Rozsdás bicikli 2800 euróért


Mivel 1997 óta járok többnyire egy, de minimum kétévente az imolai veteránbörzére, ezért már csak kicsit kocsonyásodik meg a lábam, amikor belépek a kapun. Végigjártam már az imolás börzézés összes kezdeti stációját, ennek hadd fejtsem itt ki röviden a pszichológiáját.

Nem Pannónia TLB, hanem egy Aermacchi Harley-Davidson, 350-es, egyhengeres, négyütemű, fekvő blokkal
 

Az ember elmegy Imolába a haverjaival, akik mondták neki, hogy az egy érdekes hely, vagy mint én, van otthon valami olasz tragacsa, amihez alkatrész kell, ezért kinézi magának a legnagyobb létező olasz börzét, mert ott biztos kap hozzá dűznit és devandert. Maradjunk annyiban – valahogy odajut egyszer, ami egyben először is. És amikor belép a kapunk, általában leragad a börze legelején egész napra. Mert ez a dolog akkora, hogy csak az előszobájába elfér tíz magyar veteránbörze, legalábbis tételszámra. Mert amit itt bármelyik tetszőlegesen kiragadott száz négyzetméteren árulnak, ahhoz fogható egy évnyi összmagyar kirakodóvásáron nincs Záhonytól Mosonmagyaróvárig. Elnézést pannóniások, jawások, MZ-esek.

Egy Privat feliratú, talán Agusta-blokkos szörny, meg egy Norton Gardengate Manx 350 versenymotor
 

Szóval a zöldfülű imolázó lába a földbe gyökerezik, szeme pörög, mint a félkarú rabló kijelzője, fejéből kiszalad a vér, és korábbi elképzelései arról, hogyan tölti majd a napját, egyszer csak egy elegáns porfelhőben összeomlanak. Neki innentől vége. A következő pár óra ködben telik számára, sosem látott csodák, elképzelhetetlen gépészeti megoldások vonulnak el a szeme előtt, és még rosszabb, ha beiktat néhány salcicciát, birrát és eszpresszót, mert akkor végképp elnyeli a közeg. Csúnya dolog az első LSD-trip, az első Imola még csúnyább.

Aki céllal megy oda, valószínűleg meg is találja, amit keres, de ehhez emberfeletti önfegyelemre lesz szüksége, nagyobbra, mint Ödüsszeusznak, amikor Karübdisz és Szkülla között kikötöztette magát az árbochoz. De egy súlyos beszerzési kötelezettség legalább ad egyfajta gerincet az anélkül dervistekintetű, elmebetegen réveteg kószálásnak, amiben része lesz eredendő cél hiányában.

Zirig egyszer használatos, eldobható műanyag fényképezőgéppel dokumentálta az utat

A homo sapiens imolaticus evolúciójának lépései:

1. Első alkalom: mennyi itt a motor, úristen, hányfélét gyártottak ezek, jaj de drága minden, micsoda őrületes hangok mindenütt, összefolyik minden a szemem előtt, de Olaszország balzsamos.

2. Második alkalom: már kis pénzzel érkezik, próbál vinni valami vásárfiát, tipikusan leütött, papírok nélküli, indexes (tehát nem túl régi) Vespát. Ha vesz, zubogva motorozik körbe a pályán, amíg ki nem fogy a benzin (elvileg tilos a motorokban lennie, de visz magával PET-palackban), megtapasztalja, milyen lerohadt láb nélkül végigcsinálni egy Imolát. És megint csak: Olaszország balzsamos élmény.

Fiat 500 "Béka" 1975-ből. Ezért csak 7800 eurót kértek

3. Harmadik alkalom: már emlékszik a négyütemű hangokra, a pár évnyi érlelés alatt rájött, hogy ismeretlen Magyarországon ugyan az olasz, kicsi, 4T-motor, ráadásul drága is, de azért hazavisz egy ilyen csodabogarat, mert nincs semmi, ami hozzá fogható. Ismét papír nélküli, de már nagyon nem Vespa-szerű, borzalmas roncsot vesz, és innentől kötelezővé válik számára az Imolába járás, mert máshol ezekhez a gépekhez nincs alkatrész, még az ebay-en sem. Olaszország, balzsam.

4. Negyedik, ötödik, sokadik alkalom: biciklit (esetleg rollert) csomagol az útra a szendvicsek mellé, hogy tudjon közlekedni, és ha netán az utolsó percre halasztana egy csodálatos alkut a pálya túlfelén, oda tudjon érni zárás előtt. Egyre több roncsot vesz, néhányat talán közben elad itthon, de mind jobban kellenek az alkatrészek, hogy épüljenek, a cetlin vitt listák egyre hosszabbak. Közben talán fejlődik is a személyisége, mind anyagilag, mind szemléletileg, és nagyobb, szebb, komplikáltabb motor felé tör, de az is mind csak tovább erősíti a függését Imolától. Ahova menni még akkor is jó, ha a legnagyobb dolog, amit vesz az ember, az a levegő, és egy csésze kávé.

 

Az árak olykor mellbevágóan alacsonyak, néha ugyanennyire magasak. Ezek papíros motorok
 

Persze fenti lépések olykor összevonódnak, néha elszakad a szál, sokat számít, kinek, milyen az anyagi helyzete, mert csak lakni, enni, pályát és benzint fizetni alsó hangon is olyan harminc-negyvenezres tétel. Akinek több van a számláján, az már esetleg első alkalommal vesz valamit, van, aki rájön, hogy jól pénzzé lehet tenni a kint vett cuccokat, az esetleg pár év alatt átmegy kereskedőbe, de aki kiesik, az is négy-öt év után őrjöngve visszavágyik.

