, és sokba kerül. Emiatt, ha jól be van állítva, jelentős eltérés a fogyasztásban se lesz. Városi forgalomban, nem állatkodva, a láncszettet se kell majd évente cserélni, annyi idő alatt meg a variátor is elkopik. Marad a kuplung nélküli haladás kényelme, meg a láncfújkálás megspórolása... Szerintem.

papptibi 2010.04.02. 11:50:58

@loláb: "A belpiacos gépekkel pedig biztosan szopsz majd ez 2010-ben ez már 10ből 10 esetre igaz." Majd meglátjuk. És majd ti is meglátjátok, legyen bármi is.

Krisi 2010.04.02. 11:54:28

éljen a V2, annál már csak a V4 jobb. szerintem. tényleg, 400-as VFR nem volt opció? állítólag az is jó masina, bár a csutkakormány városba nem a legjobb. meg persze ritka is.

galériát elnézve meg kiderül, hogy 90fokos a hengerszög, ez már tiszta Ducati :)

juteszembe, van már új bicikli az ellopott helyett?

bervas · http://ro80.blog.hu 2010.04.02. 11:57:38

@tessekmondani:

Az úgy van a belsőégésű motoroknál, hogy minél nehezebb a főtengely, annál nyomatékosabb a motor viselkedése.
A főtengely tömege általában arányos a dugattyú átmérőjével. Azaz minél nagyobb egyetlen henger úrtartalma, annál nyomatékosabb a motor. Egy 250-es egyhengeres sokkal nyomatékosabb, mint egy 250-es négyhengeres, és kicsit nyomatékosabb, mint egy 250-es kéthengeres.

Ha egy motornak nincs megfelelő nyomatéka, soksebességes váltón kell állandóan zongorázni, vagy CVT váltót tesznek alá.

Ha nyomaték van és nehéz a főtengely, a motor nem szeret forogni, azaz nem lesz nagy a teljesítménye. Valamit valamiért.

A 250-es V2 optimális választásnak tűnik, mert húz is, pörögni is tud.
A 250-es sornégyes a vicc határesete, pláne DOHC 16 szelepes kivitelben. Működik, de műszaki szemmel inkább zsebóra finommechanika, mint jármű.

papptibi 2010.04.02. 11:59:36

@Krisi: Állítólag a VFR olyan, mint a bor: ügyelni kell a megfelelő évjáratra is. Meg ugye elvi szinten venni, meg egy adott időpontban az adott választékból vásárolni, az más. Most ez volt, és nagyon jól jött a bennem rejtőző svábnak a kedvező költségoldal.
A bicikli, az még nem jött össze. Gondoltam, veszek valami lepukkantat, és a pincében tartom. Persze azóta pincét is felnyomták, szóval tényleg nem tudom, hogy hová rakjam. Elmondhatatlanul hiányzik.

bervas · http://ro80.blog.hu 2010.04.02. 12:01:59

Ja, és tán Hondából volt 250-es sorhatos. Az is vicc, de versenygép. Komoly teljesítmény kellett, ahhoz pörgetni kell egy 250-est, azt gyűszűnyi dugattyúmérettel könnyebb, abból meg sok kell, hogy kiadja a negyed litert. Annyira lehetett felhasználóbarát, mint egy NSR 50.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.04.02. 12:08:57

@bervas:

Igen, volt, az RC 166-os, 66-67-ben. Durva cucc volt.

@papptibi: VFR-ből az álmoskönyv szerint csak 90 utánit, abból is csak 750-et! A legtutibb módszer a bringa lelakatolására a kovácsolt lánc, ha fix helyen van, és nem kell az 5 kiló láncot cipelni. Azt fűrésszel 1 óra alatt vágja el, egy használt öreg biciklinél nem fogja végigjátszani.

honey75 2010.04.02. 12:12:25

@zoli32: De, olvassa... Ámde okos.