Én már régóta az elsüllyedt drogosok nyugalmával megyek. Idén úgy volt, hogy a válság miatt nem fogok, aztán a Zirig valamikor augusztusban megkérdezte, hogy szervezem-e a már a szállást, meg hogy kik jönnek – neki, akkor, ott még azt mondtam, nem megyek. Aznap este a Kati is megkérdezte, hogy mikor lesz, vele már kicsit megbicsakló hangon közöltem, hogy nem megyek. Kemény volt az elhatározásom. A Kati erre csak annyit mondott – „Nem mész? Úgyse bírod ki… Na, mondd már, mikor lesz?”

Fiat 1200 S OSI 1964-ből, ára ismeretlen, darabszáma is. Előbbi biztosan a nagyobb szám

Hát így alakult, hogy 2009 szeptemberében, a válság és a visszafogások kellős közepén, amikor minden fillér helyét percenként újragondoltuk, én tátott pofával, sikoltozva vetettem rá magam a tiltott szerre. Mint mikor a két éve leszokott láncdohányos egy ültő helyében elszívja a fel doboz Szofit, amit egy részeg hajléktalan kezéből egyszerűen kitépett. Az emberi gyengeség hatalmas erő.

Jó hosszú listát állítottam össze, igazából kellett is egy csomó minden a meglevő dolgok fenntartásához, meg szerettem volna továbblépni a távlati projektekkel. A Karesz még a nyáron lefényezte az 56-os Morinimat, amit még 1999-ben vettem, otthon van minden lefestett alkatrész. De a kipufogó szétrohadva, kerekek szintén, eddig csak fényszórókeretet, ülést, matricákat sikerült hozzá beszereznem.

Az Agustához mindenképpen, a föld alól is kellett megszakító, mert az interneten talált tételekről nem tudtam biztosan eldönteni, hogy bele valók-e, a cégek meg nem választoltak levélben. És a Bianchinak is elveszett a dísztárcsája, tönkrement a benzinmérője (ami a tankba megy), a Kati Vespájának a sztendergumijai elszakadtak, Karner Miki barátom pedig, aki tavaly vette a Lambrettát, és már az összeszerelésnél tart, kért tőlem trepnigumikat és fémsíneket. Tudtam, hogy a dolgok nagy részét be tudom majd szerezni. Nem aggódtam.

 125-ös Honda krosszmotor már 200-ért is akadt. Működött

Gondolkoztam azon is, hogy a Katinak újítok egy 125-ös, 250-es valamilyen motort, mert a frászt kapom tőle, hogy azzal a bizonytalan, 50-es, pocsék fékű, negyvenéves Vespával jár dolgozni az Andrássy úton. Egy ilyen öreg és kicsi motorra nem vészes a regadó. De ez inkább csak álmodozás volt, mert tudtam, hogy ilyet csak vele tudnék venni, mert az a 125-250 köbcenti közötti motor, amit én észreveszek, négyütemű, régi, és olasz, márpedig egy jó állapotú olyan súlyos százezrekbe kerül.

Sipos Zoli barátunk csőrös Ford Transitjával mentünk – életemben először érkeztem Imolába veteránoshoz méltó módon, öreg, aranyos járművel. Borzasztóan élveztem, bár maga az oda- és visszaút nem volt teljesen problémamentes. A Transit ugyanis háromliteres, V6-os, benzines, nem az a takarékos fajta. Emiatt gáz van benne, amit pedig előtte pár nappal szereltek bele, mert a réginek lejárt az érvényessége. És még nem volt teljesen összejátszva.

Czobor u., reggel fél hat, Transit sehol
 

Amikor hajnali öttől hatig álltam teljes málhával az utcán, és a telefonból tudtam, hogy Zoli tőlem tizenöt kilométerre gyertyákat cserél éppen (hat van a Transitban), kicsit aggódtam. Imola azért nem Szentendre, oda sokáig kell bírnia az autónak. Mint kiderült, egy vákuumcső durrantotta le magát, az volt a probléma. Összeszedtük Árpádot és Gyurit, a Totalbike-ban és Totalcarban már szerepelt Triton és A TC-ben megjelent Volvo P1800 tulaját, majd Lacus barátomat is felvettük két óra késéssel Budaörsön.

Triton-tulaj bámul transitos hordár-feneket

Aztán szemerkélni kezdett az eső, az ablaktörlő bekapcsolására pedig parázslani kezdett a töltésjelző. Valahol ötven kilométer megtétele után már meg kellett állnunk, mert árammal nagyon csehül álltunk. Több lényeges csatlakozás meghúzása után szétszedtük az akkusarukat, és a borzalmas oxidtól megtisztítottuk őket. Olyan töltés lett, hogy szinte elektrolit kondenzátorrá vált a Transit, Zirignek és Lacusnak égnek állt benne a haja, a maradék három utasnál ez lehetetlen lett volna. Két és fél óra késés. Toltuk tovább, mint barom.

Csak az akkusaruk voltak oxidáltak
 

Jó ám egy ilyen öreg Transit. Utazik 110-115-tel, előzéskor még a 130-ba is simán belenyal, és mivel nem dízel és nem négyhengeres, ezért a zaja – ami nem csekély – kellemes, masszírozós frekvenciával jön. És sok-sok levegő van benne, Zoli kocsijában elöl Ford Galaxy ülések vannak, a hátul ülőknek pedig még indulás előtti éjjelen összeácsolt egy összecsukható asztalkát. Királyként utaztunk, hiába volt közel veteránkorú az autó, sokkal pihentetőbb volt, mint sok más, modern furgon, amivel korábban odautaztam.