Krisi 2010.04.02. 12:32:20

@papptibi: van az alap igazság:
jó bicikli és gyenge lakat: ellopják
jó bicikli és jó lakat: ellopják
rossz bicikli és rossz lakat: ellopják
rossz bicikli és jó lakat: talán nem lopják el

a kovácsolt lánc amit @scheerti: ajánl az tényleg jó megoldás - de csak rendes lakattal, aminek komoly a zárszerkezete. ajánlott még a bitang erős U-lakat, azzal garantáltan nem fognak pöcsölni egy 30-40 ezer forintos gép esetén. egy izmosabb U-lakatra rámegy 2-3 felx korong, ennyi pöcsölést nem ér meg senkinek. kézifűrésszel pláne nem.
nekem egy látszólag lepukkant bringám van, biztonsági berendezésként pedig vettem praktikerben a legvastagabb láncból egy métert meg hozzá egy jóféle Citadel lakatot, eddig bevált, több éve használom napi szinten.
bár most beújítok egy újabb vázat, ami már teccetősebb lesz, szóval kell vennem valami jóféle védelmi rendszert, csak azokkal meg az a gond, hogy az igazán jó Kryptoníte lácok 20ezer körül vannak - feleannyiba kerül mint a bringám.
alja egy világban élünk az biztos, hogy mindent el akarnak lopni.

lakatolás témában még itt vannak hasznos tanácsok:

criticalmass.hu/lakat

igaz, hogy biciklis oldal, de motorokra is igazak ugyanezek. ja, és bocs mindenkitől a félig OFF miatt :)

zöldi 2010.04.02. 12:33:01

@papptibi: Gratulálok, szép motor, remélem jó is lesz. Ide szerintem tökéletes egy ilyen. Volt egy sor2 300-as Kawám, annak 3.6 volt a max fogyasztása, amit mértem(város+pilis+országút), szóval kb ennyire számíts egy rendes beállítás után. Szerintem légszűrőt, meg ilyen utángyártottban nem létező dolgokat,rendelj be tartalékba,

feketebarany666 2010.04.02. 12:33:28

:) Volt nekem is, jo kis motor. Olajra nagyon oda kell figyelni mert konnyen csapagyas lesz....

CBHonda · http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB_series 2010.04.02. 12:38:22

@loláb:

Miről beszélünk?? Karburátoros CB500-am Déli-Óbuda viszonylatban 4 lityóval eljár!! Anno a GN125 elpirinckázott 2.6 literrel városban...

CB500 városon kívül 3.6-3.8 amúgy 90-es ízirájder túrázós tempóban...

Soha nem ülnék városban robeszra, pici kerekeivel a kátyúk, nyomvájúk közt nagyon gáz :-/

Béc 2010.04.02. 12:38:26

Szerintem is jó választás volt ez a Honda, gratulálok hozzá! Jómagam is próbálkoztam az öreg ezres Ninja-mal bejárkálni a munkahelyemre de csak végtelen szívásnak tűnt küzdeni vele a sorok között a Hungárián. Nem mellesleg fogyasztás szempontjából sem volt túl optimális a dolog. :)

Aranyhörcsög 2010.04.02. 12:48:55

Hibátlan választás! Nekem is volt és imádtam. 46eKm volt az órájában amikor eladtam 27eKm vettem.Idény előtt karbiszonkron + olajcsere aztán csak benzin....A nálam töltött 3 éve alatt csak azt sajnáltam, hogy nem gyári a kipuffja!

CBHonda · http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB_series 2010.04.02. 13:09:32

Jah és gratulálok!! Marha jó gép, egyben van! ;) Sok balesetmentes km-et hozzá!

csiky944 2010.04.02. 13:16:10

@Krisi: az olyan mint egy varrógép :D
és kényelmetlenül pici
akkora mint egy simson :)
amúgy nem rossz motor,csak drága hozzá minden meg szereti a benzint

csiky944 2010.04.02. 13:18:27

@Bq: 37-ért láncszett akkor dögre? áruld el nekem is a titkot mert én 33-ért tudok óriási kedvezménnyel 110lovas motorra valót :)

eszetlen 2010.04.02. 13:19:21

Nekem is volt ilyenem,3-4 literrel elmegy és lételeme a város.Visszasírom.

JmOS 2010.04.02. 13:20:14

A legjobb választás.
Próbáltam már pár 250-est, volt saját és javításra nálam, de a Xelvis volt a legmegnyerőbb.
Ráadásul ezen az áron...

(próbálj neki hoszabb végáttételt adni, szerintem nem megy gyengébben és nem pörög annyit - így azért nem lesz valami takarékos tapasztalataim szerint...)