Hatról tíz kerékre ült át a csapat
 

Könyörgésemre majdnem mindenki hozott biciklit, csak Gyuri nem, nem hitte el, hogy akkora a börze, hogy nem bírná lábbal. A biztonság kedvéért ezért még este elkértük a szállásadónk bringáját. Gyuri másnap megértette, miért kellett… Mint sok mást is.

Szóval, visszatérve a poszt elején felvetett gondolathoz – én egy ideje azért is járok Imolába, mert mérhetetlenül élvezem látni azok arcát, akik először vetik bele magukat a forgatagba, csodásan szórakoztat a folyamat, ahogy fokozatosan ráébrednek, hova kerültek, és rendkívül izgat, a nap végére ki, milyen jellemfejlődésen ment keresztül. Aki cseppet is hajlamos a gépbuzériára, az itt bekattan. Tavaly a Ziriget és a Karner Mikit kísértem végig, most három újoncot vittünk, igaz, Sipos Zoli félig nem számít, mert ő meg rendszeresen jár Mannheimbe, ami kábé ez a kategória, csak más prezentálásban. Ő volt az egyetlen, aki azonnal értette, miért kell bicikli, sőt saját kútfőből kiindulva szerzett egy romos kempinget, összetákolta, mert érezte, hogy az MTB ide nem annyira jó.

Csak egy kis kétütemű a Fantic TX 141 Chopper, de azért megvan benne a Captain America, igaz?

Én magam az olaszoktól koppintott stílusban kis kerekű, könnyen manőverezhető, nagy áttételezésű összecsukóssal mentem, elöl, a kormányon rajta volt a régi versenybicajomról megmaradt táska itallal, esőtől védendő cuccokkal, értékekkel, esődzsekivel, maga a tatyó néhányszorosan odagyorsszalagozva. No nem az olaszok miatt, de jár arra éppen elég szlovák, román, ukrán, lengyel és magyar…

Hátul pedig egy MTB-re való nyeregcső-csomagtartó volt, ezt a börze előtt vettem két nappal, arra pedig egy banános láda alsó felét gumipókoztam. Nem tudtam volna elképzelni korábban, hogy ilyen luxusban is lehet börzézni Imolában. Pedig ettől még létezik felfelé, nézzék csak meg a galériában, milyen elképesztő börzejáró-gépeket ütnek össze az olaszok. Kedvencemről itt egy kép: a Vespa és praktikeres bevásárlókocsi házasításából született toló-nyergesteherautó.

Vespásított bevásárlókocsi, alias börzés célszerszám
 

A börze döbbenetes (minden évben mellbevág, mennyi új dolgot veszek észre) kínálatát inkább a bőséges képgalériában írom le, egyenként. Itt, fekete alapon úgyis nehezen lenne olvasható a folyó szöveg. Kérem, kattintsanak bele. 98 darab kép, és végig izgalmas, nem lehet semmit kihagyni belőle.

Egy jó verdát valakinek? Laverdát?
 

Gyurit már az elején elvesztettük, ő egy fél motort akart alkatrészekben megvenni – Gilera Saturno (asszem Rosso) Sport, amit lapátol éppen összefele, mindent talált, az utolsó mütyürig. Estére egy rakás zombi lettünk, nem is fizikailag, hanem agyilag inkább.

Lomok, vagyonokért, méltó helyükön
 

Lacus nem bírt megszólalni, csak szívta a cigiket, és ingatta a fejét, másnap kijelentette, hogy élete leghőbb vágya lett, hogy 350-es olasz sportmotorral járjon bevásárolni a közértbe, holott nem is szokott bevásárolni, és pláne nem közértben. Ja, és sose vágyott olasz sportmotorra. Mivel válság van, lelkére gyógyírnak vásárolt egy imbuszkulcs-készletet. Olvassák erről Lacus zseniális blogposztját itt.

Lacus, kissé hullán. Nyakában Gyuri Gilera alu-ráfjtai, hogy neki is legyen valami öröme

Árpád, a magyar motoros sajtó prominens személyisége, nem hazudtolta meg magát – ismét porcelánnal (vagy legalábbis mázas kődarabokkal) gazdagodott. Tavaly tányért vett, idén négy darab csempét a készülő konyhájába… Persze, azon a tányéron csodás gépek rajzai voltak , a mostani csempéken pedig imolai motorversenyek plakátjai, de akkor is – semmi romlott benzinszagú, olajos, rozsdás, hajdanában gyönyörűen megmunkált vas, csak némi égetett főd, amit hozott. Kapott tőlünk rendesen, védekezett is, hogy tavaly volt még a négy Panda-alufelni (amiket azóta se tett fel), kérem, ne bántsák. Mi már megbüntettük.

Árpád, a porcelángyűjtő motoros. Itt épp üres kézzel
 

Aztán a tengerpart melletti szálláson ettünk hatalmas pizzzzzzzákat, ittunk egy tartályautónyi frizzantét, tomboló volt a hangulat. Később a csapat másik fele (a klubból) is megjött, mindenkiből dőlt a szó, itt került egy Moto Guzzi Stornello, ott egy merev vázas Motom 50, nitrós távirányítós autó, kütyük, bigyók. A telilőtt digigépek zsírosan jártak kézről-kézre a zabáló emberek között, és csodák csodája, a fejenként kábé ezer kép között nem volt több, mint ötvenszázalékos átfedés. Imola igen nagy és sokszínű.

Szoborszépségű Morini kipufogó. Lehet, hogy fel sem teszem, csak nézegetem majd
 

Én pedig mindent megvettem a listámról, meg még egy csomó egyebet is. A Morinihez új ráfokat, küllőket, nippeket, kipufogókönyököt, kipufogódobot. Ja, és a gyönyörű Motom pedálos, négyütemű kismotoromhoz új főtengelyt, megszakítót, nyomórudakat, szelephimba-tengelyt, gyújtótekercset, dugattyúcsapszeget, gyűrűket, karburátor-közdarabot, tömítésszettet. Mert hiába volt szép, amikor vettem hat éve, a börze előtt szétszedtem, mert nem akart rendesen működni, és megláttam, hogy a blokkja csupa rom belül. Mindegy, most már jól lesz.

Sipos urunk egy ideig egyedül ezt az egy cangát akarta volna elhozni. 2800-ért kicsit drága
 

Kihagytam Sipos urunkat, aki kedves, rezzenéstelen arcú, jól szórakozó delfinként siklott ide-oda egy napig. Megállt ugyan egyszer egy rettenetesen rozsdás, vén bicikli mellett, és ki is jelentette, hogy ezt azért megvenné. Aztán megkérdeztük, mennyi a mennyi, és kiderült: 2800 eurót kérnének érte. Aha, már nem akarta olyan nagyon. Persze rugózott elöl és hátul, meg egybekovácsolt hajtókarjai voltak, meg ilyen emeltyűkkel, csuklókkal működő fékje, meg spéci nyerge, de akkor is, egy rom volt. De hát a rugós katonai Bianchi, az rugós katonai Bianchi, nem mérik az ilyet olcsón.

Nem szép, de jó és papíros
 

Aztán amikor vasárnap visszamentünk délelőtt, mert nem bírtuk abbahagyni a turkálást, Zolink egyszer csak felbukkant egy fényszóró nélküli, de papíros Aprilia Habana Classic motorral. Idom törött, ülés szakadt, de mechanikailag mint az új, egyébként asszem 2003-as, csak az a baja, hogy ütötték-vágták, ez látszik rajta. Nem írom meg, mennyiért vette, úgyis felbukkan majd itt, ha akarja bekommenteli.

Gyönyörű ez a tárgy a fehér dobozfurgonok egyenvilágában
 

A hazaút nem volt teljesen eseménymentes. A Transit overdrive-jából kicsit elfogyott az olaj, ezért Zolink már az imolai parkolóban nekiállt utántölteni, hogy legyen hosszú áttételünk. Utána repített bennünket, a nagy, hintázós, szelíd nyugalmában, tisztára turistáknak éreztük magunkat egy hetvenes évekbeli német RTL-es családi filmben. Szuper ám egy ilyen öreg busszal nyomulni a személyautók között, nem feltartva a forgalmat. Ráadásul húsz liter gázt evett százon, az annyi értékben, mint tíz liter benzin – olcsóbban egy modern űrdízellel se jártuk volna meg az utat.

Aztán az olasz határon lestoppoltak minket a határőrök, amíg ellenőrizték az Aprilia származását. Hát így vegyenek papír nélküli motort máskor – hiába van Schengen, tányérsapkások mindig lesznek. Szerencsére nálunk mindent rendben találtak.

Kis karburálás hajnali négykor
 

Valamikor hajnali fél négy tájban már Bicske környékén jártunk. Zoli hátul aludt, én vezettem, elég régóta jöttünk már egy tartállyal, köhögni kezdett a motor. Fogy a gáz, izzadtam is le iziben erre a jelre, mert tudtam, hogy a Transit nemigen szeret benzinnel közlekedni. Erőltettem tovább, de végül csak ki kellett állnunk egy kúthoz. Ahol persze, nem árultak gázt. Annyira köhögött a motor, hogy nem bírtunk az emelkedőn kihajtani a kúttól, ott szereltünk (főleg a Zoli) hajnali négykor a pályán, másnap hétfő, helytállás a fronton, jaj.

Valami eszeveszett kínlódással kievickéltünk a kábé tíz lóerőn teljesítő motorral, túloldalon lejtő. Még a szerelés során rájöttünk, hogy túldúsul a karburátor, valószínűleg a tűszelep rossz, ebből kiindulva a Zoli úgy vezette, hogy átkapcsolt gázüzemre, ekkor leállt a benzinszállítás, aztán amikor visszakapcsolt, egy ideig nagyjából elég benzin volt a karburátorban, és valamit húzott a motor. Érden, egy tökéletesen bezártnak tűnő kútnál végül sikerült tankolnunk. Hát nem aludtunk sokat. Megérte?

Hát kérdem én, kérdés ez? Ha tudok, jövőre megint megyek. 'Gyünk?

A bejegyzés trackback címe:

http://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr911454713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

BlazeHun 2009.10.22. 11:02:13

Hali!

Jó lenne ezekről az utakról nem csak utólag beszámolni (pl. Goodwood is!, hanem ha mentek akkor előre szólni, 1-2 ember lehet csatlakozna saját kocsival!

Nem lehetne előre szólni?

Egyébként jó a beszámoló, mint mindig!

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.10.22. 11:07:18

BlazeHun, akkor ird fel előre, mindig szeptember derekán van Imola.

Lord heckman 2009.10.22. 11:41:22

hinnye de elmennék egy ilyenre :D azt nem tudom minek, de biztos folyamatos magömlésem lenne :D egy 50 es évek beli vespát el tudnék képzelni magam alatt, de tuti nem lenne rá lóvém....