Uff 2010.04.02. 13:21:31

Jo gep! Tetszik :) A loero eleg jo a 250es motornak...

a rekettyés 2010.04.02. 13:26:14

Szerintem jó motort vettél a célnak tökéletesen megfelel. Bár én alkudtam volna az árból. Feltört volna belőlem a sváb zsidó vagy skót vér:) Én egy Fz6-al járok be soroksárrol majdnem ugyanoda ahova Te.
A lágymányosi felhajtóján majd vigyázz mindig van a kanyarban sóder kiszóródva... Széles utat:)

okoskodó 2010.04.02. 13:47:23

Néhány hete én is motoros lettem, V2-es Hondával. Nem is gondoltam, hogy ennyi mindenre jó, és a XLV700-as ellötyög 4 liter alatt. Robogó nem kéne, talán pont városban a sok kátyú miatt, ráadásul visít a CVT. Ez a kamuendúúró meg még kénylemes is. Városba is ezzel fogok bejárni, hehe.

zöldi 2010.04.02. 13:47:37

@csiky944: Mondd a motort, mondom az árat :D

Bq 2010.04.02. 13:59:02

@Krisi: a másik megoldás, hogy antikolod a vázat...:)

brevi 2010.04.02. 14:16:30

Grat a géphez. Nekem 96 ban volt egy 83 évjáratu VT250 FII m. Akkor lettem szerelmes a V2 be. Csodás motor, nyomatékos, 160-al simán ment. 100-120 km/h használattal 3,5l evett 100 on, ha jol emlékszem. És kétszeméllyel is jól ment. Csak hidegben nem szeretett indulni, ugyhogy fűtött garázsban volt:) Azota maradtam a Hondánál, meg a V2 nél, csak 4 szer ekkora. Mégegyszer grat, szerintem a legjobb választás volt.

CBX550FII 2010.04.02. 14:29:44

Üdv a csapatban! Én több mint három éve hajtok egy xelvist, semmi baj nincs vele. Ja! Nagyobb túragépről ültem vissza, két személy meg némi csomag és kirándulni, túrázni tökéletes! Alkatrésztől ne félj, ez a váz a régi cb 500-é, ugye a blokk mostanában ismét kapható európában is. Szóval olyan spec. Mint légszűrő drága, de többi nem vészes.

csuvel 2010.04.02. 14:49:49

Szerintem jól választottál. A kötelező biztosítás még a nagyon olcsó kategóriában van, és valszeg nem is fog sokat behörpinteni ez a gép. A gumikra én is azt mondom, hogy sűrgősen cseréld le.

Balesetmentes jó utat hozzá!

Aranyhörcsög 2010.04.02. 15:12:56

@CBX550FII: kicsit gány megoldás de a papírbetétet a dróthálós rész felett ha kivágja az ember ha jól emlékszem a "B" Corsa papírbetétjével ki lehet váltani.

Qqtsch (törölt) 2010.04.02. 16:31:46

Jó kis motor és szép gyári állapotú.
Alkatrész van hozzá,amiatt nem kell aggódni.

nehogymárne 2010.04.02. 16:35:23

gratulálok. sok boldog és balesetmentes kilométert kívánok!

szerintem ez a "Egyébként egy karburátoros-szivatós motor sose fog 5-5,5 liter alatt foghyasztani városi ingázásnál," nettó hülyeség. Volt egy 250-es hyosungom, szintén V2, karbi, 8 szelep, dohc, 30LE, de négy litert nem tudtam beleerőltetni 100 km-en, általában megvolt 3,5-ből. a 125-ös gilerám (szintén karbis) is nagyjából eljárt 3,5-tel. nem mondom, hogy nincs motor, ami ennél többet enne, de egy 250-es esetében érdemes lenne jobban ránézni.

GERI87 2010.04.02. 17:37:37

szerintem nem szép de attol még lehet pöpec a korához mérten.
de ahogy irva is van pörgős.
mondjuk városba nem ez való szerintem!
a V2 meg mindenkinek alapból nyomatékos de ez nem feltétlen van igy!
inkább egy sor2 kellett volna venni.
az állandó váltás a városi forgalomban macerás.

brevi 2010.04.02. 18:54:35

@GERI87: nah,maradjunk annyiban, hogy hatodikbol nem nagyon kell kivenni még 40km6h nál sem. Vezettem a VT250-em eleget, hogy tudjam. Méghogy egy V2 nem nyomatékos. Eh.