Lord heckman 2009.10.22. 11:42:44

Legközelebb némi mozgóképet is csinálhatnátok :D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.10.22. 11:54:01

Itt vagyok, megjöttem... Nem vagyok szégyellős, a Habana 220 Euro volt. Azóta lett ideiglenes lámpája, meg tükri, meg kimostam a mocsokból. Igazából tényleg nem mehetett túl sokat, inkább állhatott valami tengerparti ház mellet letámasztva, mert az egész motor egyenletesen le van mattulva, kivéve az első sárvédő bal hátsó sarkát, ami kormányzárban befordul a trepni alá. Ott gyári, hibátlan a fénye. Ja, és kapott előre fékbetétet is. Szerintem meg lesz ez még egy kicsit kusztomizálva -Ziriggel meg is beszéltük frissiben, mi is lenne a megfelelő irány.

@Lord heckman: én is csak azért mentem ki, hogy kimenjek. Der Weg ist das Ziel, ahogy a művelt angol mondja. Egyszerűen a hangulat, meg a látnivaló miatt is érdemes kimenni. Az meg, hogy a Habanát alkalmi áron mérték, meg fasza keresőreflektort is találtam (szerintem a Volgára fog felkerülni), az már tényleg csak a cseresznye a habon a tortán.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.10.22. 12:25:21

Az a baj, hogy én romfetisiszta vagyok, másfél órát beszélgettem egy 559-es Jawa tulajdonosával, pedig a motor 20 éve egy diófának támasztva áll, ember nincs, aki abból motort építene.

Szóval borzasztóan mennék egy ilyenre, de nem lehet, állat vagyok, sok romot vásárolnék. Hanbem hétvégén kimegyek a devecseri vásárba osztrák lomis motorokat nézni. LOL.

Ratnet 2009.10.22. 12:32:42

A Ford busz kéne.:-)

szatyi 2009.10.22. 12:38:38

@streetsta: Én is a buszra csorgatom. Neked otthon minden 25-nél idősebb ford megvan élőben :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.10.22. 12:43:50

@szatyi: es a masik ford buszat meg nem is lattatok.

yeti 2009.10.22. 12:58:55

Jövőre én ki szeretnék nézni.Bár arról még fogalmam sincs hogy hogyan és kikkel.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.10.22. 12:59:34

@yeti: mikrobusszal es haverokkal. ugy kell :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.10.22. 13:04:05

@baowah: meg a harmadikat... Egyébiránt meg még most kell lecsapni az öreg csőrösökre, mert csak kúszik felfelé az áruk. Egyszerű szerkezetek, nem nagy istenkísértés nekiállni, és gatyába szedni őket. Jó, nem mondom, hogy nem kell hozzá kicsit zizzentnek lenni, de több nem kell.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.10.22. 13:05:33

@baowah: jajaja, talán még bérelni is megéri. Ha meg csak páran ültök benne, a szállás gond is meg van oldva.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.10.22. 13:06:32

@baowah: Én láttam. Na az ritka csúnya egy krumpli. :)

JmOS 2009.10.22. 13:25:14

Szerintem kihelyezett Belsőség-találkozót ott kellene tartani. Komolyan!

Mondjuk kezdőknek idegenvezetéssel :-)

Állati buli lenne.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.10.22. 13:29:02

@streetsta:

Le tudod valahogy papírozni a mocit? 220-ért teljesen korrekt vétel volt, sőt, nagyon jól is jártál vele.

Én CB 500-at néztem volna, de annak tuti horror ára van:)

droidvezérlő 2009.10.22. 13:40:17

Többi bicajok milyen árban voltak?
Régi oldschool cangák dejóvóna...

Csizirájder 2009.10.22. 14:16:16

Gyerekek, EZ VETERÁNBÖRZE! Amivé a hazai börzék lettek, az katasztrófa. :( Inkább bolhapiacnak nevezném, mert a szirszar hétágú gyertyatartótól kezdve a lepukkant NDK lemezjátszón át a tropa Singer varrógépig mindenféle értéktelen limlomot árusítanak, lassan a rági járművek teljesen kiszorulnak a palettáról. Egyszer tényleg ki kéne nézni ide Imolába, ha legközelebb mentek szóljatok, szerintem lennénk páran akik veletek tartanának. :)

zöldi 2009.10.22. 14:18:32

Egyszer lesz egy olyab z900-am.

gyuri70 2009.10.22. 14:22:43

Zsolt, nem vesztem el a börze elején, csak már öt perccel a kapun belépés után nem reagáltam a humanoid ingerekre.
Átmentem scanner üzemmódba... Jó volt nna. Jövőre repeta, és igen, viszek cangát is. A motor pedig Gilera Rossa Super Sport.

gyuri70 2009.10.22. 14:25:29

Meg jó a cikk, rámtört a déjavu.

sasmadar 2 2009.10.22. 14:28:08

Gyerekek,"P"rendszámmal elhagyni a magyar köztársaság államhatárát nem büncselekmény?????????

yeti 2009.10.22. 14:36:35

@baowah: Egy rövid Toyota Hiacet tudok intézni,csak nem igazán ismerek olyan embereket akik kijönnének velem.Meg a Hiace csomagterébe is maximum egy Riga fér be,igaz kerekekkel és átlósan.Valamit addig ki kell találni,mert már a tavalyi cikk olvasása után elhatároztam,hogy egyszer el kell jutnom Imolába,ezután a cikk után már úgy érzem legkésőbb jövőre :)

kafferbivalybalamber 2009.10.22. 14:43:08

Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve - kivéve ezt a kibebaszott fekete alapon fehér betűs szemkifolyatást.
Nem-e lehetne-e esetleg fordítva?
:)

szatyi 2009.10.22. 14:54:48

@yeti: ha egy seat ibiza egy motrot hoz, akkor egy rövid toyota hiace hány motrot hoz? :)

yeti 2009.10.22. 15:06:52

@szatyi: Ömlesztve egészen biztosan többet.
Arra akartam rávilágítani hogyha kimegy öt ember és mindenki vesz egy motort akkor az tényleg nem fér be,bár engem a motorvásárlás sajnos nem fenyeget,de ahogy a cikk alapján látom ez a helyszínen könnyen megváltozhat:)

Pierr Kardán 2009.10.22. 15:12:31

Hogy konstruktív legyek :-)))) P-s rendszámmal mehet egy autó több utassal külföldre ?!?!

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.10.22. 15:15:14

@kafferbivalybalamber: készül a választhato inverz layout, kis turelmet meg.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.10.22. 15:17:52

A Laverda sorért simán kiüríteném a garázst... pedig otthon is áll egy :)

droidvezérlő 2009.10.22. 15:19:32

@Pierr Kardán:

Igen,ha feloldják e korlátozás alól.

droidvezérlő 2009.10.22. 15:22:41

Azért az milyen időutazás mán,hogy azokat a mocikat látod élőben,amiket eddig csak a motorrevüben meg a régi auto-motor ujságban láttunk...

Psziho 2009.10.22. 15:59:19

idén voltam,vettem 9 motort
aznap kb. 25 kilómétert toltam 30 fokban laposkerekű motorokat mire minddel kiértem a kapun
az iron man verseny lehet hasonló

Psziho 2009.10.22. 16:05:13

imolában a rendezők végigjárják a standokat,és akinek a profilja nem egyezik egy járműbörzével az kipenderítik

egy osztrák antikbútorosról bisztosan tudom hogy mindjárt az elején mehetett haza

itthon is el lehetne játszani,de akkor tényleg alig maradna stand

kerokaa 2009.10.22. 16:31:16

Nem, jó ez így! Eddig csak a közelben lévő belsőleg találkozóra vágytam el, de mostmár Imola, Anglia... Veszélyes ez az internet.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.10.22. 16:43:59

@kerokaa: es azok a meztelen nős oldalak...

Psziho 2009.10.22. 16:57:07

@streetsta:

egy 125 habana-t én is vettem,szép hiánytalan csak a főtengely végi menet volt elkúrva
dremel+menetmetsző és már penge is

jah 350 volt az ára,rossz akksival

r4hu 2009.10.22. 17:05:40

az a bianchi deszantos összecsukható, ezért olyan sok, azok a kakastollas gyors-hegyi-vadászok jártak vele akik mindig futnak, ha nem bicajoznak, ha jól tudom...

kerokaa 2009.10.22. 17:19:15

@baowah: Ja, meg minden kimondhatatlan nevű ember képblogja :P:D

johnny77 2009.10.22. 18:54:54

Köszönjük a beszámolót, ez tényleg maga lehet a Nirvána. Jövőre felírva a naptárba.

Nálam a Vincent HRD a király. És a valószínűleg a legdrágább....
Hogyé' adták? Egyszer láttam valahol amerikai hirdetést 50 ezer dollárért kínálták....

sunblind 2009.10.22. 18:56:18

Zsír :) Meg az egyszerhasználatos képek is jók. Árpád! Holgád vane már. Attó bepárásodsz. :)

morcosboci 2009.10.22. 19:11:43

meztelen nős oldalak_? HOL?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.10.22. 19:20:33

@scheerti: Természetesen ötven köbcentis, ezért nem okoz gondot a papírozása. Csak Giepetto meg ne lásson.
@Pierr Kardán: 2009. április 1. (vagy május, tudomisén) után a "P" rendszámmal az EU-n belül közlekedhetsz. Mivel a jármű (különösen egy kisbusz) kipsóbálásához szükség van a terhelésre, utasok jelenlétére, ezért felmentés adható a korlátozás alól. A "P" rendszám intézménye mostanra egészen normálisan szabályzottá vált (ez persze nem azt jelenti, hogy mindenki, mindent csinálhat, mert azért vannak szigorú megkötések), ennél már csak az lenne eurokomfortabb, ha akár magánember is birtokolhatna olyan rendszámot, amivel akár több járművet is használhatna (bizony, van ilyen külföldön...).
No de a lényeg: tavasszal Ludwigshafen, Veterama, www.veterama.de Ha már az őszi kimaradt.

Szsrobert 2009.10.22. 20:05:07

Kaland az élet. :-)
Irígy vagyok.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.10.22. 20:26:14

@Tie: Egy: Nénikéd térgyekalácsa!
Kettő: Csipkebokorvessző.
Még ilyent. Csúnya, pszhöhh. Maximum érdekes a formája.

series_one (törölt) 2009.10.22. 20:44:07

@streetsta:

jahogy a maga gépe is maga alá hugyozza a váltóolajat, nem csak az enyém?
akkor jóvan akkor.
:))))
mannheimbe meg szóljon az úr, ha oda is ekkora apparáttal közlekedik, valamelyik arra alkalmas zugban elférnék asszem, sok helyet nem foglalok.
mondjuk a tűzoltó tetődoboza asszem pont méret, még jó múltkor néztem.
:))))

konti10 (törölt) 2009.10.22. 20:54:11

Láttam már reggel az írást, melóba, de gyorsan elkattintottam. Ehhez idő kell. Goodwoodhoz is kellene néhány év, mint itt, h rutinból menjen. Még valami. Nem kell ahhoz vásárolni, h ezt élvezni lehessen. Sőt. Ezek ott jók, abban a közegben, ha kiveszel onnan bármit, itthon, magában értelmét veszti. Csak egy vas. Totalcart nem az ilyen cikkekért szerettem meg, de már ezért jövök.

mtk001 2009.10.22. 21:15:34

Nem merek belekezdeni a kijárásba, mert annak beláthatatlan következményei lennének és a garázsban így is passzentosan férnek el a lomjaim, a Vespám és az én autóm. :-)))

Inkább olvasom Csikós cikkeit, az majdnem oéyan, mintha ott lettem volna.