Szsrobert 2010.04.02. 19:14:49

Barátom VT250-ese 3500 alatt rázkódott, gázreakció semmi. V2-es nyomaték...
Cserébe 250 köbcentijéhez képest jól menegetett, és keveset evett.

GERI87 2010.04.02. 19:36:51

nem attol lesz nyomatékos hogy V2 elrendezésű!!
gyujtássorrend is pl

Nem erőltetem, 90 táján utazok, így is forog a kis V2-es rendesen"

én ebből indultam ki.
gondolom nem azért pörög nagyobb fokozatban is mert annyira nyomatékos...

Gyurma73 · http://www.karosszeriajavitas.com 2010.04.02. 19:41:42

@brevi: szerintem városban egy egyhengeres kell.Futárok is egyhengeres nyomatékosat használnak.

barnapapa 2010.04.02. 20:28:59

Tibi, gratulálok a szerzeményhez. Látszik és érzik az, ha rendben van egy motor. Városba éppen jó lesz, még rövidebb országúti körre is.
A Honda bizonyítós korszakából való, esélyes, hogy nem lesz vele gond. A fogyasztást tuti, hogy lejjebb lehet tolni.
Aztán csak óvatosan. Sok szép kilométert!

CBX550FII 2010.04.02. 20:31:44

@Aranyhörcsög: remek ötlet! A régit őrzöm, majd kap egy próbát. Már tanácsoltak mosható szűrőt vágni bele, de eddig nem volt szívem szétszedni. Féktisztítóval egész jól tisztul. Viszont a nyomaték témában mindenféle tudományos közelítés nélkül: városban még utassal is jó, nyugis tempóban nem kell folyton váltani. Nekem a fogyasztás szintén utassal soha nem volt 4 alatt. Vegyesen, olyan 120-ig használva. De 5 fölött se. A gumik nem túl drágák, tavaly első hátsó heydenau felrakva kb 27e. És sokat bír. Az első evés kötelező méghozza az árát. :)

muz 2010.04.02. 21:34:20

Jó választás arra a célra.Aztán idővel úgy is jönnek az igények ahogyan megérzed az ízét.Csak fel kellene menni a hegyekbe ,meg ide oda,lehet az asszony is felülne,csak kellene egy nagyobb stb,stb :-))))Ne törd össze!!

Motordoktor 2010.04.02. 23:00:30

Nem törvényszerű, hogy a belpiacos motor tönkremegy, ahogy az sem törvényszerű, hogy nincs hozzá alkatrész. A probléma inkább ott van, hogy már valaki javította, szembesült az alkatrész árakkal és egy rövidítő úton megoldotta okosba' Így lesz a Honda hajtókarcsapágy helyett belefaragott fűnyíró csapágy, az eredeti NOK főtengely szimmering helyett meg mosógépből egy lengyel.
De ha szerencséd van, (mint a feleséggel) akkor sok örömöd lesz benne és vele (mint a feleséggel). ;-)
Majd egyszer megnézem.

PaJa1 2010.04.03. 00:10:44

Gratula a motorhoz.
Nekem is ilyen van, már 18 zer km-t tettem bele, már 50 ezer felett áll a számláló. Az enyém 91es évjáratú.

A fogyasztáshoz egy kis saját tapasztalat:
16 literes a tank, de több is belement már ennél...
3 literes a tartalék, amivel kb 50 kilométert lehet még megtenni.
Hatótáv 320 km körül alakul.

Ami nekem nagyon tetszik a motorban az az, hogy meglepően nagy a csomagtartója!
Autópályára nem alkalmas, mert huzat is van és magas fordulaton kell járatni, hogy tudja a 130as tempót, sem nekem sem a motornak sem kellemes. De a lényeg, hogy képes rá, tud még onnan is gyorsítani ha netán a szükség úgy kívánja.

Az alkatrész árak valóban mellbe vágóak. Nem kívnom, hogy szembesülj velük. A kopó alkatrészeket viszont olcsón lehet cserélni, fentartási költség nem nagy. A biztosítás és járműadó sem vészes.

Gratulálok még egyszer a vételhez, használd egészséggel. Örülök, hogy végre egy általam "ismert" személynek is van ilyen motorja. Elég ritja darab, eddig összesen egyet láttam az enyémen kívül. Remélem összefutunk valamikor.

Lxa 2010.04.03. 05:13:19

Szerintem is jó motort vettél, gratulálok hozzá. Egyrészt valaki említette, hogy a Honda "bizonyítós" korszakából való a konstrukció, ami igaz és így tényleg kevés gondod lehet vele, ha vigyázol rá. Nem tudom, sok különbség van-e a VT/VTZ 250 sorozathoz képest, de ezekről csak jót hallottam, illetve tapasztaltam (hosszú élettartam, elnyűhetetlen, stb.). Valamint próbáltam VTZ 250-et, ami meglepően jól ment.

Amit viszont kihagytál a körből (legalábbis nem írtál róla), az az NTV 650, a Deauville-előd. Én hajtottam ilyet egy évet, málhás szamár módjára vitt el mindenfelé (3 koffer/2 személy) és költenem is alig kellett rá. Német rendszámmal mentem/mehettem, tavaly így adtam el 1100 EUR-ért, '90-es, 48000km-rel... és ugye ez kardános, amit azóta is visszasírok a VFR-nél. Városi és nem-interkontinentális túra használatra jobbat azóta sem tudok. Nekem kicsi volt, azért kellett mennie. Okosan 4,5-ből megvolt városban, blokkja elpusztíthatatlan.

Visszatérve a motorodra ebben az árkategóriában egy ilyen Hondánál nincs megbízhatóbb. Lehet erre köpködni, de a 90-es években véleményem szerint nagyon topon volt a Honda, ha lenne statisztika a 10-20 év közti motorokról, biztosan vezeti, az akkori eladásoknál jóval magasabb aránnyal. Jó vétel lehet (most már csak majd) egy GS 500 is, vagy egy GPZ 500, CB 500, ha nagyobb kellene. Mert szerintem kelleni fog egy idő után. :)

Addig is sok balesetmenteset az új jövevénnyel!

Szsrobert 2010.04.03. 08:48:46

A futárok költségek csökkentése miatt használnak egyhengerest. 1 hengert olcsóbb felújítani, mint többet.

Gyurma73 · http://www.karosszeriajavitas.com 2010.04.03. 09:15:51

@Szsrobert:
én is futárkodtam de nem ez volt a szempont hanem a fogyasztás.Az egyhengeres kiseb fordulaton dolgozik ezért kevesebbet fogyasztott.pl egy 600 as xt is eljárt 4-5 literből ami nem rossz egy 600 as tól.

Fluoxetine 2010.04.03. 10:00:32

Jók ezek a Hondák. Apámnak is volt egy, amit a haverjai mind "fospumpának" hívtak :D

OFF: MotoGP-t idén közvetíti M1 vagy magyar Eurosport? Remélem nem kell majd azt is letöltenem, mint wrc-t

Fluoxetine 2010.04.03. 11:06:25

bah, utánanéztem, digi sporté a közvetítési jog. Akkor ezt is csak notebook előtt görnyedve nézgetem...

dave 2010.04.03. 17:34:01

Gratulálok a motorhoz!
Szerintem is nagyon jó választás és nagyon szép állapotban van.

Már 1 éve '93-as Xelvis a társam.
Azóta 11000 km-en vagyunk túl, beleértve egy túrát a montenegrói tengerpartig.
Mindennapi munkába járásra a hétvégi túrázásra egyaránt jó (a 250 ccm határain belül).

Alkatrész csillagászati áron van hozzá, de ez Honda! A név kötelez. Szerencsére bontott alkatrészeket is lehet kapni.

PaJa1 2010.04.03. 18:45:07

@dave: Hoppá még egy Xelvis tulaj! Gyűlünk, gyűlünk.

dave 2010.04.03. 19:02:52

@PaJa1:

Igen, üdv!
Lehetne szervezni egy Xelvis találkozót. :)

CBX550FII 2010.04.03. 22:00:10

@dave: De legalább egy márkabarát fórumot! :)

donhere 2010.04.04. 12:34:03

@papptibi: Szia!