Kopasz Szuzukis 2009.10.22. 21:53:51

Miszter Csikós, és a többi kinnjárt: Cucciolo-t láttatok? És mennyiért?

Szsrobert 2009.10.22. 22:00:41

A 200 ojrós Honda Xl 125 kék néköm.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.10.22. 22:10:15

@Kopasz szuzukis: en lattam 500ert meg 2200ert is asszem. de nem mennek mar ra merget

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.10.22. 22:16:38

@series_one: Jaja, Mannheimet megnézzük, most már egy ilyen veteráno elmebaj kell nekem is, legalább megnézni, hogy megy ez ottan. Hátha látok öreg Land Rovert. :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.10.22. 22:21:43

@Szsrobert:

Mondjuk azért nem érné meg kimenni, van belőle itthon is, igaz kicsit többért.

yomsisi 2009.10.22. 22:39:47

Kérhetem tisztelettel, hogy ne fekete alapon fehérrel írjatok?
Kiugrik a szemem.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.10.23. 00:00:37

@series_one: remélem már nem lesz sokáig inkontinens a drága. A tűzoltóval egy kicsit kényelmetlenebb lenne, azok a lócák hátul csak a szomszéd faluba kiérkezésig voltak hitelesítve, ráadásul kisebb anyagi csőd is lenne ekkora túra. Ugyanezt a fogyasztást tudja produkálni, csak kilencvenötösből. Az meg azér nem éppen teszkó gazdaságos utazás. És még a vásárolt motorínó se férne el. Igaz, kilencen is mehetnék (3x3ember). Az egy gerincspecialistának kész főnyeremény lenne, hirtelen ennyi új páciens.

series_one (törölt) 2009.10.23. 00:43:30

@streetsta:

forum.index.hu/Article/viewArticle?a=94436052&t=9012660

ha már a helyén nem sikerült normálisan eltömíteni....
de jó is, hogy levettem, mert a nyeles is csereérett meg akkor már ha ott járunk a környéken, ftg szimmeringet is kicserélem. annak mondjuk sok baja talán nincs, de ne kelljen már kétszer szétszedni. a kuplungom meg olyan, mint amikor kiveszed a dobozból a tárcsát és rajta van a fehér írás.
hát az még most is fehér.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.10.23. 07:19:15

@series_one: Nálam szóról szóra ugyanez: szimering csere minden fronton.

ZsigulisZsolti 2009.10.23. 07:23:31

Jó a cikk:)
Amúgy Csikós úr,ilyen opel motor van egy Orosházán is,ha érdekli:)

Psziho 2009.10.23. 08:21:06

az Aurelia B55 Ghia-t mikor megláttam alig hittem a szememnek

bármennyit megérne,fél órát álltam mellette
pár éve vadászom róla a fotókat a neten,erre előtűnik előttem 50 méterre

gyuri70 2009.10.23. 08:30:54

Igen, az bexarás volt. Először én is azt hittem hogy Facel-Vega. Nekem az volt a legnagyobb, hogy az egész börzén keresett - és nem talált - Agip logós, nagyon ritka tanksapkát a börze végén a bácsi egy komplett motorról szedte le. Lehet, hogy rámenős voltam?

Szsrobert 2009.10.23. 20:02:56

@scheerti: Mennyi az a kicsit több?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.10.23. 21:05:19

@Szsrobert:

100 körül kapsz egy hasonlót, mint ami a képeken van.

Psziho 2009.10.24. 10:49:44

@scheerti:

igen van az xl-ből itthon is,220 v-os csoki,lada mágneskapcsoló,mz lánc,kispolszki trafó beépítve

aztán ha ügyes vagy megveheted 80 ezerért adásvételivel

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.10.24. 13:55:10

@Psziho:

Ezt mind meg lehet így venni, teljesen jogos. :)

Szsrobert 2009.10.24. 16:57:53

@scheerti: 200 ojró és 100000Ft között jelentős a különbség.

Höry 2009.10.25. 08:37:48

Olaszországból dugattyúcsapszeg? Vegyél a gyártótól minden igényt kielégítenek. 6300 Kalocsa Béke u. 17 Lei Ferenc, csak csapszeget gyárt.

Csikós Zsolt 2009.10.25. 10:15:52

@Höry:

Gondolkozzál.

Kalocsáról megrendelem a csapszeget, levelezek, méreteket adok meg, reménykedek, hogy jól mértem, hogy jól fogalmazta, a cégen nyilván nem múlik. Akármilyen olcsó is, postaköltséggel annyi lesz, mint amennyiért Imolában megvettem.