Nekem is ilyen motorom van, sajnos hengerfej hiba miatt jelenleg áll. Berágott a vezérműtengely, és így egyben dugo csere is lesz, egyébként 74000Km van az órámban :) de még meg lesz csinálva, mert amugy egy tökéletes kis motor!!!
Balesetmentes munkábajárást kívánok hozzá!

dave 2010.04.04. 13:26:47

@CBX550FII: Ok, támogatom az ötletet. Leírom a linket, miután létrejött! :)

neked ugatok 2010.04.04. 14:07:58

@bervas:
az oldalsztender visszajelzője

több, mint két évig volt xelvisem, a korából adódóan párszor megkeserítettük egymás életét, de filléres bajnál nagyobb gond sose volt vele.. egyszer visegrádon a vár mellett állítottam le, be már nem indult, szétcsúszott a generátor csatlakozója.. márkaszervizben fél óra munkadíj volt a javítás
egyszer szentendrén nem volt hajlandó gázadásra mást csinálni, csak leállni, mint kiderült a vákuumcsó csúszott le a helyéről, ezt 2 napig javították a szervizben, de végül a homlokukra csaptak, és kiegyeztünk 1 óra munkadíjban
utoljára pedig a városban állt meg, akkor majdnem a dunába vezettem idegességemben... kiderült ugyanis, hogy az ominózus vákuumcsövet úgy szerelték vissza legutóbb, hogy megfeszült, és úgy alakult, el is záródott és szép lassan leállt... aztán végül 1 óra indítózás, lemerült akksi miatt bikázás, és vákuumcső-masszázs után újra utat talált magának a 95-ös a karburátorok felé, és folytattam utam

szó mi szó, imádtam a motort. én voltam a legboldogabb, amikor ráültem, és bár én sem mentem vele 90-100-nál többet, kipróbáltam és 160ig simán elfordult a mutató, illetve a 130-as utazót is bármikor tudta hozni. vagyis amikor 1-2x kipróbáltam, nem volt gond

az enyémen egy herélt dob volt, olyan aranyosan (nem agresszívan) brummogott, hogy a nagymotoros kollégák tiszteletteljesen vették tudomásul, hogy motoros vagyok, mindig mindenki köszönt!

az első motorom volt, miután letettem a jogsit, a legelső eladót megvettem, és nem bántam meg.

a probléma akkor kezdődött, amikor lett egy kis pénzem, és megvehetővé vált egy cbr600f... de csak akkor tudtam megvenni, ha a kis Xelvist eladom... így eladtam :(
az új tulaj nem tudom mit csinált vele, de végül át sem iratta, és kivonták a forgalomból. bármi is történt, méltatlan befejezés egy ilyen lélekkel rendelkező motornak!

neked ugatok 2010.04.04. 14:12:47

@tessekmondani:

az enyém nem tudom mennyit fogyasztott, mert nem működött a tartalék kapcsoló, így érzésre tankoltam bele mindig
ez az érzés 300-400 kilóméterenként jött rám, ilyenkor 12-15 litert tudtam beletankolni, szóval a tippem a fogyasztásra kb 4 liter, városban

neked ugatok 2010.04.04. 14:13:48

@tessekmondani:
jah, a váltó 6 sebességes, 40től már 6-osban szépen lehetett vele menni
ha jól emlékszem 90-nél forgott 7ezret, de már nem emlékszem pontosan

neked ugatok 2010.04.04. 14:18:05

@BocaNegra:
én a xelvisből is az elsőt vettem meg (sőt ez volt a motorsuli után az első használt amit valaha láttam), és utána a 600f-ből is az első szembejövő volt amit ott helyben megvettem, ahol találkoztam a tulajjal.. :)
az egyiket nyugodt lelkiismerettel adtam el, a másikat most is használom

neked ugatok 2010.04.04. 14:27:15

@Aranyhörcsög:

én 2000 ft-ért vettem az én xelvisembe 2 féle univerzális szűrőt (egy sűrűbbet meg egy szellősebbet)
egymásra tettük, méretre vágtuk, amíg megvolt nem nyúltam hozzá
egyszer ki kellett takarítani mert telement falevelekkel és fuldokolt szegény :)

PaJa1 2010.04.05. 23:19:53

@neked ugatok:
40től azért rángatózik 6osban...
Valóban, nekem is 90nél forog 6ezret, alattam is 160 volt a vége, viszont fogyasztásban én 5 literre jövök ki általában. Lehet a testi adottságokból jön a különbözet.

PaJa1 2010.04.05. 23:40:08

@dave: Megnyílt a Rider Beach, akár ott is lehetne :)

tökibogyó 2010.04.06. 19:16:57

Hali!
örülök hogy sikerrel jártál!
Véletlen találtam a cikket, és meglepett hogy az eladó motorom ott virít a képek között. Amiért írok : 335-ért én is oda adtam volna, amihez még hozzá jött volna a papírozás(forgalomba helyezés)80-ért. Friss műszakival egy 4-600 közötti gép így 415. Azaz kb.40-50 ezer a különbség! Azt hiszem erre mondják kinek a pap.....
Sok balesetmentes km-t hozzá!

dave 2010.04.06. 20:02:25

@PaJa1:
Szerintem módosított átétel van a motorod és @nektek_ugatok motorján.
Az enyémen 14:43 van, ez gyári konfig és 80km/h esetén kicsivel 6000 felett pörög a blokk.
Ezzel a fogyasztás 3,6-3,8 l városban + M0-s utazás esetén.

dave 2010.04.07. 11:48:47

Xelvis fórum:
www.sportmotor.hu/motoros_forum/honda/?cmd=showtopic&id=523

Minden Xelvis-est és műkedvelőt szeretettel várunk. :)

papptibi 2010.04.08. 15:10:32

@Lxa: nézd csak meg nagyban, milyen hirdetéseket nézegettem...volt is egy ntv, 350-ért kínálták, Szombathelyen, csak sajnos mire lett időm lemenni megnézni, már el is kelt.

papptibi 2010.04.08. 15:13:20

@tökibogyó: hát igen, sajnos, mint írtam, így fürdőszoba után ennyi pénz is számít.

PaJa1 2010.04.10. 00:12:50

@dave:
Igen, az előző tulaj rövid áttétellel adta tovább nekem.
Hallottam már mástól is, hogy meglépi a 180at is a moci, gondolom az hosszabb(normál) áttétellel volt.

Wolfram 2010.04.23. 14:19:55

(OFF)
kár, hogy a tc-s cikket nem lehet kommentelni:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/04/23/mobil_eredetvizsgalat/

megdöbbentő, hogy a banklobbi hogyan próbálja meg ellehetetleníteni a használt autók fenntartását/forgalmát. (ők finanszírozzák az egész folyamatot a gyártástól a vásárlásig, óriási pénz van benne) Bocs az offért...

SquareWire 2010.04.23. 15:25:58

@nehogymárne: A karburátoros-szivatós XT 125 X-em városban, a legdurvább forgalomban végigcsorogva (napi 45km-t teszek meg vele) 2,7 liter körül eszik 100 km-en, messze nem nagypapás stílusban közlekedve. Bár tény, hogy ez jóval egyszerűbb konstrukció, mint egy V2.

kétütem 2010.04.24. 13:58:01

@Wolfram: Igen. Próbálják nehezíteni/bonyolítani a használt adásvételt. És banyek; várom már, hogy mikor fogják kötelezővé tenni a kukásmellényt is a motorosoknak. Egész nap a motoron űlök, tökjó lesz majd a 40+ fokban abban rohadni...

Indigo. 2010.05.22. 20:15:05

Most vettem egy VT250F-et ami a XELVIS elődje.Ugyanaz a motor csak sajnos öregebb. Nekem erre a célra még annyi pénzem sem volt.Reményeim szerint gondos karbantartással azért még szolgálni fog jó pár évet.

Honda autós 2010.10.18. 15:38:55

Ha valaki jó szerviz híján lenne...Én a saját Hondámat mindig ide viszem: honda-auto.hu - frankó és korrekt szerviz. Ajánlom.

dosz 2010.12.20. 19:49:02

Van egy csomó alkatrészem hozzá és nem bontós vagyok. Meg van is egy Xelvisem. Hátha bartelezhetnénk ezt azt.

Hirdetés

Hirdetés

Friss topikok

Hirdetés