Imolába meg amúgy is megyek. És a Motom-standon nem csak csapszeget, de újfajta tekercselésű gyújtótekercset, teljesen felújított főtengelyt (aminek trükkje is van, és azt itthon nem biztos, hogy tudják), kis hajtűrugót, méretre gyűrűket, nyomórudakat, megszakítót, meg ezer már dolgot is kapok. Egy helyen. Fél óra alatt, ennyi idő megy el az egésszel.

Te Jászberénybe mész ruhacsipesz-fáért és Záhonyba a rugóért, mert úgy olcsóbb, mint boltban venni? Ugye nem.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.10.25. 12:41:55

@Szsrobert:

Teljesen igazad van, de (gondolom) ha valaki összeszedi itthon a cuccait, a pénzét, beugrik a haverokkal egy kisbuszba és kigurul Imolába, akkor a helyet nem 200 eurós Honda XL-ekkel tölti meg. Legalábbis én biztosan nem azt vennék, de nem ismerek mindenkit, nyilván valaki elhozta azt is.. Áll ott 700 euróért egy 380 GT, nem is hittem el, hogy papírokkal együtt annyi.

Ha pótos Kraz-al megy valaki, vagy nincs gondja azzal, hogy el is kell pakolni, akkor nyilván csábító 200 euróért. Csak azt mondom, hogy annyi különleges vas áll ott, hogy nem biztos, hogy a Hondáért éri meg kimenni.

yeti 2009.10.25. 13:14:58

Úgy néz ki alaposan ki kell képeznem magam motortípusokból,hogy meg tudjam különböztetni az igazgyöngyöt a tucat-kacattól.Mellesleg útitársakat keresek!

Csikós Zsolt 2009.10.25. 15:14:18

@yeti:

Ha T2-essel mész, akkor lehetőleg Volkswagennel tegyed, ne Pannóniával :-)

yeti 2009.10.25. 15:50:01

@Csikós Zsolt: Pannóniával egy hét lenne az út oda vissza.Mondjuk lehet hogy olcsóbban jönnék ki mert nem vennék annyi értelmetlen rozsdás vasat:)

Szsrobert 2009.10.25. 19:22:15

@scheerti: Alapvetően kétfajta ember létezik: akinek sok a pénze, és akinek kevés.
A gazdag megvesz ritkaságokat sok pénzért akkor is, ha soha nem lesz belőle pénze.
A szegény kénytelen megvenni az olcsót, és ha kis haszonnal adja el, kereshet rajta némi pénzt.
Személy szerint jó ár/érték arányú gépeket vennék. Az életem sajnos nem arról szól, hogy mit szeretnék. Inkább arról, hogy a sok rossz közül a lehetőleg legkevésbé rosszat válasszam ki.

Öregvas · http://www.sfveteran.hu/ 2009.10.26. 20:57:09

Opel Motoclub sokkal közelebb is van, méghozzá Magyarországon! Csodálkozom, hogy nem tudtad! Orosházán, ha jól tudom Zilahi Zoli gyűjteményében.

Nézd meg a galériában:

www.ohveteran.fw.hu/

dextercapo 2009.10.30. 21:34:38

Imola - allat . nem is tuom hanyszor jartam le ott a labam . mindig megdobbent . egyebkent nem az egyetlen ahova el lehet menni . odakint van veteranborze szinte minden masodik hetvegen ha nem fagynak meg az eladok .

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2009.11.05. 17:22:09

Én azon tűnődtem, hogy a sok bicikli mennyi helyet vett el a kincsek elől. :) Egyébként Thaiföld is csemege a Vespa rajongóknak, s kiderül, hogy a motorkerékpár valóban ennél a típusnál kezdődik. 30-40 éves példányokat használnak áruszállításra. Elnyűhetetlenek.

Edmond23 2010.09.21. 15:02:13

@streetsta:

Üdvözlöm, elolvastam a cikket, és cak pár perces segítéget zeretnék Öntől kérni:
ez az Imolai börze, 1 évben csak egyszer szokott lenni? Vgy évente többször is, esetleg vannak más börzék is? van egy link, itt elviekben több infó van, elküldöm, hátha Ön többet tud erről, vagy ha ismer valakit aki tudna nekem segíteni, akkor kérem adja tovább az e-mailem: edmond23@freemail.hu

a link, ahol az Imolaihoz hasonló börzék időpontja , helszíne található
www.motogpromagna.com/cal.asp?view=eventslist

Roland Németh 2014.09.10. 18:37:12

Hello!
V.ki nem emlékszik h. a 3 hengeres Laverda Yota milyen áron volt?
Köszi
Üdv.Maxi

Friss topikok

  • Bystrica: 118as véget egy jobbacska 125ccm robogó is tud. 100-110es utazót akár 3 literrel is. De 80nál a 2.... (2017.06.06. 13:09) A megoldás: robogó helyet robogót!
  • VALAKI1969: Amikor odáig jutottam a szövegben (3. mondat kb.) hogy "Besztercebányáig semmi érdekes", és eszemb... (2017.05.15. 06:16) Kanyar kell? Irány észak!
  • merekÉn?: Nem mondod? Sokan güriztek akkoriban a puszta megélhetésért. És nem volt keretük, meg idejük az á... (2016.12.12. 01:35) Harminc éve folyamatosan ácsol
  • rt rider: Most botlottam ebbe a nagyszerű leirásba.A kommentek láttán eszembe jut a villamos és torony verse... (2016.06.13. 13:09) Törökméz, MZ-n szopogatva
  • Wolfram: Mekkora amatőr lúzerség már egy újságírótól, hogy egy több részes cikkbe nem teszi bele a folyatás... (2016.03.13. 13:39) Szuperálom, vagy szamurájkard?

Hirdetés